The Doctor Skrevet July 5, 2019 Rapporter Share Skrevet July 5, 2019 Hej Har en installation med en V2 controller, og kun wireless enheder. Det har virket fint, men på et tidspunkt begyndte der at blive dårligere signal til kontakterne i yderzoner. Købte et længere antennekabel og fik antennen sat lidt bedre. Nu er det begyndt igen :-( Svagere signal som gør at kontakter ikke reagerer når de skal men kommer med forsinkelse, eller der skal trykkes flere gange på. Har faktisk bestilt en antennesplitter og en ekstra antenne, men... Kom til at tænke på.. Er der nogen som har oplevet at antenneforstærkeren i controlleren bliver svag ? (Så det er en ny controller der skal til) pft Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret July 5, 2019 Rapporter Share Besvaret July 5, 2019 Det vil muligvis hjælpe med to antenner og en splitter, men - har du overvejet at se på dine batterier i trykkene, de holder jo ikke evigt. Med et signal der gradvist bliver dårligere kunne dette være løsningen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret July 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 5, 2019 Hej Henning Det er ikke trykket som er problemet. Når jeg tester mine stikkontakter og signalstyrken, så svinger de mellem 7-13 db. og er gul. Selv dem som ikke er så langt fra antennen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret July 5, 2019 Rapporter Share Besvaret July 5, 2019 Kan der være andet trådløst i nærheden der forstyrrer signalet ? Gulvvarme termostater og lign. er set de kan give forstyrrelse ? Ikke kun dine egne, men hvad med naboer er de tætte på ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret July 5, 2019 Rapporter Share Besvaret July 5, 2019 Er det ikke yderst sjældent, at termostater flytter på sig? :-) Jeg synes det lyder bemærkelsesværdigt, at signalet ændre sig. Fra første gang hvor det åbenbart løses ved at flytte antennen, og så til nu, hvor problemet vender tilbage. Det tyder måske mere på, at problemet kan være noget helt andet end antenne/signal. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret July 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 5, 2019 Jeg har en gulvvarme enhed siddende i samme skab som IHC controller, men antennen sidder på loft 5 meter derfra. Jeg tænker bare på om controlleren er ved at blive lidt sløv ? Den er gammel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret July 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 14, 2019 Så har jeg fået splitter, ny antenne og kabler... Og der er stadig dårligt. Selvom jeg har antennen på loftet lige over kontakterne så er signaglet dårligt :-( Jeg fatter det ikke... Flytter jeg antennen rundt mens den tester, så sker det enkelte gange jeg kan få den i grøn. For det meste gul, enkelte gange rød. Er det muligt at måle for støj ? Nogen gode forslag ? P.S. Jeg har 2 lampeudtag som jeg sidder rimelig tæt på antennen som leverer 18-22 i signalstyrke Niki Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret July 14, 2019 Rapporter Share Besvaret July 14, 2019 Har du prøvet at slukke for gulvarmecontrolleren og teste om det har indflydelse ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret July 21, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 21, 2019 Yes. Alt er testet... Må rykke noget mere rundt med antennerne. Og købe et kortere kabel, så jeg ikke har så meget signaltab. Niki Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
The Doctor
Hej
Har en installation med en V2 controller, og kun wireless enheder.
Det har virket fint, men på et tidspunkt begyndte der at blive dårligere signal til kontakterne i yderzoner.
Købte et længere antennekabel og fik antennen sat lidt bedre.
Nu er det begyndt igen :-(
Svagere signal som gør at kontakter ikke reagerer når de skal men kommer med forsinkelse, eller der skal trykkes flere gange på.
Har faktisk bestilt en antennesplitter og en ekstra antenne, men...
Kom til at tænke på.. Er der nogen som har oplevet at antenneforstærkeren i controlleren bliver svag ? (Så det er en ny controller der skal til)
pft
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts