Soylant Skrevet September 25, 2019 Rapporter Share Skrevet September 25, 2019 Hej sidder og kigger på de indlæg der har været vedr. markiser, og vil godt ha kørt min egen med markise ind over mit IHC. min markise er en 220v og jeg tænker som nævnt i de andre tråde at bruge 2 x output på mit 230v output og en af de FB der ligger i download. men er lidt i tvivl kører i den direkte i output eller er der relæer i mellem? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret September 26, 2019 Rapporter Share Besvaret September 26, 2019 Jeg anbefaler altid at bruge overdragelsesrelæer med gensidig spærring. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Soylant Besvaret September 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2019 okay... har kørt noget tid uden relæer og det virker fint, hvad ville relæerne hjælpe med? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret September 27, 2019 Rapporter Share Besvaret September 27, 2019 Relæer med gensidig spærring forhindre at din markise køre begge veje samtidig, og typisk springer sikringer eller brænder motoren af. Dette kan b.la. ske hvis det ene kontaktsæt ikke slipper igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Soylant Besvaret September 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2019 Henning har du selv lavet det med markise?? og kan du evt. smide et link til relæ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret September 28, 2019 Rapporter Share Besvaret September 28, 2019 Det laves med standard blokken og et hvilket som helst 2 polet relæ med een NO og een NC, f.eks denne KONTAKTOR ICT 16A 1 NO+ 1NC 230 VOLT. Forbindelsen fra IHC til kontakter føres igennem den anden retnings NC kontaktsæt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Soylant Besvaret September 29, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 29, 2019 ok jeg prøver :-) tusind tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Soylant
Hej
sidder og kigger på de indlæg der har været vedr. markiser, og vil godt ha kørt min egen med markise ind over mit IHC.
min markise er en 220v og jeg tænker som nævnt i de andre tråde at bruge 2 x output på mit 230v output og en af de FB der ligger i download.
men er lidt i tvivl kører i den direkte i output eller er der relæer i mellem?
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts