thomasbirk Skrevet February 1, 2020 Rapporter Share Skrevet February 1, 2020 Hej alle sammen, Tak for et super godt forum! Er der nogen der ved hvordan man kan ændre/stille tidspunktet igennem Opehab, på en Timer i ihc? Jeg Kan sagtens udlæse tidpunktet via en datetime channel i things, Men hvordan skriver jeg minutter og timer til den? Forestiller mig evt. et number item for både timer og minutter. På forhånd tak! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 1, 2020 Rapporter Share Besvaret February 1, 2020 Det burde du kunne med een item, når det er Datetime type. Jeg har ikke selv prøvet det. Problemet er at skrive det. Der skal du via en rule (vil jeg tro) og fortælle derigennem om det er time, minutter eller sekunder du vil ændre.. Jeg er ret sikker på der må være nogle eksempler på openhab community, da der ikke burde være forskel om det er IHC eller andet udstyr. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thomasbirk Besvaret February 1, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 1, 2020 Tak for Svar! Ja, når jeg googler på det så ender jeg også i en masse meget langhåret rules. Og er desværre ikke så skarp i den del endnu. Jeg havde håbet på at man kunne skrive til et item, via de gængse widgets i habpanel eller den alm UI. Øv! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 1, 2020 Rapporter Share Besvaret February 1, 2020 Det kan du også, men nok ikke uden rules.. Prøv at søg efter "alarm clock" eller "time settings" i openhab commnuity habpanel. Fx: https://community.openhab.org/t/display-fixed-time-off-day-ruleset-in-the-habpanel/86315 Eller denne, (tysk). som faktisk ser ud som om den bruger flere items. https://community.openhab.org/t/individual-alarm-clock-for-each-day-of-week-with-adjustable-duration/23448 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 thomasbirk Besvaret February 1, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 1, 2020 Jeg har siddet de første mange timer og søgt i diverse foraer uden held desværre. Dem du nævner er jeg stødt på også, De er desværre bare for kompliceret til at jeg evner og modificere dem til formålet. Men Du Skal have mange tak for hjælpen! :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret February 2, 2020 Rapporter Share Besvaret February 2, 2020 18 timer siden, thomasbirk skrev: Dem du nævner er jeg stødt på også, De er desværre bare for kompliceret til at jeg evner og modificere dem til formålet. Prøv evt at spørg i openhab community.. Der sidder nogle rimelig hardcore mennesker der. Jeg er lige ved at tro, at du burde kunne gøre det fra et sitemap med step commandoen. Hvis jeg får tid i dag, så skal jeg prøve at bore lidt mere i det. Jeg er ikke i tvivl om, at der findes en rimelig nem løsning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
thomasbirk
Hej alle sammen,
Tak for et super godt forum!
Er der nogen der ved hvordan man kan ændre/stille tidspunktet igennem Opehab, på en Timer i ihc?
Jeg Kan sagtens udlæse tidpunktet via en datetime channel i things, Men hvordan skriver jeg minutter og timer til den?
Forestiller mig evt. et number item for både timer og minutter.
På forhånd tak!
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts