Jeg har et setup med en Visual Controller ver. 6.2 og kører OpenHab med IHC binding 2.5.
Jeg oplever at mit universalrelæ umotiveret registreres som ON/OFF i OpenHab uden der trykkes på noget. Det er heller ikke fordi relæet rent faktisk aktiveres, men det virker til at værdien for dens tilstand står og floater i controlleren og dette meldes videre. Jeg har en regel der baserer sig på hvorvidt relæet er sluttet eller ej, så det er en kende upraktisk at det registrerer aktivitet med alt mellem 8 sekunder til adskillige minutter imellem.
Relæet er sat op med simpelt kip i controlleren - ved ikke om dette er forkert eller om der er en mere stabil måde at sætte det op - Jeg kører udelukkende wireless moduler med det formål at kunne fange og sende kommandoer via OpenHab samt styre lys fra batteritryk.
Trace-log ser sådan her ud for et falsk event (forøvrigt skræmmende ens med et reelt event):
Spørgsmål
tgr
Hej
Jeg har et setup med en Visual Controller ver. 6.2 og kører OpenHab med IHC binding 2.5.
Jeg oplever at mit universalrelæ umotiveret registreres som ON/OFF i OpenHab uden der trykkes på noget. Det er heller ikke fordi relæet rent faktisk aktiveres, men det virker til at værdien for dens tilstand står og floater i controlleren og dette meldes videre. Jeg har en regel der baserer sig på hvorvidt relæet er sluttet eller ej, så det er en kende upraktisk at det registrerer aktivitet med alt mellem 8 sekunder til adskillige minutter imellem.
Relæet er sat op med simpelt kip i controlleren - ved ikke om dette er forkert eller om der er en mere stabil måde at sætte det op - Jeg kører udelukkende wireless moduler med det formål at kunne fange og sende kommandoer via OpenHab samt styre lys fra batteritryk.
Trace-log ser sådan her ud for et falsk event (forøvrigt skræmmende ens med et reelt event):
2019-09-23 15:03:46.080 [DEBUG] [ab.binding.ihc.internal.ws.IhcClient] - 1 new notifications received from controller
2019-09-23 15:03:46.083 [DEBUG] [ding.ihc.internal.handler.IhcHandler] - resourceValueUpdateReceived: [resourceId=302430, value=true]
2019-09-23 15:03:46.089 [DEBUG] [ding.ihc.internal.handler.IhcHandler] - Update channel 'ihc:controller:e46eedca:output302430' state, channel params: [ channelTypeId=switch, resourceId=302430, direction=null, commandToReact=null, pulseWidth=null, inverted=false, serialNumber=null, longPressTime=null, onLevel=null ]
2019-09-23 15:03:46.097 [TRACE] [ab.binding.ihc.internal.ws.IhcClient] - Wait new resource value notifications from controller
2019-09-23 15:03:46.101 [TRACE] [.ihc.internal.ws.http.IhcHttpsClient] - Send query (url=https://192.168.8.230/ws/ResourceInteractionService, connectionPool=25499528, clientId=27675242 requestId=57, timeout=15000, headers=[content-type: text/xml]): <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<soapenv:Envelope xmlns:soapenv="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" xmlns:utcs="utcs">
<soapenv:Body>
<utcs:waitForResourceValueChanges1>5</utcs:waitForResourceValueChanges1>
</soapenv:Body>
</soapenv:Envelope>
Med venlig hilsen
Thomas
Link til kommentar
Del på andre sites
18 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts