Morten G. Christensen Skrevet May 1, 2019 Rapporter Share Skrevet May 1, 2019 Jeg har en IHC installation som egentlig har kørt upåklageligt i nogle år (Installeret i 2012). Men nu kan jeg pludselig ikke Sende et opdateret projekt til controlleren. Jeg har derfor behov for en ekspert der kan komme forbi (Fredericia), og hjælpe med at få systemet på højkant igen, med lidt få tilretninger. Nogen der kender en ekspert? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 2, 2019 Rapporter Share Besvaret May 2, 2019 Ikke at kunne sende et projekt til controlleren får man fra tid til anden. Hvilken fejl får du og hvilken firmware ligger der i controlleren? De fleste elektriker som skrive IHC på deres webside kan løse dit problem på et par timer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 2, 2019 Rapporter Share Besvaret May 2, 2019 22 timer siden, Morten G. Christensen skrev: Jeg har en IHC installation som egentlig har kørt upåklageligt i nogle år (Installeret i 2012). Men nu kan jeg pludselig ikke Sende et opdateret projekt til controlleren. Jeg har derfor behov for en ekspert der kan komme forbi (Fredericia), og hjælpe med at få systemet på højkant igen, med lidt få tilretninger. Nogen der kender en ekspert? Forudsat at du benytter den rigtige version Visual software til din firmware version, kan du sende et tomt projekt til controlleren og derefter det redigerede projekt. Det virker som regel. Evt genstart controlleren ved at fjerne strømmen og et evt backupbatteri først hvis det ikke er prøvet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 2, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 2, 2019 Lars: Det er firmware 2.8.4. Uanset om jeg prøver via USB eller IP, så med det samme jeg trykker Send projekt, så modtager jeg "kommunikationsfejl" - se vedhæftede screenshot. Bjarne: Jeg har forsøgt med et tomt projekt, og modtager samme fejl som ovenfor. Har også forsøgt genstart uden held. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret May 2, 2019 Rapporter Share Besvaret May 2, 2019 Hmm.. Jeg synes det problem har været oppe og vende før.. Men det er længe siden, og jeg kan ikke lige finde tråden.. Jeg synes at kunne ane, at enten var det noget med java, eller så var controlleren defekt.. Men jeg er bestemt ikke sikker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 2, 2019 Rapporter Share Besvaret May 2, 2019 Visual bruger ikke Java, så det er ikke Java der er problemet. Prøv via USB, og uden netværks kabel i controlleren og PC'en. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 3, 2019 Rapporter Share Besvaret May 3, 2019 Er din Visual ver 2.8.6? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 4, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 4, 2019 På 3.5.2019 at 08:22 , Bjarne Sørensen skrev: Er din Visual ver 2.8.6? Ja det er 2.8.6 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 4, 2019 Rapporter Share Besvaret May 4, 2019 2 timer siden, Morten G. Christensen skrev: Ja det er 2.8.6 Prøv at installere Visual 2.8.6 på en anden pc. Prøv med et andet usb-kabel. Kan du hente det nuværende projekt? Kan du komme på administrator og Serviceview? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 4, 2019 Rapporter Share Besvaret May 4, 2019 Prøv factory reset firmwaren. Ligger i vores download sektion. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 7, 2019 På 4.5.2019 at 22:52 , Bjarne Sørensen skrev: Prøv at installere Visual 2.8.6 på en anden pc. Prøv med et andet usb-kabel. Kan du hente det nuværende projekt? Kan du komme på administrator og Serviceview? Hej Bjarne, Har forsøgt med 2.8.6 på en anden pc. Kan sagtens hente projekt, og også komme på administrator og serviceview. Men jeg kan ikke sende et projekt - den melder kommunikationsfejl med det samme. Der er på MITlk to forskellige udgaver af IHC visual 2 hardware - de bruger forskellig version af Visual. Kan det evt. være at det er forkert firmware i IHC controlleren? Kan jeg se et sted hvilken model af hardware jeg har så jeg ved hvilken firmware jeg skal bruge? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 7, 2019 Rapporter Share Besvaret May 7, 2019 Det kan du se med Firmwareloaderen, eller alternativt i adminview. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 7, 2019 9 minutter siden, Lars Jacobsen skrev: Det kan du se med Firmwareloaderen, eller alternativt i adminview. Tak Lars - det var 6.2, og dermed 2.8.6. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret May 7, 2019 Rapporter Share Besvaret May 7, 2019 10 minutter siden, Morten G. Christensen skrev: Tak Lars - det var 6.2, og dermed 2.8.6. Du mener vel controlleren er en HW6.2 med firmware 2.8.4 - Den skal du rigtig nok bruge Visual 2.8.6 til.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 7, 2019 13 minutter siden, Kandersen skrev: Du mener vel controlleren er en HW6.2 med firmware 2.8.4 - Den skal du rigtig nok bruge Visual 2.8.6 til.. Ja præcis - det er korrekt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 8, 2019 Rapporter Share Besvaret May 8, 2019 13 timer siden, Morten G. Christensen skrev: Hej Bjarne, Har forsøgt med 2.8.6 på en anden pc. Kan sagtens hente projekt, og også komme på administrator og serviceview. Men jeg kan ikke sende et projekt - den melder kommunikationsfejl med det samme. Der er på MITlk to forskellige udgaver af IHC visual 2 hardware - de bruger forskellig version af Visual. Kan det evt. være at det er forkert firmware i IHC controlleren? Kan jeg se et sted hvilken model af hardware jeg har så jeg ved hvilken firmware jeg skal bruge? Har du prøvet reset firmwaren? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 8, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 8, 2019 10 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Har du prøvet reset firmwaren? Hej Bjarne, Jeg kan ikke finde Factory Reset firmwaren til HW6.2, er den placeret et andet sted end download IHC Controller 2? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 8, 2019 Rapporter Share Besvaret May 8, 2019 3 timer siden, Morten G. Christensen skrev: Hej Bjarne, Jeg kan ikke finde Factory Reset firmwaren til HW6.2, er den placeret et andet sted end download IHC Controller 2? Jeg har den liggende her: https://www.dropbox.com/s/rlhfpfjpedyhzko/reset_factory_default.zip?dl=0 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 9, 2019 Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 20 timer siden, Morten G. Christensen skrev: Hej Bjarne, Jeg kan ikke finde Factory Reset firmwaren til HW6.2, er den placeret et andet sted end download IHC Controller 2? Blot for en god ordens skyld så ja den ligger under “IHC program filer” Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 På 8.5.2019 at 07:45 , Bjarne Sørensen skrev: Har du prøvet reset firmwaren? Hej Bjarne, Jeg har prøvet at opdatere firmwaren til "Factory Reset Firmware". Det resulterede i at jeg ikke kunne få kontakt med controlleren igennem IHC Visual. Derfor opdaterede jeg med Firmware 2.8.6 igen. Nu kan jeg ikke forbinde med IHC Visual - Den skriver IHC controller fundet - Forbindelse ikke tilladt. Jeg kan ikke tænde eller slukke lys/kontakter m.m. Så gode råd hvordan jeg får liv i det igen, er meget velkomne..... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret May 9, 2019 Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 31 minutter siden, Morten G. Christensen skrev: Derfor opdaterede jeg med Firmware 2.8.6 igen. Nu kan jeg ikke forbinde med IHC Visual - Den skriver IHC controller fundet - Forbindelse ikke tilladt. Kan du forbinde med administrator via USB? For hvis du har reset den, så er brugernavn/password også reset. Og du skal derfor lave en ny for at få hul igennem via Visual. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 8 minutter siden, Kandersen skrev: Kan du forbinde med administrator via USB? For hvis du har reset den, så er brugernavn/password også reset. Og du skal derfor lave en ny for at få hul igennem via Visual. Jeg får samme fejl med USB - er der et standard brugernavn/password jeg skal bruge der? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 9, 2019 Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 5 minutter siden, Morten G. Christensen skrev: Jeg får samme fejl med USB - er der et standard brugernavn/password jeg skal bruge der? Du skal kunne komme på administrator uden kode via USB. Kan du det? Så skal du derinde oprette en ny bruger så kan du bruge den i Visual. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 16 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Du skal kunne komme på administrator uden kode via USB. Kan du det? Så skal du derinde oprette en ny bruger så kan du bruge den i Visual. Perfekt - så lykkedes det og mit projekt blev uploadet. Mange tak for hurtig assistance. Imorgen tester jeg lige Visual om jeg kan uploade via IP Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret May 9, 2019 Rapporter Share Besvaret May 9, 2019 2 minutter siden, Morten G. Christensen skrev: Perfekt - så lykkedes det og mit projekt blev uploadet. Mange tak for hurtig assistance. Imorgen tester jeg lige Visual om jeg kan uploade via IP Perfekt.. Husk brugernavn/pw i Visual via IP. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten G. Christensen Besvaret May 13, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 13, 2019 Efter nulstilling, så kan jeg nu hente og sende projekter igen. Tak for hjælpen! Men min Visility skærm virker ikke mere. Den er gået helt i sort!. Spørgsmålet er om det kan skyldes at funktionsblokke skal opdateres. Ved nulstillingen, som blev anbefalet, skal jeg så opdatere funktionsblokke igen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Morten G. Christensen
Jeg har en IHC installation som egentlig har kørt upåklageligt i nogle år (Installeret i 2012).
Men nu kan jeg pludselig ikke Sende et opdateret projekt til controlleren.
Jeg har derfor behov for en ekspert der kan komme forbi (Fredericia), og hjælpe med at få systemet på højkant igen, med lidt få tilretninger.
Nogen der kender en ekspert?
Link til kommentar
Del på andre sites
28 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts