ramlev Skrevet May 10, 2019 Rapporter Share Skrevet May 10, 2019 Vi er flyttet i hus med et Nilan Comfort 300 anlæg med en CTS 602 tilknyttet. Jeg er total web / tal nørd, og hvis jeg kan styre med computer / ipad så er jeg i himlen. Jeg har erfaring med Rpi's, men ikke nødvendigvis med at lodde. Hvad skal man kigge på / efter? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 10, 2019 Rapporter Share Besvaret May 10, 2019 Hej Ramlev og velkommen til IHC-user.dk Hvis du ikke er så ferm med lodekolben men på tasterne, så vil jeg anbefale du prøver at skrive Nilan i søgefeltet øverst til højre. Så kommer der nok et indlæg eller 2 frem der dækker dit behov. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret May 11, 2019 Rapporter Share Besvaret May 11, 2019 20 timer siden, ramlev skrev: Vi er flyttet i hus med et Nilan Comfort 300 anlæg med en CTS 602 tilknyttet. Jeg er total web / tal nørd, og hvis jeg kan styre med computer / ipad så er jeg i himlen. Jeg har erfaring med Rpi's, men ikke nødvendigvis med at lodde. Hvad skal man kigge på / efter? Når du siger Nilan comfort 300. Så er du nødt til at være lidt mere specifik. Der er 3 forskellige. Nilan Comfort 300 med CTS600 styring - Ældre model. Nilan Comfort 300 med CTS602 styring - Nyere model indtil oktober 2017 (mener jeg det var). Nilan Comfort 300 med CTS602 styring og grafisk display - Efter oktober 2017. Det har betydning for dine muligheder for tilslutning. Hvis du har CTS602 styring, så skal du ikke lodde på noget, for at få komplet styring over dit anlæg. Når du har erfaring med Rpi´s, så ligger det lige til højrebenet at få lavet en RS485 (modbus) forbindelse mellem dit anlæg og din Rpi. Og derefter smide openhab på din Rpi og bruge modbus bindingen. Så kan det fx komme til at se sådan her ud: Du kan læse mere her:https://community.openhab.org/t/how-to-connect-nilan-cts602-modbus-interface/71263 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
ramlev
Vi er flyttet i hus med et Nilan Comfort 300 anlæg med en CTS 602 tilknyttet. Jeg er total web / tal nørd, og hvis jeg kan styre med computer / ipad så er jeg i himlen. Jeg har erfaring med Rpi's, men ikke nødvendigvis med at lodde.
Hvad skal man kigge på / efter?
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts