Mikkel Skovgaard Besvaret November 11, 2019 Rapporter Share Besvaret November 11, 2019 9 timer siden, Astronaut skrev: Raspberry Pi 3 og opefter har indbygget wifi (men det er ikke helt nemt at få tilsluttet). Men hvis du i forvejen har et kabel til din IHC controller, så er det nemmeste at sætte RPI'en til samme sted. Alt andet lige er en wired forbindelse mere pålidelig og det fine image som Mikkel leverer virker out-of-the-box med wired ethernet.. RPI'en har et ethernet stik, så du behøver ingen dongle. Hans vejledning er lige til at følge og det tager under 20 min. at være oppe og køre. Og den stabilitet i forbindelsen det kræver at overvåge en ihc controller stabilt gør at en kablet forbindelse er at foretrække Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Holm Larsen Besvaret November 11, 2019 Rapporter Share Besvaret November 11, 2019 13 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Og den stabilitet i forbindelsen det kræver at overvåge en ihc controller stabilt gør at en kablet forbindelse er at foretrække Skal det forstås sådan at RPi sluttes til routeren som Ihc controlleren også er forbundet til - eller skal rpi og controlleren sluttes direkte sammen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 11, 2019 Rapporter Share Besvaret November 11, 2019 14 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev: Skal det forstås sådan at RPi sluttes til routeren som Ihc controlleren også er forbundet til - eller skal rpi og controlleren sluttes direkte sammen. Det skal sluttes til routeren, altså til dit hjemme netværk på samme måde som en pc/mac/iPad Peter Holm Larsen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Holm Larsen Besvaret November 13, 2019 Rapporter Share Besvaret November 13, 2019 Spørger igen af uvidenhed men kan man med Ihc captain og en rpi fjernbetjene sin Ihc installation fx fra sin mobil når man ikke er hjemme? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret November 13, 2019 Rapporter Share Besvaret November 13, 2019 12 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev: Spørger igen af uvidenhed men kan man med Ihc captain og en rpi fjernbetjene sin Ihc installation fx fra sin mobil når man ikke er hjemme? Kan du godt, hvis du åbner porten for adgangen til IHC captain (dvs Rpién) på din router. Men Mikkel anbefaler det ikke, da der ikke er nogen ordentlig sikkerhed i det. Men Mikkel arbejder vist på det. Men hvis du selv laver en VPN så burde der ikke være noget galt i det. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 14, 2019 Rapporter Share Besvaret November 14, 2019 13 timer siden, Kandersen skrev: Kan du godt, hvis du åbner porten for adgangen til IHC captain (dvs Rpién) på din router. Men Mikkel anbefaler det ikke, da der ikke er nogen ordentlig sikkerhed i det. Men Mikkel arbejder vist på det. Men hvis du selv laver en VPN så burde der ikke være noget galt i det. Jo det er som sådan sikkert nok men det kræver man stoler på det usikre certifikat. Det er ikke perfekt. Jeg har faktisk bygget klar til lets encrypt og lave det via noget jeg har rodet med. Det skal også bruges til Google home med mere men det kræver en længere indsats. Sagt på en anden måde. At sætte en rpi med mit image på internettet er langt sikre end at sætte en ihc controller derud :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret November 14, 2019 Rapporter Share Besvaret November 14, 2019 Ja helt sikkert, at det er mere sikkert end IHC controlleren. Jeg synes bare du snakkede om på et tidspunkt, at du ville lave en slags VPN? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rise Olsen Besvaret November 14, 2019 Rapporter Share Besvaret November 14, 2019 7 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Jo det er som sådan sikkert nok men det kræver man stoler på det usikre certifikat. Det er ikke perfekt. Jeg har faktisk bygget klar til lets encrypt og lave det via noget jeg har rodet med. Det skal også bruges til Google home med mere men det kræver en længere indsats. Sagt på en anden måde. At sætte en rpi med mit image på internettet er langt sikre end at sætte en ihc controller derud :-) Jeg har installeret et LetsEncrypt wildcard certificate på seneste version af image og det virker perfekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 14, 2019 Rapporter Share Besvaret November 14, 2019 7 minutter siden, Rise Olsen skrev: Jeg har installeret et LetsEncrypt wildcard certificate på seneste version af image og det virker perfekt. Installeren har 90% færdig support for det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 14, 2019 Rapporter Share Besvaret November 14, 2019 26 minutter siden, Kandersen skrev: Ja helt sikkert, at det er mere sikkert end IHC controlleren. Jeg synes bare du snakkede om på et tidspunkt, at du ville lave en slags VPN? Det er også i planerne Kandersen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts