Thomas H. Kristensen Skrevet February 10, 2009 Rapporter Share Skrevet February 10, 2009 Har skiftet fra analog antenne til DVB-T antenne. Men periodisk (mest udbredt om aftenen) hakker TV lyd og billede når der benyttes IHC funktioner.DVB-T antennen står i stuen (stueetage) og IHC antennen er placeret på loftet (over 1. sal)Har andre erfaring med dette MEGET irriterende problem? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 10, 2009 Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 prøv at slette bindingerne helt, tænd tv´et og kod dem igen.evt flyt dvb-t antenne så langt væk fra ihc´en som muligt og så højt som muligt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret February 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 Hvilke bindinger tænker du på?Når du siger "væk fra ihc'en" mener du så fra ihc- antennen eller controlleren. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 10, 2009 Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 nulstil de wireless komponter.. og ja væk fra antennen, få noget afstand Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret February 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 jeg har kun et wireless tryk men prøver resette det - det er mere når vi slukker og tænder lys på alm tryk, men der udsender contolleren vel også nogle signaler...Antennerne kan næsten ikke komme længere fra hinanden, men jeg kan da eksperimentere med at flytte dvb-t antennen lidt rundt i stuen. Den er tættere på ihc controlleren en på controllerens antenne.Jeg må hellere kontakte LK - eftersom udbredelsen af DVB-T snart eksplodere. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 10, 2009 Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 hvis det er alm tryk sender IHC´en ikke noget gennem luften.så det er ikke de signaler.lægger kablerne tæt med antenne kablet?er der noget der er i nærheden af dvb-t? af signaler der er trådløst. det kan være atmosfæriske forstyrrelser, vind og vejr osv.hvis det opstår ved bestemte tider og når man gør noget specielt, kan være EMC problemer, men så skal man teste lidt mere for at finde synderen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret February 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 Det er alle tryk i hele huset som får dvb-t signalet til at hakke.Jeg har ikke noget antenne kabel som sådan, bortset fra det korte et, som forbinder selve stueantennen til DVB-T modtageren (philips). Jeg har ikke andre trådløse komponenter (jo wlan), så der må være en fælles komponent som udsender et signal hver gang vi tænder noget lys - uanset hvor... 230v output modul måske.Jeg må nok undersøge det grundigere... eller få noget kabelTV Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jan Jung-Jensen Besvaret February 10, 2009 Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 Har du prøvet at afmontere IHC antennen, og eventuelt lægge noget sølvpapir over antenne udgangen.?For at se, om der så stædig er forstyrrelser, på TV signalet… Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
jan enggaard Besvaret February 10, 2009 Rapporter Share Besvaret February 10, 2009 Hmm tror ikke det er din wireless går i dit DVB-T signal.mere støj fra dit IHC udstyr. hvor langt sider dit IHC i fothold til din DVB-T modtager ? jeg har DVB-T modtager og har ikke oplevet noget støj af nogen form af brug af mit IHC Har i alt 6 enheder i Wireless, og noget der ligner 300 til 400 m tråd.Mvh Jan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas H. Kristensen Besvaret February 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 11, 2009 Jah...det er jo nok en uheldig kombination af signalforhold og andre omstændigheder i mit hjem Min dvb-t antenne sidder bag TV i stuen og min IHC tavle sidder godt nok lige på den anden side af væggen i fyrrum. Jeg har endnu ikke prøvet at fjerne dvb-t antennen helt væk fra væggen fordi jeg lige skal have fundet et forlængerkabel Men i aftes prøvede jeg at tænde og slukke lys via "trykkene" i Sceneview. Og der lykkedes det mig IKKE at fremprovokere forstyrrelser. Så hvis det ER tavlekomponenter, er det måske i virkeligheden 24v input modulerne som udsender støj. Jeg undersøger det stadig... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Barfod Besvaret February 11, 2009 Rapporter Share Besvaret February 11, 2009 Ved du, om lavspændingskablerne, der er brugt IHC-installationen, er LK's egne NOPOVIC?Jeg tænker på, at hvis der fx ikke er brugt parsnoede, tilstrækkeligt skærmede kabler, kan de måske bidrage til støjen.-- Jakob Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
jan enggaard Besvaret February 11, 2009 Rapporter Share Besvaret February 11, 2009 Hej. ja så kunne det godt tyde på det er dit indput mudul der laver en smule støj hvad er det for et indput mudul du har. tror ikkr det er din tråd der laver støj.men prøv at flyt din DVB Modtager det vil nok løse det problem. har du enentult ikke et exter tv du kan teste din DVB Modtager ?:side: Mvh Jan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts