Palleholgerjensen Skrevet October 19, 2019 Rapporter Share Skrevet October 19, 2019 Hej kan man bruge Ihc alarm pir til at give signal til tænde lys i rum? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 19, 2019 Rapporter Share Besvaret October 19, 2019 Det kan man sagtens, du skal dog være opmærksom på at signalet fra en alarm PIR er NC og at PIRen ikke er særlig hurtig, du vil opleve at du når at søge efter trykket inden den tænder lyset. Jeg anbefaler det aldrig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 18 timer siden, Henning Pedersen skrev: Det kan man sagtens, du skal dog være opmærksom på at signalet fra en alarm PIR er NC og at PIRen ikke er særlig hurtig, du vil opleve at du når at søge efter trykket inden den tænder lyset. Jeg anbefaler det aldrig. Hvorfor skulle en alarm PIR ikke være særlig hurtig? Det må være et problem med IHC Alarm PIR. Jeg har nogle Jabletron PIR siddende, og de er bogstaveligt talt vanvittige hurtige, hvilket jeg netop også opfatter, at alarm PIR burde være. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Jeg kender ikke den PIR, med for at forebygge fejlalarmer, er alarm PIR generelt langsomme, hvilket ikke gør dem anbefalesværdige til styring af lys. Alm. lys PIR er til gengæld ofte alt for hurtige, og vil typisk give fejlalarmer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Jeg tror ikke jeg forstå hvad langsom/hurtig er så. Fordelen må da altid være, at en PIR aktivere så hurtigt som muligt, uanset hvad den bruges til. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 6 minutter siden, Kandersen skrev: Jeg tror ikke jeg forstå hvad langsom/hurtig er så Det må vi prøve at rette op på. En hurtig lys PIR ændre output ved en kort registrering af aktivitet = hurtig, En alarm PIR vil typisk først ændre output ved en længerevarende registrering af aktivitet = langsom. Og netop kravet om en længerevarende registrering gør at den bare tænder lyst for sendt. Forskellen på hurtig og langsom er ca. 1 til 1.5 meters bevægelse, ikke meget, men rigeligt til at være pi.... irriterende når du f.eks. går på WC Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Palleholgerjensen Besvaret October 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Interessant diskussion. Men hvis alarm pir nu ikke duer, hvilken 24v pir i loft kan jeg så bruge? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Jeg har tit brugt Servodans 41-440 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 1 time siden, Henning Pedersen skrev: Det må vi prøve at rette op på. En hurtig lys PIR ændre output ved en kort registrering af aktivitet = hurtig, En alarm PIR vil typisk først ændre output ved en længerevarende registrering af aktivitet = langsom. Og netop kravet om en længerevarende registrering gør at den bare tænder lyst for sendt. Forskellen på hurtig og langsom er ca. 1 til 1.5 meters bevægelse, ikke meget, men rigeligt til at være pi.... irriterende når du f.eks. går på WC Hmm, det er så ikke det jeg oplever med de alarm PIR jeg bruger. De reagere temmelig hurtig. Så derfor har jeg et par steder kombineret dem med lys. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael Offersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Jeg bruger Philips LRM 8114, de er megagode og meget diskrete i designet. Jeg har oven i købet placeret en udendørs, og den kører på 3. år, uden nogen form for problemer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Palleholgerjensen
Hej
kan man bruge Ihc alarm pir til at give signal til tænde lys i rum?
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts