Jeg har gang i min første IHC installation derhjemme med alle tryk fortrådet, og ville værdsætte hvis nogen kunne hjælpe mig i den rigtige vej med min ønskede konfiguration nedenfor, da jeg sidder lidt fast.
Setup
I hvert rum er der
Én Dimmer 400 UNI sat op i Mode B
Mindst ét FUGA 4 tryk (fortrådet og uden diode)
Evt en PIR (ikke alle rum har denne)
Simpel konfiguration
Mit ønske var at de to øverste tryk i hvert fuga 4 tryk alene styrrede lyset i det pågældende rum (samme som trykket er placeret i) således:
Kort tryk på Øverste Venstre (ØV) tænder lyset på fuld styrke
Kort tryk på Øverst Højre (ØH) slukker lyset
Langt tryk (>1s) på Øverste Venstre (ØV) skruer op for lysstyrken
Langt tryk (>1s) på Øverst Højre (ØH) skruer ned for lysstyrken.
Nederst Venstre (NV): ikke konfigureret
Nederst Højre (NH): ikke konfigureret
Her rejser sig et par spørgsmål:
Behøver man overhoved tilslutte de to indgange Memory 1 og Memory 2 på Dimmeren til controlleren for at opnå den beskrevne konfiguration? Da der ikke er tale om gemte scenarier men alene tænd, sluk, skru op, skru ned, så burde dette kunne lade sig gøre uden memory som jeg ser det.
Jeg er ikke helt med på hvilke funktionsBlokke der skal benyttes til at opnå ovenstående, men mit bud var benytte 1.1.01.e. Kip tænd sluk og 1.1.02.g. Puls (Tænd / Sluk Alt), men jeg er desværre usikker på hvordan de lange tryk skal konfigureres.
Avanceret konfiguration
Her ønskes det samme som ovenfor, dog med de to nederste tryk set op til:
Kort tryk på Nederst Venstre (NV) aktiverer en scene som fx. Madlavning (styrer lys i flere rum)
Kort tryk på Nederst Højre (NH) aktiverer en scene som fx. Film (styrer lys i flere rum)
Her rejser sig så et par spørgsmål:
Når man ønsker at bruge scener, så skal Dimmerens input Memory 1 og Memory 2 vel sluttes til controlleren - eller er det muligt kun ved brug af de to primære indgange at sætte en dimmer til fx 70% eller 30% lysstyrke?
Såfremt Memory 1 og Memory 2 skal benyttes til at sætte niveauet for de to scenarier Madlavning og Film, hvad ville man så gøre, hvis man har flere scenarier? Fx 30%, 50% og 80%?
Jeg ville være meget glad for alt feedback, et skub i den rigtige retning er sikkert nok
Spørgsmål
billekbh
Hejsa
Jeg har gang i min første IHC installation derhjemme med alle tryk fortrådet, og ville værdsætte hvis nogen kunne hjælpe mig i den rigtige vej med min ønskede konfiguration nedenfor, da jeg sidder lidt fast.
Setup
I hvert rum er der
Simpel konfiguration
Mit ønske var at de to øverste tryk i hvert fuga 4 tryk alene styrrede lyset i det pågældende rum (samme som trykket er placeret i) således:
Her rejser sig et par spørgsmål:
Avanceret konfiguration
Her ønskes det samme som ovenfor, dog med de to nederste tryk set op til:
Her rejser sig så et par spørgsmål:
Jeg ville være meget glad for alt feedback, et skub i den rigtige retning er sikkert nok
Tak.
Link til kommentar
Del på andre sites
19 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts