HFW Skrevet August 29, 2019 Rapporter Share Skrevet August 29, 2019 Hej Alle sammen mine tryk i ihc´en er lavet som kip, hvordan får jeg openhab til at lave kip tryk frem on eller off. kom sådan til at tænke på styre jeg på trykende eller output via openhab, kan se måde input og output er vist i channels i openhab. håber i kan hjælpe mig, Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Skovgaard Besvaret August 30, 2019 Rapporter Share Besvaret August 30, 2019 Jeg ville styre på trykkene for ikke at få nogle forkerte tilstande i IHC controlleren. se evt samt tråden om openHAB Best practice Mvh Claus Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret September 6, 2019 Rapporter Share Besvaret September 6, 2019 I starten styrede jeg på trykkene. Men det har jeg ændret, så jeg i stedet styrer på FBérne. Dvs i relation til IHC controlleren, så tror den reelt bare, at "alt udefra" er en slags "tryk". I realiteten er det præcis det samme. Men hvis du skal styre fra tryk, så skal du bruge parameteren pulseWidth Den vil få IHC controlleren til at tro, at den trykker, ON og efter den angivne tid (ms) vil den sende OFF. Jeg kan ikke huske om pulseWidth er tilgængelig i PaperUI. Hvis ikke, så skal du manuelt lave en channel i .things filen. Den kunne fx se sådan her ud: Type switch :stortbad_dimmer_fb "Stortbad dimmer Trigger" [ resourceId=5537553, direction="WriteOnly", pulseWidth=100 ] Denne channel sender en ON til en KIP FB, og efter 100ms sender den en OFF. (den bruges til at tænde/slukke en fortrådet UNI400 dæmper). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
HFW
Hej Alle sammen
mine tryk i ihc´en er lavet som kip, hvordan får jeg openhab til at lave kip tryk frem on eller off.
kom sådan til at tænke på styre jeg på trykende eller output via openhab, kan se måde input og output er vist i channels i openhab.
håber i kan hjælpe mig,
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts