asj Skrevet January 12, 2019 Rapporter Share Skrevet January 12, 2019 Er der en der kan hjælpe mig med at lave en FB til styring af lamelgardin ? Jeg har forgæves forsøgt med kombination af diverse FB´s. Jeg har defineret ind/udgange samt timere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 12, 2019 Rapporter Share Besvaret January 12, 2019 8 timer siden, asj skrev: Er der en der kan hjælpe mig med at lave en FB til styring af lamelgardin ? Jeg har forgæves forsøgt med kombination af diverse FB´s. Jeg har defineret ind/udgange samt timere. Du har lavet et fint forarbejde, på noget af det, men du mangler en funktionsbeskrivelse af hvad de enkelte I/O skal gøre. "For" input skal den bare trække "for output? I en given tid? "Fra" input skal den bare trække "fra output? I en given tid? Skal nogle udgange køre samtidig? Hvad skal "roter" kunne? Hvad er timerne til? Skal der være langtr tryk på alle inputs? etc etc Hvis du kan komme med en grundig beskrivelse er jeg sikker på at en haj vil hjælpe dig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 12, 2019 Rapporter Share Besvaret January 12, 2019 Har du set om 3.1.01 kan det du skal bruge? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 asj Besvaret January 12, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 12, 2019 Hej Bjarne , du har ret, det gik lidt hurtigt.... Jeg har kigget på 3.3.01, men den mangler umiddelbart en stopfunktion Input "FOR" styrer output "FOR" som en puls med variabel længde Input "FRA" styrer output "FRA" som en puls med variabel længde Input "STOP" styrer output "STOP" som en puls med variabel længde Input "ROTÉR" kort tryk styrer output "ROTÉR MED URET" som en puls med variabel længde Input "ROTÉR" langt tryk styrer output "ROTÉR MOD URET" som en puls med variabel længde Tid for langt tryk skal kunne justeres Det er kun input "ROTÉR" der har kort og langt tryk Mvh Arne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 13, 2019 Rapporter Share Besvaret January 13, 2019 22 timer siden, asj skrev: Hej Bjarne , du har ret, det gik lidt hurtigt.... Jeg har kigget på 3.3.01, men den mangler umiddelbart en stopfunktion Input "FOR" styrer output "FOR" som en puls med variabel længde Input "FRA" styrer output "FRA" som en puls med variabel længde Input "STOP" styrer output "STOP" som en puls med variabel længde Input "ROTÉR" kort tryk styrer output "ROTÉR MED URET" som en puls med variabel længde Input "ROTÉR" langt tryk styrer output "ROTÉR MOD URET" som en puls med variabel længde Tid for langt tryk skal kunne justeres Det er kun input "ROTÉR" der har kort og langt tryk Mvh Arne Du mangler lige at angive, som Bjarne også nævner, om nogle af udgangene skal kunne/må køre samtidigt, eller om der evt. skal slukkes for igangværende udgange, hvis ny funktion vælges? Eller skal igangværende funktion køre færdig, før ny funktion kan aktiveres? Må man kunne aktivere den samme funktion 2 gange i træk, eller skal den have kørt modsat først?? Når først logikken er på plads, kommer der sikkert et forslag til funktionsblok. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 asj Besvaret January 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 14, 2019 Kun én af udgangene må være aktiv. Samme udgang må gerne være aktiv flere gange i træk. Ny funktion kan først vælges når igangværende er afsluttet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 14, 2019 Rapporter Share Besvaret January 14, 2019 Så kan du prøve om vedhæftede fungerer efter hensigten. lamelgardin.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 asj Besvaret January 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 14, 2019 Hej Torben Tak for tilsendte, det virker supergodt :-) Jeg kan bruge samme FB til både lameller og rullegardiner. Findes der en FB der ved et tryk sætter x-antal udgange skiftevis i en cyklus ? gerne hvor man kan stille ON tid og PAUSE tid Altså 1 on , 1 off, 2 on, 2 off osv Jeg vil lave en "Kør alle gardiner fra" men kan kun sende signalet til 1 gardin af gangen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret January 14, 2019 Rapporter Share Besvaret January 14, 2019 2 timer siden, asj skrev: Findes der en FB der ved et tryk sætter x-antal udgange skiftevis i en cyklus ? gerne hvor man kan stille ON tid og PAUSE tid Altså 1 on , 1 off, 2 on, 2 off osv Jeg vil lave en "Kør alle gardiner fra" men kan kun sende signalet til 1 gardin af gangen Der findes nok ikke en standard fb. der lige passer, men det er jo det smarte ved IHC - at man kan bygge sine egne fb. som passer lige nøjagtigt til de specifikke behov man har. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 asj Besvaret January 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 20, 2019 Hej Torben Så fik jeg taget hul på at lave egne FB´s, og har fået ovenstående til at fungere. Tak for den FB du har lavet til mig, og tak for "skubbet" til at lave egne :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
asj
Er der en der kan hjælpe mig med at lave en FB til styring af lamelgardin ?
Jeg har forgæves forsøgt med kombination af diverse FB´s. Jeg har defineret ind/udgange samt timere.
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts