Knud Pedersen Skrevet January 11, 2020 Rapporter Share Skrevet January 11, 2020 Jeg skal have monteret 4 stk. Ø80 v2 dimmer ved el-tavlen. De skal trække 4 sæt LED Spot. De varmefaste kabler stopper i skunken, ca 8 meter fra el-tavlen. Jeg ville trække 6 ledere fra Dimmerne op til en samledåse: 4 leder for fase fra hver dimmer - 1 jord - 1 nul Kan jeg samle alle nul fra 4 x dimmer udgangsside til en fælles nul? Eller skal jeg trække 4 nul-ledere? Det samme gælder jord? Se vedhæftede billede Knud Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 11, 2020 Rapporter Share Besvaret January 11, 2020 Så længe der forsynes fra samme gruppe/sikring burde det være ok med fælles nul leder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Knud Pedersen
Jeg skal have monteret 4 stk. Ø80 v2 dimmer ved el-tavlen.
De skal trække 4 sæt LED Spot. De varmefaste kabler stopper i skunken, ca 8 meter fra el-tavlen.
Jeg ville trække 6 ledere fra Dimmerne op til en samledåse: 4 leder for fase fra hver dimmer - 1 jord - 1 nul
Kan jeg samle alle nul fra 4 x dimmer udgangsside til en fælles nul? Eller skal jeg trække 4 nul-ledere?
Det samme gælder jord?
Se vedhæftede billede
Knud
Link til kommentar
Del på andre sites
1 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts