HFW Skrevet August 31, 2019 Rapporter Share Skrevet August 31, 2019 HJÆLP!!!!!! jeg er ved at kaste min openhab ud gennem vinduet :-D Er der ikke en venlig sjæl, som vil hjælpe med lidt billeder, how to do. På hvordan de har fået google assistent til at tænde og slukke lys, der hvor det er betjent med kip tryk over IHC'en. med venlig hilsen en frustreret elektriker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 Hej Jeg har lige været det samme igennem og kan muligvis hjælpe ,men du er nød til at komme med mere info om hvor langt du er. Hvor er du i processen ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 7 minutter siden, bozidar skrev: Hej Jeg har lige været det samme igennem og kan muligvis hjælpe ,men du er nød til at komme med mere info om hvor langt du er. Hvor er du i processen ? jamen har startet openhab op osv. kan også tænde og slukke en lampe via google assistent som en 1 pol tænding. Men kan ikke finde ud af hvordan jeg få kip tænding til at virke i openhab eller for den sag skyld i google assistent Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 kører du paper ui eller konfigurations filer ? ok så du KAN stemmestyre ,men ikke dine kip tændinger? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 2 minutter siden, bozidar skrev: kører du paper ui eller konfigurations filer ? ok så du KAN stemmestyre ,men ikke dine kip tændinger? paper ui, kan godt for stemme styring til at virke, men hvordan får jeg stemme styring til at virke som kip, Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 jeg er ikke sikker på hvad du mener.. Du kan godt styre dit kip i Paper UI men ikke med stemmen ,eller det sådan det skal forstås? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 1 minut siden, bozidar skrev: jeg er ikke sikker på hvad du mener.. Du kan godt styre dit kip i Paper UI men ikke med stemmen ,eller det sådan det skal forstås? nej jeg kan ikke styre mine kip i paper ui og heller ikke med stemmen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 1 minut siden, HFW skrev: nej jeg kan ikke styre mine kip i paper ui og heller ikke med stemmen. men det er stemmen der er den vigtigste, for mig. Men det kunne være nice med begge dele:-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 ok . Kører du kun Paper UI eller bruger du konfig filer ? Hvis det er paper ui ,er din "KIP Channel" aktiv ? Kommer den op i "Control" ? Har du items linking i simple mode ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 1 minut siden, bozidar skrev: ok . Kører du kun Paper UI eller bruger du konfig filer ? Hvis det er paper ui ,er din "KIP Channel" aktiv ? Kommer den op i "Control" ? jeg er ikke den bedste i openhab, så skal nok hvis du kan og vil beskrive det lidt mere, vil mene jeg kun køre paper ui. sorry jeg er lidt tung at danse med, men er ved at lære openhab kan du hjælpe lidt mere vedr. "KIP Channel" aktiv? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 8 minutter siden, HFW skrev: jeg er ikke den bedste i openhab, så skal nok hvis du kan og vil beskrive det lidt mere, vil mene jeg kun køre paper ui. sorry jeg er lidt tung at danse med, men er ved at lære openhab kan du hjælpe lidt mere vedr. "KIP Channel" aktiv? items linking er ikke i simple mode Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 ok Lad os forsøge sådan her . Item linking i simple mode. Du skal ind under configuration - system som du kan se øverst. Derefter går du ind under Things der går du ind og trykker på IHC/ELKO under den har du dine channels Det kip du vil styre er det blåt i midten som her eller hvidt ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 hvis det er blåt i midten så tryk på det ,så det bliver hvidt. Så skulle det være linket Når det er linket skulle den komme op i kontrol. og så burde du kunne styre det Er vi enige så langt ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 det er blåt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 tryk så det bliver linket.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 2 minutter siden, bozidar skrev: hvis det er blåt i midten så tryk på det ,så det bliver hvidt. Så skulle det være linket Når det er linket skulle den komme op i kontrol. og så burde du kunne styre det Er vi enige så langt ? ja vi er enig så langt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 kan du tænde og slukke nu ? ( det burde du ) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 5 minutter siden, bozidar skrev: kan du tænde og slukke nu ? ( det burde du ) jeg sidder lige på arbejde og leger nørd. men det vi har linket, er det et kort tryk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 det kan jeg ikke svare på ,da jeg ikke ved hvilken channel du har linket. Alle ting du vil bruge i Openhab skal linkes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 6 minutter siden, bozidar skrev: det kan jeg ikke svare på ,da jeg ikke ved hvilken channel du har linket. Alle ting du vil bruge i Openhab skal linkes. den øverste jeg har linket, er et kip tryk i min IHC installation. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 10 minutter siden, bozidar skrev: det kan jeg ikke svare på ,da jeg ikke ved hvilken channel du har linket. Alle ting du vil bruge i Openhab skal linkes. hvis det er nemmere for dig, at snakke med mig live sidder jeg på 40608859. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 jeg bruger ikke langt tryk. Men tror det er et kort. Der er vist noget med lang tryk skal defineres.. Har ikke tid mere idag.. Men start lige med at teste om det virker inden du roder videre Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 HFW Besvaret August 31, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 3 minutter siden, bozidar skrev: jeg bruger ikke langt tryk. Men tror det er et kort. Der er vist noget med lang tryk skal defineres.. Har ikke tid mere idag.. Men start lige med at teste om det virker inden du roder videre det gør jeg lige når jeg får fri fra arbejde, hvis jeg må og du selvfølgelig har løst? må jeg så kontakte dig igen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 31, 2019 Rapporter Share Besvaret August 31, 2019 bare skriv på forummet ,så er der sikkert en der vil hjælpe,hvis jeg ikke lige kan Mit setup er lidt anderledes end dit ,så jeg er nok ikke den bedste men vil gerne hjælpe hvis jeg kan. mine anbefalinger til dig er .Hvis du kan tænde og slukke dit lys nu ,så arbejd videre med det ene tryk næste step er helt kort: Google tag på Myopenhab konto Hul igennem på IP:443 Link Google home app til openhab Så skulle det køre. Derefter går du videre med alle dine andre enheder der skal på. Ved ikke om du har kigget i denne manuel, lavet af en venlig sjæl på ihc forum. Manual openHAB2 - IHC & Google Home installation (1).pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret September 1, 2019 Rapporter Share Besvaret September 1, 2019 Kom du videre ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret September 6, 2019 Rapporter Share Besvaret September 6, 2019 En KIP funktion skal bruge pulseWidth paramteren. Ellers "kipper" den ikke. Derfor - Hvis man bruger en KIP funktionsblok i Visual/IHC controlleren, så kan man IKKE få det til at virke uden at bruge pulsewWidth paramteren. Jeg bruger ikke paperUI (automatiske channels). Så jeg ved ikke om den parameter er tilgængelig den vej igennem. Men som manuel channel ser channel således ud: Type switch :stortbad_dimmer_fb "Stortbad dimmer Trigger" [ resourceId=5537553, direction="WriteOnly", pulseWidth=100 ] Og items til denne ser således ud: Switch stort_badDimmerLys "Halogenlys i StortBad [%s]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:stortbad_dimmer_fb", channel="ihc:controller:elko:stortbad_dimmer_state", autoupdate="false" } Bemærk, i items har jeg linket 2 channel, fordi jeg bruger feedback fra FBén (dimmer tændt), så jeg i openhab også kan se, om dæmperen er tændt eller slukket. Men den er ikke vigtig for at få stemmestyring til at virke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
HFW
HJÆLP!!!!!!
jeg er ved at kaste min openhab ud gennem vinduet :-D
Er der ikke en venlig sjæl, som vil hjælpe med lidt billeder, how to do. På hvordan de har fået google assistent til at tænde og slukke lys, der hvor det er betjent med kip tryk over IHC'en.
med venlig hilsen en frustreret elektriker
Link til kommentar
Del på andre sites
Top Posters For This Question
12
15
8
28
Popular Days
Aug 31
24
Sep 15
11
Sep 19
7
Sep 11
4
Top Posters For This Question
bozidar 12 posts
Kandersen 15 posts
Nicholai85 8 posts
HFW 28 posts
Popular Days
Aug 31 2019
24 posts
Sep 15 2019
11 posts
Sep 19 2019
7 posts
Sep 11 2019
4 posts
Popular Posts
Pauli Anttila
@Nicholai85, did you add new channel or tried to edit automatically created channel? I just tested PaperUI and added new channel with pulse width parameter + new item + linked channel to item fully vi
Posted Images
65 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts