Jeg har i mange år kørt med OpenHab, siden ver. 1.6 tror jeg, ikke kun op mod IHC'en men også mit pillefyr, min alarm og overvågning m.m.
Siden ver.2 udkom har jeg bare opdateret og benyttet ver.1 bindingen da den jo ikke var opdateret til ver.2.
Ved et tilfælde faldt jeg over at paulianttila har opdateret bindingen til ver.2 og da tænkte jeg at nu var tiden inden til starte from scratch ved brug af things o.s.v
Mit problem er at jeg ikke kan få en simple kip til at fungere som jeg gerne vil.
rule "kip tv-stue"
when
Item stue_tv_switch changed to ON
then
Thread::sleep(500)
stue_tv_switch.sendCommand(OFF)
end
Som der kan ses i sitemap bruger jeg ikonet, til at vises om udgangen er tændt eller slukket. Det er ikke noget specielt i det og er sikkert kendt af mange.
Jeg vil gerne opnå ovenstående igen efter opdatering, altså at ikonet eller trykket opdateres af den reelle udgang den styre og at inputtet aktivere en kip i min FB i IHC og samtidig skulle things kunne forenkle min programmering og helt fjerne brugen af rules til kip.
Type switch-channel : ihcoutput "IHC output" [resourceId=5081106, direction="ReadOnly"]
Type pulse-output-channel : ihcinput "IHC input" [resourceId=5080081, direction="WriteOnly", pulseLength=1000, trigger="ON"]
Jeg bruger classic UI da jeg også bruger IOS appen.
Jeg kan få lyset til at tænde og slukke, men da det er en 1/0 switch der kommer frem skal der bruges flere tryk. Jeg har prøvet med mappings, men så kan jeg kun tænde, da kip indgangen på IHC'en forbliver ON og samtidig så følger ikonet jo bare knappen og ikke udgangen.
Spørgsmål
perhansen
Hej
Jeg har i mange år kørt med OpenHab, siden ver. 1.6 tror jeg, ikke kun op mod IHC'en men også mit pillefyr, min alarm og overvågning m.m.
Siden ver.2 udkom har jeg bare opdateret og benyttet ver.1 bindingen da den jo ikke var opdateret til ver.2.
Ved et tilfælde faldt jeg over at paulianttila har opdateret bindingen til ver.2 og da tænkte jeg at nu var tiden inden til starte from scratch ved brug af things o.s.v
Mit problem er at jeg ikke kan få en simple kip til at fungere som jeg gerne vil.
I mit ver.1 setup ser det således ud:
SITEMAP:
Switch item=stue_tv_switch label="Sofabord" icon="kipon" mappings=[ON="Sluk"] visibility=[stue_tv_state=="ON"] Switch item=stue_tv_switch label="Sofabord" icon="kipoff" mappings=[ON="Tænd"] visibility=[stue_tv_state=="OFF"]
ITEMS:
Switch stue_tv_switch (gStue_stue) { ihc=">5086481" } Switch stue_tv_state (gStue_stue, lys) { ihc="<5087506" }
RULES:
rule "kip tv-stue" when Item stue_tv_switch changed to ON then Thread::sleep(500) stue_tv_switch.sendCommand(OFF) end
Som der kan ses i sitemap bruger jeg ikonet, til at vises om udgangen er tændt eller slukket. Det er ikke noget specielt i det og er sikkert kendt af mange.
Jeg vil gerne opnå ovenstående igen efter opdatering, altså at ikonet eller trykket opdateres af den reelle udgang den styre og at inputtet aktivere en kip i min FB i IHC og samtidig skulle things kunne forenkle min programmering og helt fjerne brugen af rules til kip.
Dette er hvad jeg har pt.
SITEMAP:
Switch item=spisebord
ITEMS:
Switch spisebord "Spisebord" {channel="ihc:controller:elko:ihcoutput", channel="ihc:controller:elko:ihcinput"}
THINGS:
Type switch-channel : ihcoutput "IHC output" [resourceId=5081106, direction="ReadOnly"] Type pulse-output-channel : ihcinput "IHC input" [resourceId=5080081, direction="WriteOnly", pulseLength=1000, trigger="ON"]
Jeg bruger classic UI da jeg også bruger IOS appen.
Jeg kan få lyset til at tænde og slukke, men da det er en 1/0 switch der kommer frem skal der bruges flere tryk. Jeg har prøvet med mappings, men så kan jeg kun tænde, da kip indgangen på IHC'en forbliver ON og samtidig så følger ikonet jo bare knappen og ikke udgangen.
Link til kommentar
Del på andre sites
15 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts