mihai Skrevet April 24, 2019 Rapporter Share Skrevet April 24, 2019 Hej, Jeg har mulighed for at få et loftudtag fra en bekendt af typen 505DA102, Kan man bruge denne på en lampe der ikke kan tåle dæmper og så bruge denne som en alm. relæ ? /mihai Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 24, 2019 Rapporter Share Besvaret April 24, 2019 Den virker kun som dæmper, men man kan tænde og slukke den på 100%. Vær dog opmærksom på at den har et krav om en minimums effekt på den lampe du tilslutter. Typisk vil LED etc. ikke virke med denne dæmper. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mihai Besvaret April 24, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2019 4 minutter siden, Lars1 skrev: krav om en minimums effekt Tak for svar, men i den PDF jeg sendte står der Ingen ved minimum effekt. Hvad overser jeg ? Jeg har en loftlampe som står specificeret til Effekt: 8.5 W. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 24, 2019 Rapporter Share Besvaret April 24, 2019 Der findes 2 versioner og de har samme produkt nr. desværre. Der skal stå HW ver. 2.0 på dimmeren for at den passer med PDF'en. Er det den gamle model er der krav om minimums effekt. Jeg kan ikke huske om det er 5 eller 20W. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mihai Besvaret April 24, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2019 2 minutter siden, Lars1 skrev: Der findes 2 versioner og de har samme produkt nr. desværre. Der skal stå HW ver. 2.0 på dimmeren for at den passer med PDF'en. Er det den gamle model er der krav om minimums effekt. Jeg kan ikke huske om det er 5 eller 20W. aha, det er ver 1, ok jeg må lede efter en beskrivelse hvad den er. tak UPDATE: jeg har fundet denne : http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D903522_01.pdf men det er meget mærkeligt fordi her står der min 5W men i beskrivelsen står der at denne pdf gælder for hw ver 2.0 eller senere hmmmmm... hvad skal man tro på ved jeg ik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 24, 2019 Rapporter Share Besvaret April 24, 2019 Der er desværre meget rod i dokumentationen af LK's wireless enheder. Det generelle er at HW ver. 2.0 og op ikke kræver minimums belastning mens alle før HW 2.0 gør. Desværre har LK valgt at bruge samme produkt nr. for alle versionerne. Dette gælder alle deres wireless enheder, og er noget rigtigt rod. Ikke engang hvis du ringer til LK og spørger, kan du få et brugbart svar. Men de 5W skal nok passe. Der er dog andre produkter som kræver 20W såvidt jeg husker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret April 24, 2019 Rapporter Share Besvaret April 24, 2019 10 timer siden, Lars1 skrev: Der findes 2 versioner og de har samme produkt nr. desværre. Der skal stå HW ver. 2.0 på dimmeren for at den passer med PDF'en. Er det den gamle model er der krav om minimums effekt. Jeg kan ikke huske om det er 5 eller 20W. Mener det er 25watt ligesom på 1modul dæmperne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 25, 2019 Rapporter Share Besvaret April 25, 2019 2 timer siden, Kandersen skrev: Mener det er 25watt ligesom på 1modul dæmperne. Der er forskellig minimums belastninger på de forskellige wireles produkter, men jeg mindes ikke at have set nogen med mere end 20W minimums belastning, hvilket er minimums belastningen for 505D6103 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret April 25, 2019 Rapporter Share Besvaret April 25, 2019 10 timer siden, Lars1 skrev: Der er forskellig minimums belastninger på de forskellige wireles produkter, men jeg mindes ikke at have set nogen med mere end 20W minimums belastning, hvilket er minimums belastningen for 505D6103 Du har ret.. Det står også heri:https://www.lk.dk/produkter?/produkt/5703302127172 Synes bare jeg så en pdf engang med min 25watt for 1-modul.. Men det har nok været LK´s sædvanlige rod. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
mihai
Hej,
Jeg har mulighed for at få et loftudtag fra en bekendt af typen 505DA102, Kan man bruge denne på en lampe der ikke kan tåle dæmper og så bruge denne som en alm. relæ ?
/mihai
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts