Peter Søgaard Skrevet January 21, 2009 Rapporter Share Skrevet January 21, 2009 Jeg er nybegynder på området indenfor IHC Wireless og inden en elektriker bestilles vil jeg gerne have et overblik over hvilke komponenter jeg har behov for.Jeg har to lampeudtag i stuen som tændes og slukkes individuelt. De har altså hver deres knap til tænd og sluk men disse to knapper sidder i samme ramme. (dobbelt afbryder)Hvilke komponenter skal jeg bruges hvis hvert af disse to lampeudsteder skal have IHC Wireless med lysdæmpning? De skal stadid kunne styres individuelt. Det er vel et problem at man ikke kan få IHC Wireless dobbelt afbryder?På forhånd tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret January 21, 2009 Rapporter Share Besvaret January 21, 2009 Egentlig ikke.Udskift din dobbeltafbryder med en kombi dimmer med 4 taster, forbind det ene lampeudtag til dimmeren så det bliver styret af tast 1 og 2, udskift det andet lampeudtag med et wireless med dimmer og programmer det sammen med tast 3og 4 på kombi dimmeren. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Søgaard Besvaret January 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 21, 2009 Ahaa lyder jo egentlig meget logisk. Jeg havde dog opfattet en kombi med 4 taster på den måde at de to øverste er tænd+sluk og de to nederste er dæmp-op+ned.Angående den løsning du beskriver er den ene forbindelse til det nye lampeudtag med wireless som blot "luset" sammen?På forhånd tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret January 21, 2009 Rapporter Share Besvaret January 21, 2009 Forstår ikke helt hvad du mener med luset.Kombienheden forbindes med en fase ledning og tændledning til lampeudtag 1, lampeudtag 2 udskiftes med et wireless og programmeres sammen med tast 3 og 4 på kombienheden. Lampeudtag 2 skal blot have fase og nul monteret."Default settings" for en kombienhed er at de 2 øverste tænder/slukker og dæmper op/ned, mens de 2 nederste enten kan styre andre enheder eller bruges til scenariestyring af samme kombienhed. Man kan også bytte øverste og nederste taster rundt, så de nederste styre kombienheden.Hvis du bruger en controller kan du programmere hver tast individuelt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Søgaard Besvaret January 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 21, 2009 Okay - Tror bare jeg tænkte at der ville være ledninger i "overskud" når man pludselig kogte en dobbelt afbryder ned til en enkelt.Dette må elektrikeren dog have styr på. Jeg ville bare gerne vide lidt inden så jeg ikke bliver prakket et eller andet på ;-)Tak for god info :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts