Jeg vil gerne opdatere min Visual 1 controller til en Visual 3 eller 2 - HW 6.2 controller.Men jeg har brug for hjælp til gennemførelsen af denne opgradering. Den gamle controller er begyndt at opføre sig mærkeligt. Jeg har ikke ændret i programmet i flere år. Men nu er den begyndt at tænde/slutte lyset, som den selv har lyst til. Men jævne mellemrum (alle tider på døgnet) tænder den alt lys i huset og den interne lydgiver begynder at hyle. Så skal jeg tage strømmen til controlleren og tænde igen for at komme videre. Nogle nætter har jeg slukket for det hele, bare for at familien kan sove.
Jeg har læst mange af indlæggene her på siden og er godt klar over der skal et nyt program til den nye controller. Men jeg har intet begreb om hvor omfattende det er. Kan det klares på et par timer eller flere dage? Er det det samme program man kan bruge til Visual 3 og 2 - HW 6.2?
Jeg har en blå mappe fra LK med nogle tegninger og noter, som elektrikeren har skrevet. Men flere skriver de skal bruge ledningsfarver osv. til at lave det nye program. Vi har ikke noget Wireless og jeg tro ikke der er noget specielt ved min IHC installation. Jeg syntes bare ikke det program jeg køre med nu er til at finde rundt i, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det nye er.
Jeg vil gerne denne opgradering, så tingene virker igen. Men også for at genskabe kontakten til huset via telefonen igen. Vi har tidligere kørt med fastlinje telefon og SMS modem. Men det virker heller ikke mere.
Jeg kunne selvfølgelig bare kontakte en elektriker og bede om at få opgaven løst, men jeg har ingen ide om hvad det ville komme til at koste.
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette eller kan anbefale nogen, der kan hjælpe mig? Om ikke andet med programmet og så kunne jeg få resten løst på anden måde.
Spørgsmål
Claus Nielsen
Jeg vil gerne opdatere min Visual 1 controller til en Visual 3 eller 2 - HW 6.2 controller. Men jeg har brug for hjælp til gennemførelsen af denne opgradering. Den gamle controller er begyndt at opføre sig mærkeligt. Jeg har ikke ændret i programmet i flere år. Men nu er den begyndt at tænde/slutte lyset, som den selv har lyst til. Men jævne mellemrum (alle tider på døgnet) tænder den alt lys i huset og den interne lydgiver begynder at hyle. Så skal jeg tage strømmen til controlleren og tænde igen for at komme videre. Nogle nætter har jeg slukket for det hele, bare for at familien kan sove.
Jeg har læst mange af indlæggene her på siden og er godt klar over der skal et nyt program til den nye controller. Men jeg har intet begreb om hvor omfattende det er. Kan det klares på et par timer eller flere dage? Er det det samme program man kan bruge til Visual 3 og 2 - HW 6.2?
Jeg har en blå mappe fra LK med nogle tegninger og noter, som elektrikeren har skrevet. Men flere skriver de skal bruge ledningsfarver osv. til at lave det nye program. Vi har ikke noget Wireless og jeg tro ikke der er noget specielt ved min IHC installation. Jeg syntes bare ikke det program jeg køre med nu er til at finde rundt i, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan det nye er.
Jeg vil gerne denne opgradering, så tingene virker igen. Men også for at genskabe kontakten til huset via telefonen igen. Vi har tidligere kørt med fastlinje telefon og SMS modem. Men det virker heller ikke mere.
Jeg kunne selvfølgelig bare kontakte en elektriker og bede om at få opgaven løst, men jeg har ingen ide om hvad det ville komme til at koste.
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette eller kan anbefale nogen, der kan hjælpe mig? Om ikke andet med programmet og så kunne jeg få resten løst på anden måde.
På forhånd tak.
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts