Ola Skrevet February 5, 2019 Rapporter Share Skrevet February 5, 2019 Jag blir galen.. Sitter med block 1.3.01 och försöker göra en enkel styrning där ventilationen går igång när jag släcker lampan. I version 1.3.01 fungerar det fint, medan i version 1.3.01c fungerar det inte alls. Istället går ventilationen igång när jag tänder och stängs av när jag släcker. Någon som kan säga vad jag gör för fel?1.3.01c Ventilatorstyrning.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret February 7, 2019 Rapporter Share Besvaret February 7, 2019 Hej Ola. Hvis jeg forstår dig ret, tror jeg at du forbinder din funktionsblok forkert. Du skal også indstille "Tilstand for ventilator" til "3". Se vedhæftede under køkken lokationen. ventilator2.vis Ola 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ola Besvaret February 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 9, 2019 Hejsan Bjarne, Tack för ditt svar... Jag skall titta på detta i helgen.. Hälsningar, //Ola Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ola Besvaret February 10, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 10, 2019 Tack Bjarne, Nu förstår jag hur man skall göra och vad jag gjorde för fel... Många tack.. //Ola Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ola
Jag blir galen..
Sitter med block 1.3.01 och försöker göra en enkel styrning där ventilationen går igång när jag släcker lampan.
I version 1.3.01 fungerar det fint, medan i version 1.3.01c fungerar det inte alls.
Istället går ventilationen igång när jag tänder och stängs av när jag släcker.
Någon som kan säga vad jag gör för fel?1.3.01c Ventilatorstyrning.vis
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts