HFW Skrevet December 21, 2019 Rapporter Share Skrevet December 21, 2019 Hej alle Her til aften ville min ihc ingenting. Hvis jeg trak netværks kablet ud til min ver. 3 controllere, så løste det problemet. Men er der nogen herinde, der ved hvad problemet er eller har prøvet noget ligende. Mvh Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael Offersen Besvaret December 21, 2019 Rapporter Share Besvaret December 21, 2019 Der er en hel tråd på fb om det samme hvor flere oplever nøjagtig samme problem. LK er vist nødt til at komme på banen her... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret December 21, 2019 Rapporter Share Besvaret December 21, 2019 57 minutter siden, HFW skrev: Hej alle Her til aften ville min ihc ingenting. Hvis jeg trak netværks kablet ud til min ver. 3 controllere, så løste det problemet. Men er der nogen herinde, der ved hvad problemet er eller har prøvet noget ligende. Mvh Henrik Måske en IP konflikt med noget andet på netværket? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael Offersen Besvaret December 21, 2019 Rapporter Share Besvaret December 21, 2019 Det er bare underligt at flere brugere oplever samme problem, på næsten samme tid på samme dag. Det tyder på noget dato/tid problematik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jørgen Møllegaard Besvaret December 22, 2019 Rapporter Share Besvaret December 22, 2019 Min var for første gang så sløv i går aftes - en genstart uden back up hjalp lidt. Ingen kontakt - ingen service view, ingen Admin. Frygtede ingen lys i julen, men her til morgen er det ok igen. Mærkeligt sammentræf- LK nisser ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret December 22, 2019 Rapporter Share Besvaret December 22, 2019 Kan være at ihc controller forsøgte at opdatere kalender etc og den service var nede. Jeg har haft held med at få mine controller til at gå i selvsving ved at svare forkerte ting på request. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ole Besvaret December 22, 2019 Rapporter Share Besvaret December 22, 2019 4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Kan være at ihc controller forsøgte at opdatere kalender etc og den service var nede. Jeg har haft held med at få mine controller til at gå i selvsving ved at svare forkerte ting på request. Den tanke strejfede også mig @Mikkel Skovgaard, men tror jeg i stedet kom frem til "angreb" på WAN, vel til dels selvforskyldt grundet sjusket firewall regel. Indsatte skærmklip er fra min log, og jeg kunne "tænde og slukke" for problemet ved henholdsvis at blokere for trafikken, eller tillade den. /Ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret December 22, 2019 Rapporter Share Besvaret December 22, 2019 Igen må jeg nok understrege at jeg på ingen måde vil lade min IHC controller komme direkte på nettet :-| EjvindHald 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret December 26, 2019 Rapporter Share Besvaret December 26, 2019 På 22.12.2019 at 19:55 , Mikkel Skovgaard skrev: Igen må jeg nok understrege at jeg på ingen måde vil lade min IHC controller komme direkte på nettet :-| Hvad kunne metoden være til at undgå det? Sætte en UniFi USG på og oprette et VLAN til IHC? Og så ind via VPN fra mobilen? (Kan man det sammen med LK's APP) Eller hvad er metoden? Er det noget der kan laves ved HR og Fru DK uden andet end en ISP consumer router? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Coralreef Besvaret December 26, 2019 Rapporter Share Besvaret December 26, 2019 Min ver3 controller er sgu altid langsom :)... 9 ud af 10 gange kan jeg ikke komme på via LAN/wifi men skal på med USB - også lige for at genstarte den så mine Ø80 wireless virker igen. Har ikke prøvet at hive LAN kabel næste gang den er gået i frys - om det skyldes kommunikationpres på den del som får den til at gå i koma. Men det skal da prøves. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret December 26, 2019 Rapporter Share Besvaret December 26, 2019 2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Hvad kunne metoden være til at undgå det? Sætte en UniFi USG på og oprette et VLAN til IHC? Og så ind via VPN fra mobilen? (Kan man det sammen med LK's APP) Eller hvad er metoden? Er det noget der kan laves ved HR og Fru DK uden andet end en ISP consumer router? Det kan løses på mange måder. Personligt bruger jeg jo kun ihc captain og derfor er det kun min rpi der er hul ind til udefra Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret December 27, 2019 Rapporter Share Besvaret December 27, 2019 14 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Hvad kunne metoden være til at undgå det? Sætte en UniFi USG på og oprette et VLAN til IHC? Og så ind via VPN fra mobilen? (Kan man det sammen med LK's APP) Eller hvad er metoden? Er det noget der kan laves ved HR og Fru DK uden andet end en ISP consumer router? At oprette et VLAN sikrer ikke IHC controlleren. Det kan blot begrænse det der kan rammes ved et angreb udefra. Jeg har opsat VPN og dyndns i min router (Edgerouter) og forbinder fra min telefon. Herefter tror alle min apps at de er på lokal nettet. Jeg har intet hul i min firewall. Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
HFW
Hej alle
Her til aften ville min ihc ingenting. Hvis jeg trak netværks kablet ud til min ver. 3 controllere, så løste det problemet. Men er der nogen herinde, der ved hvad problemet er eller har prøvet noget ligende.
Mvh Henrik
Link til kommentar
Del på andre sites
11 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.