Ren+e Skrevet January 15, 2020 Rapporter Share Skrevet January 15, 2020 Hej Er der en der kan hjælpe mig med at tilføje er IHC 2slutte tryk til Home assistent Alle min lampeudtag , relæ m.m. er kommet ind men jeg kan ikke tilføje et tryk jeg har læst man skulle gøre sådan : ihc: - url: 'http://192.168.1.3' username: admin password: admin auto_setup: true info: true binary_sensor: - platform: ihc ids: 3063388: name: tryk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 niklascp Besvaret January 16, 2020 Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 Du skal definere manuelle devices under controlleren som beskrevet i dokumentation for IHC integrationen: https://www.home-assistant.io/integrations/ihc/#manual-configuration Tror den måde du har gjort det på er den gamle inden HA IHC integrationen understøttede flere controllere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 16, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 Tak, det var lige det jeg søgte. Perfekt ! :-) Du skulle vel ikke vide om HA kan sende begge , altså så jeg kan aktivere et ihc tryk fra home assistent ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 16, 2020 Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 59 minutter siden, Ren+e skrev: Du skulle vel ikke vide om HA kan sende begge , altså så jeg kan aktivere et ihc tryk fra home assistent ? Nu er det ikke fordi jeg ved fantastisk meget om HA. Men hvorfor skulle du have behov for at aktivere trykket fra HA? Ville det ikke være mere korrekt, at aktivere det som trykket normalt aktivere? (hvad enten det er et produkt eller en funktionsblok). Jeg formoder at HA er ligesom openhab på dette punkt, da de begge arbejder med reourceID. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 16, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 Tænkte bare det ville være smart at have muligheden for en dims et sted kan aktivere et senarie , som ligger på en tryk knap. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 16, 2020 Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 Altså et IHC scenarie der aktiveres fra en tryk knap i HA ? Så er det "bare" selve scenariet du skal trigge fra HA. IHC tryk -> Scenarie_xxx i IHC controlleren. Virker helt normalt også uden HA. HA tryk -> Scenarie_xxx i IHC controlleren. Det vil gøre præcis det samme. Jeg tror det som du spørger om er: HA -> IHC tryk -> Scenarie_xxx Det vil som sagt virke, men er lidt unødigt, når du kan trigge scenariet direkte. Men det er muligt jeg misforstår.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 16, 2020 Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 Scenariet ligger IKKE på tryk knappen. Det ligger i en FB som knappen aktiverer. Derfor skal HA også bare aktivere den FB som knappen aktivere. Ikke selve knappen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 16, 2020 Rapporter Share Besvaret January 16, 2020 Netop Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 17, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 17, 2020 Tak, jeg er lige startet på det :-) - det var for ikke at lave samme scenarie i HA , som jeg har lavet i IHC -- men fedt hvis jeg bare kan aktivere FB er det jo perfekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 17, 2020 Rapporter Share Besvaret January 17, 2020 Nu er jeg ikke HA mand, men primært openHAB. Min opfattelse af HA er dog, at det er samme princip. Dvs det arbejder med resourceIDére i Visual programmet. Det betyder, at alt hvad der har et resourceID i Visual, det kan du påvirke på een eller anden måde udefra, (via Home Assistant, OpenHAB osv). Til gengæld er jeg blevet lidt i tvivl om scenarier i Visual overhovedet har et resourceID. Jeg bruger det ikke selv, da jeg påvirker produkterne eller FBérne direkte, og egentlig ikke har gjort så meget ud af scenarier. Dvs hvis en funktionsblok starter et scenarie, så er det funktionsblokken (input) som jeg påvirker. Og dermed ikke direkte på scenariet. Med Dimmerne er det lidt anderledes, for der kan jeg påvirke produktet (Dimmeren) direkte i den % sats jeg ønsker at sætte den i. Det betyder, at i det tilfælde der bruger jeg sådan set openhab til logikken (eller hændelsen som det rettelig hedder). Fx hvad en Dimmer skal tænde på, i det øjeblik den bliver påvirket, det har jeg bestemt via Bindingen (openhab). Hvis jeg skulle gøre det samme med logikken i IHC, så skulle jeg påvirke funktionsblokken, fordi det er der scenariet (samme % sats) ligger i. Derfor tror jeg faktisk ikke scenarier i Visual har en resourceID. Men det er hurtigt at tjekke ved at åbne Visual og tjekke om scenariet har en resourceID, ligesom du tjekker andre resourceIDére i Visual. (Hvis jeg husker det, så skal jeg prøve det i aften). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 17, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 17, 2020 tak for tilbage meldingen - kigger lige selv på det i weekenden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 17, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 17, 2020 Så har jeg fået lagt FB ind som Light (skal de det?) binary_sensor: - id: 4614748 name: x_slukalt inverting: false note: v position: v type: light - id: 4644625 name: x_velmostsce inverting: false note: v position: v type: light - id: 8449372 name: x_kokken inverting: false note: v position: v type: light hvordan får jeg aktiveret den ? under automation har jeg gjort sådan (det virker dog ikke) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 niklascp Besvaret January 18, 2020 Rapporter Share Besvaret January 18, 2020 Du skal ikke tilføje id'et som en binær sensor - det vil ikke virke. Du kunne tilføje det som switch, men så skal du selv huske at slukke for signalet igen efter x ms. Men: du bør i stedet bare kalde servicen ihc.pulse, da den præcis simulerer et "tryk". Dette kan du gøre fra en automation eller script. service: ihc.pulse data: ihc_id: 1234567 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 18, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 18, 2020 Hej jeg har prøvet fra en automation og script, den sender også fint uden fejl - skriver "udløste 'scriptnavn') hvad kan være galt? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 niklascp Besvaret January 18, 2020 Rapporter Share Besvaret January 18, 2020 Er det ihc_id du angiver id'et på indgangen på den funktionsblok du vil aktivere? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 18, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 18, 2020 Hej, nu virker det. jeg tog id fra den forkerte indgang, i mit hoved skulle det være på den indgang hvor jeg også havde mine tryk :-) Mange tak! Det er jo pisse smart :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 IHCklovn Besvaret December 13, 2020 Rapporter Share Besvaret December 13, 2020 På 18.1.2020 at 18:54 , Ren+e skrev: Jeg kan ikke få sendt en puls til en id. Har forsøgt dette uden held: ihc: - url: 'http://192.168.0.100' username: uffe password: 1234 info: true service: ihc.pulse data: - id: 1818970 HA giver fejlmeddelelse. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret December 16, 2020 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 16, 2020 # Prøv dette i yaml, det virker. - url: 'http://192.168.1.3' username: ihc_username password: ihc_password info: true binary_sensor: - id: 4614748 name: x_slukalt_udgang_værksted inverting: false note: v position: v type: light Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Andreas Broskov Besvaret January 26, 2021 Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 Nogen der fandt en løsning på overstående. Jeg og få mine IHC tryk ind i automation i HA desvære uden held. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 26, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 har du prøvet det jeg skrev? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Andreas Broskov Besvaret January 26, 2021 Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 Ja det vil jeg mene jeg har Men skal være hurtig og sige jeg er nybegynder i det her. Se vedhæftet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 26, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 service data der skal stå ihc_id: 37978 men du skal finde id på selve funktionen i ihc (højre side) den du har, er på trykket på knappen og det vil ikke virke. (Samme problem jeg også havde længere oppe i tråden) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Andreas Broskov Besvaret January 26, 2021 Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 Okay. Hvilket ID skal jeg vælge på vedhæftet billede Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 26, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 ovne for har jeg taget den der hedder tryk så prøv med den der hedder ->sluk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Andreas Broskov Besvaret January 26, 2021 Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 Tak for hjælpen det lykkes nu Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ren+e Besvaret January 26, 2021 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 26, 2021 3 timer siden, Andreas Broskov skrev: Tak for hjælpen det lykkes nu Det var godt ! Sjovt , det er præcis 1 år siden jeg bøvlede med det samme :-) Så er det bare igang med alt det andet HA kan. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ren+e
Hej
Er der en der kan hjælpe mig med at tilføje er IHC 2slutte tryk til Home assistent
Alle min lampeudtag , relæ m.m. er kommet ind men jeg kan ikke tilføje et tryk
jeg har læst man skulle gøre sådan :
ihc:
- url: 'http://192.168.1.3'
username: admin
password: admin
auto_setup: true
info: true
binary_sensor:
- platform: ihc
ids:
3063388: