Gert i Hjøllum Skrevet October 29, 2007 Rapporter Share Skrevet October 29, 2007 Er der nogen som har en løsning på, at få en windows PC, til at lukke ned automatisk når man bruger sluk alt funktionen ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBISystem.dk Besvaret October 29, 2007 Rapporter Share Besvaret October 29, 2007 Yes, du skal bruge en UPS med controlsoftware til din PC og så laver du dit eget strømsvigt ala DONG ved at slukke for din Stikkontakt:P En lille UPS med disse funktioner kan købes på nettet til omkring 500kr for en 400VA modelLad os høre hvordan det gik, hvis du vælger denne \"ole opfinder\" løsning Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC KonsulentIBISystem.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gert i Hjøllum Besvaret October 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 29, 2007 Ja den løsning har jeg godt nok tænkt over. Men jeg tænkte nærmere noget software på pc´en der snakker sammen med IHC systemet, fx over LAN nettet, eller noget i den stil. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret October 30, 2007 Rapporter Share Besvaret October 30, 2007 så skal der komme en komando via mail, men så bliver firewall sur.så er \" ole opfinder \" løsningen mere sikker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret October 30, 2007 Rapporter Share Besvaret October 30, 2007 \"Ole Opfinder\" er nok den sikreste ja, men en UPS er ikke beregnet til den slags strømsvigt så ofte... Men hvis du kigger lidt i den tekniske manual til dit motherboard, så er der 2 ledninger du skal lave en forbindelse mellem for at tænde/slukke din computer, og nogle gange også en der bare hedder sluk, standby eller dvale ;)Men vær lige opmærksom på at du fremover ikke har nogen garanti på din computer..Men du kan højst sandsynligt godt finde et program der kan udføre kommandoer ved bestemte email beskeder, men jeg ved ikke lige hvor du skal finde det. Men du kan jo spørge computer brugerens bedste ven Google/Jakob Bruun Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Gæst IBISystem.dk Besvaret October 30, 2007 Rapporter Share Besvaret October 30, 2007 Hey, hvor står det lige at en UPS ikke må bruges dagligt ? Med venlig hilsen Allan GøndahlIHC KonsulentIHC123.dkIBISystem.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret October 31, 2007 Rapporter Share Besvaret October 31, 2007 Jeg har endnu ikke læst manualen til en UPS, men jeg ved at de ikke er beregnet til det... Batterierne holder ikke særlig lang tid hvis man bliver ved med det.../Jakob Bruun Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Gert i Hjøllum
Er der nogen som har en løsning på, at få en windows PC, til at lukke ned automatisk når man bruger sluk alt funktionen ?
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts