mak73 Skrevet April 5, 2019 Rapporter Share Skrevet April 5, 2019 Hej, Min controller er begyndt at genstarte uendeligt efter at jeg har uploadet nyt projekt (jeg har lige tilføjet en wireless lampeudtag). Hvordan kan jeg rette det? Tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 5, 2019 Rapporter Share Besvaret April 5, 2019 Det kan du nok ikke. Det skal du ihverttilfælde ikke gøre dig alt for store forhåbninger om, jvfr. de tråde der har været om lignende situationer. Her har controlleren (eller SD kortet) været defekt og krævet en udskiftning/ombytning. Men du kan jo prøve om du kan ligge et tomt projekt i den. Evt. forsøge med reser firmwaren du kan finde her på sitet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret April 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 5, 2019 Øv... Den genstarter hele tiden så firmware loader kan ikke forbinde til den (via USB). Den har kunnet forbinde en gang så jeg har uploaded CTR.RESTORE.FACTORY.DEFAULT.fwf. Jeg har håbet at det må hjelpe. Men den bare genstarter hurtigere nu så firmware loader kan ikke forbinde mere. Men jeg er ikke sikkert hvis CTR.RESTORE.FACTORY.DEFAULT.fwf loading var OK. Det var lidt for hurtigt. Men firmware loader har sagt OK. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret April 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 5, 2019 Det ser ud at mit SD kort er ikke formatted. Må jeg gøre det? Er det FAT16? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 niklascp Besvaret April 5, 2019 Rapporter Share Besvaret April 5, 2019 Du må ikke formaterer kortet i FAT16! - det er formatteret, men i et Linux format som Windows ikke kan læse. Det første LK support vil spørge dig om er om du har haft det i en PC og så syntes de ikke det er deres problem, da det jo tydeligvis er derfor controlleren ikke virker Jeg har haft samme problem som dig, og der var eneste mulighed et controller-byt. Virker åndssvagt da det sikkert kunne løses med at flashe SD-kortet med et image. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret April 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 5, 2019 Så det er EXT3 format. OK. Jeg formatter ikke det. Tak for forklaring. Mit problem er at jeg har købt min controller på DBA... Kan jeg kontakte LK at byte det? Det synes jeg ikke... Det er helt frustrerende iser hvis der er kun problem med SD kortet. Men det ser ud at sælger ville gerne at hjælpe (jeg er ikke sikkert hvis han kan). Alligevel han siger at jeg kan sende controlleren tilbage og så kigger han på det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret August 18, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 Hej igen, Så...Detsamme problem er sket igen Sælgeren har ombyttet controller og det var OK, da jeg har modtaget den. Det var i april, men jeg installerede den ikke dengang. Bare tjekket, at den virker godt. For to uger siden besluttede jeg, at det er tid til at installere den. Så jeg startede med firmwareopdatering. Derefter programmerede jeg den, og derefter prøvede jeg at forbinde det igen til et andet WiFi-netværk. På en eller anden grund kunne den ikke klare det (selvom den så alle netværk). Jeg beslutede at genstarte den (fra Administrartor-appen), og det var slutningen. Controlleren genstarter, den når det punkt, når dioden blinker 10-13 gange, og derefter genstarter den igen, og igen og igen ... Så ... controlleren gik i stykke, indenfør jeg installerede den på et eltavle. Desværre kan ikke (vil ikke?) sælgeren ombytte den igen. Hvis nogen her kan hjælpe mig med at rette eller ombytte den, vil jeg være meget værdsat. Controlleren er og ser ud som helt ny. Den er faktisk fra 2019 og næsten ubrugt. Helt ærligt vil jeg ikke bruge V3 mere. Jeg havde ikke problemer med V1 og V2. Men V3 er komplet katastrofe. Jeg vil bare slippe af med det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 2 timer siden, mak73 skrev: Desværre kan ikke (vil ikke sælgeren) ombytte den igen. Vil ikke? Hvis det er almen forbrugerkøb, så har du 2 års reklamationsret, hvad enten sælger vil det eller ej.. Sådan som du forklarer det, så kan jeg ikke se du har gjort noget galt. Kan controllere ikke håndtere det, (hvilket det efterhånden tyder på V3 controlleren ikke kan), så er der tale om en mangel. Denne mangel skal udbedres af sælger, ellers kan du vælg at hæve købet. Vil sælger heller ikke det, så er der desværre kun een vej, og det er via forbrugerklagenævnet. Samtidig vil jeg gerne slå et slag for, at sælger som disse bør nævnes ved navn i disse tilfælde. Der er ingen grund til at andre forbrugeren ramler ind i lign problemer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret August 18, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 Jeg har købt den på DBA. Sælger har ombyttet den en gang men nu siger han at han har tabt en LK kontakt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 7 minutter siden, mak73 skrev: Jeg har købt den på DBA. Sælger har ombyttet den en gang men nu siger han at han har tabt en LK kontakt LK bytter ikke direkte. Det skal gå via en forhandler eller elektriker. Du skal bare have kviteringen fra sælger, så kan du selv oprette en reklamations sag der hvor han købte controlleren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 Hvis den er købt privat via DBA, så er der desværre ikke så meget at gøre. Jeg tror dog jeg vil prøve at gå efter LK. Evt en anden som har kontakt til LK. Jeg synes der tegner sig et billede af, at V3 simpelthen har en meget stor og generel fejl. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret August 18, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 15 minutes ago, Lars1 said: LK bytter ikke direkte. Det skal gå via en forhandler eller elektriker. Du skal bare have kviteringen fra sælger, så kan du selv oprette en reklamations sag der hvor han købte controlleren. Jeg har ikke en kvittering desværre. Jeg kan spørger sælgeren men jeg tror ikke at han har den. 10 minutes ago, Kandersen said: Jeg tror dog jeg vil prøve at gå efter LK. Evt en anden som har kontakt til LK. Jeg synes der tegner sig et billede af, at V3 simpelthen har en meget stor og generel fejl. Det ville være dejligt, hvis nogen kunne nå LK med dette problem. Tusind tak. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 7 minutter siden, mak73 skrev: 38 minutter siden, Kandersen skrev: Jeg tror dog jeg vil prøve at gå efter LK. Evt en anden som har kontakt til LK. Jeg synes der tegner sig et billede af, at V3 simpelthen har en meget stor og generel fejl. Det ville være dejligt, hvis nogen kunne nå LK med dette problem. Tusind tak. Ahh sorry, dumt formuleret af mig. Der skulle have stået "Jeg tror dog jeg ville have gået efter LK, hvis det var mig". Jeg kan ikke gøre det. Dels er jeg ikke authoriseret elektiker, og dernæst har jeg ikke en defekt V3. Men der burde simpelthen være nogen med forbindelse til LK, som kan tage den her debat med dem. Godt nok har jeg ikke de store forventinger til LK, når det kommer til deres struktur/metoder og deres tekniske snilde. Men jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at de synes de her problemer skal eksistere uden for deres domæne. Hvis det bare var enkelte sager, så kunne jeg forstå det. Men der er tydeligvis nogle problemer med V3 controllerne som LK af alle, burde være interesseret i at få "fjernet" fra markedet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 2 minutter siden, Kandersen skrev: Men der burde simpelthen være nogen med forbindelse til LK, som kan tage den her debat med dem. Jeg er ret sikker på at div. grosister og installatør allerede har haft den dialog med LK flere gange. Det er jo ikke gratis for dem at bytte en større mængde IHC controller og alle de defekte controller går 100% sikkert tilbage til LK for ombytning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 17 minutter siden, mak73 skrev: Jeg har ikke en kvittering desværre. Jeg kan spørger sælgeren men jeg tror ikke at han har den. Det ville være dejligt, hvis nogen kunne nå LK med dette problem. Tusind tak. Jeg er bange for at du må have fat i en elektriker hvis du vil have controlleren byttet og ikke har kvittering/ved hvor den er købt. LK supporter ikke slutbrugerne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 6 minutter siden, Lars1 skrev: Jeg er ret sikker på at div. grosister og installatør allerede har haft den dialog med LK flere gange. Det er jo ikke gratis for dem at bytte en større mængde IHC controller og alle de defekte controller går 100% sikkert tilbage til LK for ombytning. Ja, men jeg mener for dem der ikke køber via en grossist og installatører. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 Lige nu, Kandersen skrev: Ja, men jeg mener for dem der ikke køber via en grossist og installatører. LK sælger kun til grosister, som så sælger videre til webshops og installatør. Så i sidste ende køber alle via en grosist. Når det kommer til support, så supporter LK grosister og installatør. Alle andre må gå via en af de 2 kanaler hvis de vil have hjælp fra LK. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 15 minutter siden, Lars1 skrev: LK sælger kun til grosister, som så sælger videre til webshops og installatør. Så i sidste ende køber alle via en grosist. Når det kommer til support, så supporter LK grosister og installatør. Alle andre må gå via en af de 2 kanaler hvis de vil have hjælp fra LK. Ja, men i det her tilfælde er det jo et køb via en fra DBA (som nok nærmere betegnes som privat salg). Men det ændre jo ikke ved, at V3 controlleren har en fejl, uanset hvordan den er forhandlet. Og det er det jeg mener der burde være "nogen" til at tage den videre til LK. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 2 minutter siden, Kandersen skrev: Ja, men i det her tilfælde er det jo et køb via en fra DBA (som nok nærmere betegnes som privat salg). Selv om det er et privat salg, så har sælger jo købt controlleren et sted, og det er ikke direkte hos LK. 3 minutter siden, Kandersen skrev: Men det ændre jo ikke ved, at V3 controlleren har en fejl, uanset hvordan den er forhandlet. Og det er det jeg mener der burde være "nogen" til at tage den videre til LK. Hvis sælger ikke har en kvitering kan man henvende sig til en elektriker, som kan hjælpe med at få den ombyttet. Elektrikeren gør det næppe gratis, men det er vilkårne når man ikke gemmer sine kviteringer, eller sørger for at få en kopi når man køber privat. Kviteringen er også den eneste garanti du har for at det ikke er en stjålet controller du køber. Det er samme vilkår som hvis man har købt controlleren af en elektriker eller webshop, som efterfølgende lukker forretningen inden garantien er udløbet. Det er ganske alm. købelovs regler. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 18, 2019 Rapporter Share Besvaret August 18, 2019 11 minutter siden, Lars1 skrev: kan man henvende sig til en elektriker, som kan hjælpe med at få den ombyttet. Ja, det var lidt den løsning jeg søgte efter burde være mulig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret August 19, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 19, 2019 Faktisk har hver V3-controller et unikt serienummer, så det skal ikke være super svært at spore den - hvornår, hvor og til hvem blev den solgt, hvis det virkelig er vigtigt for at yde en support. Stjålet den eller ej?... Hvis den er stjålet, skal politi og / eller forsikringsselskab vide det. Hvis den ikke rapporteres, stjæles den ikke (officielt) :). Uanset hvad, er dette kun en teoretisk diskussion. Jeg er virkelig i tvivl om, at LK vil ændre deres ikke særlig kundevenlige forretningsmodel. OK. Jeg vil prøve at kontakte nogle elektrikere. (Kan du foreslå nogen i Hørsholm-området?). Måske vil nogen hjælpe. Tak for råd. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 19, 2019 Rapporter Share Besvaret August 19, 2019 10 timer siden, mak73 skrev: Uanset hvad, er dette kun en teoretisk diskussion. Jeg er virkelig i tvivl om, at LK vil ændre deres ikke særlig kundevenlige forretningsmodel. Enig. Så længe der tilsyneladende er gennemgående problemer med produktet, så bør rep. eller returnering være en form sag, hvad enten det er LK selv eller en installatør der foretager det. 10 timer siden, mak73 skrev: Jeg vil prøve at kontakte nogle elektrikere. (Kan du foreslå nogen i Hørsholm-området?). Måske vil nogen hjælpe. Desværre kender jeg ikke nogen elektrikere i det område. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 19, 2019 Rapporter Share Besvaret August 19, 2019 11 timer siden, mak73 skrev: Faktisk har hver V3-controller et unikt serienummer, så det skal ikke være super svært at spore den - hvornår, hvor og til hvem blev den solgt, hvis det virkelig er vigtigt for at yde en support. Stjålet den eller ej?... Hvis den er stjålet, skal politi og / eller forsikringsselskab vide det. Hvis den ikke rapporteres, stjæles den ikke (officielt) :). Serie nr. registreres sjældent når udstyr som f.eks en LK IHC Controller sælges hvad enten dette er fra en grosist til en elektriker eller web shop eller til slut brugeren. Bortset fra det, så er købeloven ret klar. Serie nr. kan ikke alene bruges til at afgøre om der er garanti på et produkt. Det er salgs datoen som sætter start datoen for garantien. 11 timer siden, mak73 skrev: Uanset hvad, er dette kun en teoretisk diskussion. Jeg er virkelig i tvivl om, at LK vil ændre deres ikke særlig kundevenlige forretningsmodel. Jeg tvivler. Da visual 2 blev lanceret fulgte der et registrerings kort med så man kunne registrere controlleren hos LK, og man kunne også ringe direkte til LK hvis man havde problemer. Begge dele er gået fløjten med Visual 3 såvidt jeg ved. 11 timer siden, mak73 skrev: OK. Jeg vil prøve at kontakte nogle elektrikere. (Kan du foreslå nogen i Hørsholm-området?). Måske vil nogen hjælpe. Bor selv i området, men ham jeg brugte tidligere har lukket forretningen og jeg har ikke haft brug for hjælp siden. Men prøv at kigge på deres websites. Hvis de skriver noget om LK IHC bør der være en god chance. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mak73 Besvaret August 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2019 12 hours ago, Lars1 said: Serie nr. registreres sjældent når udstyr som f.eks en LK IHC Controller sælges hvad enten dette er fra en grosist til en elektriker eller web shop eller til slut brugeren. Bortset fra det, så er købeloven ret klar. Serie nr. kan ikke alene bruges til at afgøre om der er garanti på et produkt. Det er salgs datoen som sætter start datoen for garantien. Fra serienummeret er det let at forstå, hvornår varen blev fremstillet. Hvis den kun er 6 måneder gammel, og garantien antages at være 2 år for eks. betyder det virkelig noget, hvornår det blev solgt? .. Jeg er ikke meget bekendt med alle detaljer om købeloven, men jeg synes, at det er normal praksis, at hvis salgsdatoen er ukendt (en køber mistede en kvittering - det sker, ikke?), tages produktionsdatoen i betragtning. 12 hours ago, Lars1 said: Bor selv i området, men ham jeg brugte tidligere har lukket forretningen og jeg har ikke haft brug for hjælp siden. Men prøv at kigge på deres websites. Hvis de skriver noget om LK IHC bør der være en god chance. Jeg startede med en, men han svarer ikke. Vil prøve en anden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 20, 2019 Rapporter Share Besvaret August 20, 2019 2 timer siden, mak73 skrev: og garantien antages at være 2 år for eks. betyder det virkelig noget, hvornår det blev solgt? .. For lige at få det principielle fast. Det hedder reklamationsret, ikke garanti. Der kan godt være garanti, men så er det noget ekstra ordinært, som er beskrevet meget tydeligt, og skal tilbyde mere end reklamationsret gør. Principielt betyder købsdatoen altid noget, da det er fra den dato som reklamationsrettet træder i kraft, (hvis det er købt på nettet, (fjernsalg), så er det fra den dag man modtager varen). Men i lige det her tilfælde, der mener jeg næppe der kan være den store tvivl, da produktet rent faktisk først lige har rundet 2 år på markedet. Oven i det, så er der efterhånden kommer så mange sager frem, så man må formode at V3 controlleren ganske enkelt har en generel mangel (produktionsfejl). Og så er købsdatoen ikke længere relevant. Man kan faktisk reklamere over et produkt som er mere end 2 år, hvis man fx kan fremvise en produktionsfejl som først viser sig efter længeres tids brug. Men det er meget sjældent set. Anyway.. Dilemmaet her er, at LK som producent tilsyneladende er MEGET lukket og overlader det til installatørerne/forhandlerne, som åbentlyst ikke rigtig reagere på noget, (fx stopper med salg af et produkt som muligvis har en generel produktionsfejl). Jeg synes det er dybt bekymrende. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
mak73
Hej,
Min controller er begyndt at genstarte uendeligt efter at jeg har uploadet nyt projekt (jeg har lige tilføjet en wireless lampeudtag).
Hvordan kan jeg rette det?
Tak
Link til kommentar
Del på andre sites
24 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.