Jeg er ny når det gælder IHC Controller Visual 3. Jeg har tidligere rodet rigtigt meget med en IHC Visual Controller version 1 (den med RS-232) og er ved at lære hvordan man programmerer den nye.
Jeg har en række spørgsmål og håber nogen kan hjælpe med svar:
Hurtige Klik - Til den gamle controller lavede jeg en funktionsblok der kunne se forskel på et enkelt hurtigt klik, et langt klik og tre hurtige klik. Det har virket fint i 15 år. Den nye synes at ignorere dobbelt og triple kliks hvis der er kort tid imellem. Er der nogen der har oplevet det samme?
Hvad laver:
Scenarie gem
Scenarie stop
Scenarie reguler op/ned (hvor meget reguleres op/ned?)
Protocol Temperatur/Fugtighed – Der er nogle nye sensorer der rapporterer talværdier. De synes at rapportere værdier serielt over et data linje input. Er der nogen der kender protocollen? Kunne man sende andre ting til controlleren serielt?
Funktionsblokke i funktionsblokke – Er der nogen mulighed for at putte funktionsblokke ind i andre funktionsblokke?
View datalinier – Den gamle controller havde et ”service view” program der viste alle datalinjer i et view. Det var fantastisk til at få overblik over hvad der skete. Det nye ”service view” synes kun at kunne vise konfigurerede indgange. Er der nogen mulighed for at få samme overblik som med den gamle controller?
Logging - Kan man skrive til loggen fra en funktionsblok?
”Missing Holidays File” – Er der nogen mulighed for at slippe for denne besked i loggen? Jeg kan se jeg ikke er den eneste der har det problem. Jeg har prøvet at ændre time setup men intet synes at virke.
Spørgsmål
Astronaut
Jeg er ny når det gælder IHC Controller Visual 3. Jeg har tidligere rodet rigtigt meget med en IHC Visual Controller version 1 (den med RS-232) og er ved at lære hvordan man programmerer den nye.
Jeg har en række spørgsmål og håber nogen kan hjælpe med svar:
Link til kommentar
Del på andre sites
1 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts