Hop til indhold
  • 0

Hvilke funktionsblok til wireless kontakter

Mikis
 Share

Spørgsmål

Hej Med alle jer meget hjælpsomme teknikere:) Jeg har lidt problemer med at få mine wireless kontakter til at ikke at tænde af sig selv kort tid efter jeg har slukket dem jeg har valgt at bruge funktionsblok 1.1.01.a og bruge en tats til at tænde og slukke med men lige så snart jeg har sendt projektet til controleren og slukker lampen der er sat til kontakten tænder den igen efter et par minutter. Men i mit andet rum hvor jeg bruge 1 kanp til at tænde og en anden til at slukke, ja der viker det fint med samme funktionsblok.Jeg har forsøgt ændre lidt på timer tiden på blokken, men uden held og det er jo heller ikke den funktion jeg bruger når jeg forbinder tryk til kontakt.Mit spørgsmål er så hvilke blok skal jeg bruge når jeg vil styre med 1 knap? eller hvad gør jeg forkert?Mortensen

Link til kommentar
Del på andre sites

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej IgenSå har jeg sat mit 6 knapstryk op i børneværelset til at styre de 2 kontakter i børne værelset det underlige er det kun er den ene kontakt der tænder ca 5 minuter efter den er slukket.Håber det er til at gennemskue, jeg var lidt i tvivl med vedhæftningen, jeg har zippet hele mit program fra controleren. på forhånd tak fordi du gider se på det.Mortensen [file name=midlertidig.zip size=14555]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/midlertidig.zip[/file]

midlertidig.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hmmm, det ser da godt nok lidt mærkelig ud.Så vidt jeg kan se er der ikke noget galt med programmet. Måske det er en hardware fejl, altså at relæet i stikkontakten er dårlig. Nogen der har kendskab til den slags?Er det hver gang du slukker den, at den bliver "on" igen efter nogle minuter?-Eller prøv at sætte begge stikkontakter på den samme programblok. Hvis de så ikke følges ad, så må vel være en defekt stikkontakt...mvh Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej BS33DKJa den er helt sikker og det er samme kontakt problemet er på, tanken at det var kontakten havde strefet mig, men samtidig så er det hele selvlært med hensyn til opsætning, så det kunne jo være jeg havde laavet lort i den.Men god ide med at sammekoble kontakterne, det vil jeg straks gøre.Tak for hjælpenMortensen

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej igen Så har jeg linket den kontakt til den anden funktionsblok der fungerede og den samme kontakt tænder igen så det må være en hardware fejl.MEN de to lamper der er monteret i kontakterne er 2 børnelamper med hver sin lille trafo til at montere i kontakten og dæren er et 9W pl i begge lamper.Men underligt er at de tænder ikke hvergang ved første tryk på kontakten ligesom controler ikke får besked at jeg trykker på 6 knaps trykket, det fungerede bedre da jeg kun styrede kontakterne på hver sin knap. Men jeg har en anden kontakt ligende prøver lige at skifte den.Kan den type pære lave samme ballade som sparepærer?Mortensen

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

HejFejlen ligger umiddelbart i belastningen. Hvis du undersøgte om lampen kan anvendes til elektronisk afbrydelse ville svaret sikkert være... NEJ.Hvis du kombinerer effekten med lidt ohmsk belastning er mit bud at problemet er pist væk.Producenterne af sparepærer burde ikke sælge produkter der ikke virker ved elektronisk afbrydelse. Er det en selvfølge at der altid sidder en 1-polet afbryder?? Ja, åbentbart :-((

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har lige prøvet at sætte en almindelig lampe til den kontakt der tænder efter få minuter efter den er slukket. og der er ingen forskel, den tænder selv igen. jeg prøvede da ikke at frakoble den anden lampe på den kontakt, men virker underlig nu hvor der er to lamper på et tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har et 6 tryk som styrer hver sin kontakt hver knap bruger sin egen funktionsblok, Det er først nu jeg prøvede at styrer begge kontakter på 1 kap og en funktionsblok, og så tænder det pludselig ikke samtidig og man skal trykke flere gange periodisk.Men den oprindelige fejl var at den ene kontakt tænder efter få minuter når den bliver slukket på trykket på vægen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

pjunger skrev:

det tyder på at du har fået sat den samme udgang to gange.F.eks. Dataudgang 6.02 til et lampeudtag og et andet lampeudtag.Det giver typiske denne lidt sjove oplevelseKør rapporten der fortæller om hvilke udgang/indgang der i brug hvor.Husk kun en ind/udgang pr. fysisk kontakt/udtag/Per
Hej PerDu har sådan set ret... MEN dette er ikke et tema, da hele installationen er wirelessMortensen: Du siger at du nu har prøvet at styre begge kontakter fra samme programstump, korrekt?Er oplevelsen så den samme som før med den "defekte" kontakt. Altså at den tænder af sig selv efter en tid?Hvad mener du iøvrigt med at det ikke tænder samtidig? Er kip funktionen ude af trit, eller opfører den ene stikkontakt sig som du forventer og den anden ikke, eller noget helt tredje?mvh Brian
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Total forviringJeg har linket 2 kontakter til hver deres tryk via kip med dens egen funktionsblok til hver kontakt,men den ene tænder så af sig selv ien.Jeg fik så et tip styr begge to på 1 tryk og se om fejlen stadig er der og det er den "bemærk jeg styrer 2 kontakter via 1 blok med samme udgang"Men efter jeg sat dem til at styre via 1 kanp tænder de ikke rigtig hvergang man skal trykke flere gange samt de tænder forskudt.Men lamperne der er tilslutet er 2 børnelamper med PL rør i på 7 watt stykket samt lille trafo i kontakten hele lampen er købt samlet med trafo.Håber det afdækker historienMen jeg tror selv fejlen ligger i kontakten, jeg har bare ike nået at udskifte den endnu, men det skal lige siges at dan fungere fint når jeg styrer den manuelt på kontakten.Mortensen

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hmm.. Jeg synes at det bliver mere og mere mystisk. Hvis stikkontakterne virker når du betjener dem lokalt, så fejler de måske ikke noget alligevel?Det at de tænder forskudt er fordi at du bruger kip-funktionen og at den ene lampe har været tændt i programmet og den anden ikke, da du lagde det op sidste gang. Dette kan du nemt synkronisere ved at åbne "serviceview" og sætte udgangene ens.-Noget andet du også kan prøve, er at fjerne dit 6-tryks modul fra dit visual program. Så kan den da ikke lave ballade. Derefter tænder og slukker du stikkonkaterne fra din pc ved hjælp af serviceview og observerer deres opførsel. Og så lige en sidste ting, da der er stillet spørgsmålstegn ved om sparepærelamperne kan virke, vil jeg nok teste med en alm. glødepære. Så kan du jo udelukke endnu en fejlkilde.mvh Brian

Link til kommentar
Del på andre sites