bozidar Skrevet January 6, 2019 Rapporter Share Skrevet January 6, 2019 Hej Jeg er nu blevet nysgerrig på at lege lidt med Openhab2 og lærer det lidt at kende. Jeg er gået direkte i krig med items filer osv da jeg godt kan ske at det er den smarteste vej frem i længden . Det er dog en rimelig stor mundfuld ,da jeg har en del der skal køres ind over . Men mit spørgsmål er : Måden at det har kørt på indtil videre er at IHC klarer tændt/sluk af lys ,men dæmp er håndteret af Philips HUE. Jeg synes dog ikke jeg kan se mine Hue grupper i Openhab. Men min udfordring går på ,hvordan jeg grupperer dem og dæmper dem synkront. Nogle der har nogle gode ideer ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 6, 2019 Rapporter Share Besvaret January 6, 2019 40 minutter siden, bozidar skrev: Jeg synes dog ikke jeg kan se mine Hue grupper i Openhab. Men min udfordring går på ,hvordan jeg grupperer dem og dæmper dem synkront. Nogle der har nogle gode ideer ? Yep.. Ikke en eneste Spøg til side.. Først skal jeg vide, hvilken openhab kører du med. Og specielt hvilken IHC binding. Hvis det er nyeste IHC binding (som du dermed har lagt ind manuelt), og du har sat den til autochannel, så viser den IKKE funktionsblokke i autochannel. Skal du linke til noget i funktionsblokkene, så skal du manuelt finde resourceID og lave channel. Mht til hue styring, så var det faktisk noget jeg ville have brugt tiden på her til aften, men der gik alt muligt andet i den, (bla solcelle). Så jeg når det nok ikke. Dæmpe fra openhab til hue er/har faktisk været et problem via IHC, fordi vi ikke har haft mulighed for langt tryk. Det samme gør sig gældende, hvis du havde villet dæmpe en LK tavle dæmper.. Men min plan var at prøve at lege lidt med den nye mulighed for langt/kort tryk i den nyeste binding. Hvis ellers jeg har fattet det korrekt, så burde det faktisk være muligt.. Mht til gruppere i openhab, så skal du lave items Group.. Det er tricky at forstå, men når den først er der, så er det ekstremt nemt og uhyre effektivt. Det du gør at du samler dine Hue lamper i den gruppe du vil have dem kørt sammen i (i items definere du en gruppe med () ). Fx sådan her: Dimmer hue1 "Hue lampe 1" <ikon> (gruppe1) {channel=....} Dimmer hue2 "Hue lampe 2" <ikon> (gruppe1) {channel=....} Dimmer hue3 "Hue lampe 3" <ikon> (gruppe2) {channel=....} Dimmer hue4 "Hue lampe 4" <ikon> (gruppe2) {channel=....} Så laver du en group items som ser fx således ud: Group gruppe1 "Fælles gruppe for Hue lamperne i gruppe 1 Dimmer [%s]" <colorlight> Group gruppe2 "Fælles gruppe for Hue lamperne i gruppe 2 Dimmer [%s]" <colorlight> Thats it.. Nu har du to nye items som du kan styre fx via sitemap, som kan dæmpe Hue lamperne i henholdsvis gruppe1 og gruppe2.. Bemærk, gruppen er navnet i () i items.. Der kan du smide de lamper ud som du har lyst til bare ved at angive gruppe navnet. Hvis du har en LK wireless dæmper, så kan du faktisk også smide den ind i, fordi den styres på samme måde som med Hue (procentvis). Udfordringen er at få et IHC tryk til at styre det her.. Det er, som vist, ingen kunst at få openhab til at styre gruppen. Men vi skal jo gerne kunne bruge et IHC tryk til det, for at det virkelig er brugbart.. Det er så det jeg skal igang med at kigge på, om jeg kan få den nye IHC binding til det.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret January 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 6, 2019 Tak for indspark.. Jeg havde egentlig ingen planer om at lave dæmp på tryk ,kun stemme..sådan har det kørt et stykke tid ,og det funker tilfredsstillende..savner ikke trykket. Men muligt at den teknik forskrækkede frue ville kunne lide det.. Men det er da muligt det et project på et tidspunkt..lige nu skal jeg have det op at køre.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 6, 2019 Rapporter Share Besvaret January 6, 2019 Jeg tror det bliver svært på et Group item. Men jeg har ikke prøvet det. I så fald skal det gøres sådan her:Group gruppe1 "Fælles gruppe for Hue lamperne i gruppe 1 Dimmer [%s]" [ "Ligthing" ] <colorlight> Jeg tror bare ikke det virker, fordi Alexa, Google Home eller Homekit kender ikke Group items typen. En anden mulighed i openhab er at bruge en rule.. Men så er det lidt mere omstændigt. For dels skal du angive en virtuel dimmer, som du styre via stemmen, (det er den nemme del). Denne Dimmer skal så bruges til at styre (sætte niveau) for de Hue lamper du vil dæmpe, i selve rulen. Du kan stadigvæk godt bruge Groups i rulen (det eliminere nogle linjer). Men hvordan du lige aflæser Dimmer value og sender den til gruppen, den skal jeg vist tænke over. Mit hurtigste bud er at få Rich (rlkoshak) på openhab community til at hjælpe. Han er en ørn til det med rules. Så tror jeg bare at jeg ville bibeholde den måde du har det i dag, og så lade din stemmestyring service (fx Google Home) styre den del uden om openhab. Sådan bruger jeg det selv pt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret January 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 Så tror jeg bare at jeg ville bibeholde den måde du har det i dag, .. Det betyder at jeg skal slippe Openhab ,og blive på Domoticz... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 7, 2019 Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 Jeg har selv Hue og bruger Google Home til stemmestyring. Men lige præcis med Hue, så kører den del uden om openhab (altså stemmestyringen). Jeg kan stadigvæk tænde/slukke/skifte farver osv fra openhab. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret March 25, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 25, 2019 Hej Kandersen Jeg misforstod dig ,men enig det lyder som en mulig vej ,med at køre uden om Openhab. Jeg vender snart tilbage til Openhab 2 og starter helt forfra .Jeg havde lige noget andet der lige krævede mere akut attention først Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret March 26, 2019 Rapporter Share Besvaret March 26, 2019 Faktisk er jeg netop begyndt at gå i den anden retning mht Hue, og lægge det over på en deicderet Zigbee dongle (openhab). Mine første test viser, at det virker faktisk ret godt. Problemet med det er, at jeg har endnu ikke fået IHC<->openhab til at styre det fra et tryk. Men det skal nok lykkes på et tidspunkt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret March 27, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 27, 2019 Er det for at kunne dæmpe på tryk eller hvad er planen ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret March 27, 2019 Rapporter Share Besvaret March 27, 2019 1 time siden, bozidar skrev: Er det for at kunne dæmpe på tryk eller hvad er planen ? Yep, samme funktion som en en IHC dæmper 1-tast, bare med Hue pærer via IHC tryk. Det er en tricky sag. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Hej Så fik jeg startet forfra , og paper UI spiller og jeg kan styre tingene . Super simpelt ,det tog ingen tid. Men de config filer driller mig godt nok en del og jeg har nu fuldstændig mistet overblikket . Er der en venlig sjæl der vil pege mig i den rigtige retning.jeg har læst og læst på forum ,og det virker simpelt ,men får fejl i loggen når jeg laver de mindste ændringer.. Sitemap kommer op ,men alle ændringer/tilføjelser jeg forsøger fejler.. Jeg kører Openhabian 2,5m2 tror jeg den hedder på en pi. things fil ihc:controller:elko[ ip="192.168.0.3:443", username="admin", password="password", timeout=8000, loadProjectFile=true, createChannelsAutomatically=true ] Items.fil { { Switch item=Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel =ihc_ihc:controller:elkoihc:controller:20cc92fe:output331648091} } } hus.cfg Controller IP address ip=192.168.0.3:443 Username and password for Controller username=admin password=password Timeout for controller communication timeout=10000 Sitemap sitemap default label="hjem" { Switch item=Lys_stue } Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Flere problemer. Først, som dog nok ikke har noget betydning. Du skal ikke både definere din controller i en cfg fil og en .things fil. cfg filen er til den gamle binding (1.x). Men du bruger den nyeste, og derfor en .things fil. For det andet, så skal du ikke have { } i din .items fil, kun ved selve {channel= " "} apropos din channel, så mangler du " ". Den ska se således ud:Switch item=Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc_ihc:controller:elkoihc:controller:20cc92fe:output331648091"} Og så forstår jeg ikke hvorfor du har ihc_ihc: i din channel.. Det er ikke korrekt. Det burde bare være {channel="ihc:controller:xxxxx" } Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Hej Du Tak for hurtigt svar.. Først, som dog nok ikke har noget betydning. Du skal ikke både definere din controller i en cfg fil og en .things fil. cfg filen er til den gamle binding (1.x). Men du bruger den nyeste, og derfor en .things fil. Som sagt har prøvet så meget at forvirringen at er total.jeg sletter. For det andet, så skal du ikke have { } i din .items fil, kun ved selve {channel= " "} apropos din channel, så mangler du " ". Den ska se således ud: Tak jeg ændrerSwitch item=Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc_ihc:controller:elkoihc:controller:20cc92fe:output331648091"} Og så forstår jeg ikke hvorfor du har ihc_ihc: i din channel.. Det er ikke korrekt. Det burde bare være {channel="ihc:controller:xxxxx" }Igen har prøvet alt muligt da det driller Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 items fil ser nu sådan ud Switch item=Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc:controller:37f1c4d0:output331648091"} things fil ihc:controller:elko[ ip="192.168.0.3:443", username="admin", password="password", timeout=8000, loadProjectFile=true, createChannelsAutomatically=true ] loggen siger: 2019-08-14 19:37:38.334 [WARN ] [el.core.internal.ModelRepositoryImpl] - Configuration model 'hus.items' has errors, therefore ignoring it: [2,12]: missing EOF at '=' 2019-08-14 19:38:15.450 [INFO ] [el.core.internal.ModelRepositoryImpl] - Loading model 'ihc.things' 2019-08-14 19:38:34.214 [INFO ] [rest.core.internal.item.ItemResource] - Received HTTP POST request at 'items/Lys_stue' for the unknown item 'Lys_stue'. 2019-08-14 19:38:35.218 [INFO ] [rest.core.internal.item.ItemResource] - Received HTTP POST request at 'items/Lys_stue' for the unknown item 'Lys_stue'. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Nu virker det , men undrer mig at jeg ikke kan bruge item navn i sitemap . Har jeg glemt noget ? items fil ser nu sådan ud Switch Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc_controller_37f1c4d0_output331648091"} sitemap default label="hjem" { Switch item=ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 } Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 1 time siden, bozidar skrev: Switch item=Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc:controller:37f1c4d0:output331648091"} Ja, din items skal ikke have = (den overså jeg før). Den skal se således ud: Switch Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc:controller:37f1c4d0:output331648091"} 28 minutter siden, bozidar skrev: sitemap default label="hjem" { Switch item=ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 } Din item hedder 'Lys_Stue' Så det er den du skal bruge i dit sitemap: sitemap default label="hjem" { Switch item=Lys_Stue } Så burde det svinge! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 sitemap default label="hjem" { Switch item=Lys_Stue } Så burde det svinge! Jep ,men det er jo her der må være noget forkert. Når jeg udskifter Switch item=ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 med Switch item=Lys_Stue Så virker det ikke mere.. Det virker med Switch item=ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Stop!!.. Du spurgte til dit sitemap, og så retter du i din items fil med den rettelse jeg gav til dit sitemap.. Det går ikke godt.. Lad os starte fra start, så du kan få overblikket tilbage. .things fil ihc:controller:elko [ ip="192.168.0.3:443", username="admin", password="password", timeout=8000, loadProjectFile=true, createChannelsAutomatically=true ] .item fil Switch Lys_Stue "Spots i stuen" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc:controller:elko:37f1c4d0:output331648091"} .sitemap fil sitemap default label="hjem" { Switch item=Lys_Stue } Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Vil lige indskyde lidt forklaring, for det er meget vigtigt du forstår forskellen på de tre ovennævnte filer. .things filen: Den første del af .things filen (ihc:controller:elko) det er den del der navngiver din controller. Hvis du nu fx havde haft to controllere, så ville de have hver deres navn (efter det sidste: den første del er fast altid). Fx: ihc:controller:elko01 [ ip=........ ] ihc:controller:elko02 [ ip=........ ] items filen er der hvor du linker dine items til channels på din controller: Bemærk [channel="ihc:controller:elko.. ] Det er den del der afgører hvilken controller som dit item linker til. Og derefter kommer så resourceID. Det er det egentlig produkt i IHC controlleren i dit tilfælde er: 37f1c4d0:output331648091 Helt konkret så betyder den linje i din items fil: Du linker item, som er af typen Switch til itemnavn Lys_Stue med label Spots i stuen og ikon light med tag Lighting til kanal på ting ihc:controller:elko med resourceID 37f1c4d0:output331648091 Bemærk, det er highligth direkte som det står i din items fil. I sitemap filen angiver du KUN items navnet, dvs Lys_stue Typen behøver ikke være Switch. Det kunne også være Text. Forskellen er at Switch der kan du tænde og slukke via sitemap. Med Text kan du bare se status. Der findes også andre parametre til sitemap, men vi holder os lige til grundprincippet for god ordens skyld. Apropos status i sitemap på en items, så mangler du faktisk en parameter i din items for at kunne se status. I de fleste tilfælde vil man bruge [%s] i label. For så kan du i sitemap se, om din Switch er ON eller OFF. Uden [%s] i label så kan du ikke se det.. Dvs din items fil skal faktisk se sådan her ud: Switch Lys_Stue "Spots i stuen [%s]" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc:controller:elko:37f1c4d0:output331648091"} Nu burde det virke uden problemer, og du burde kunne se din switch Spotlys i stuen, i dit sitemap inkl om det er ON eller OFF. EDIT - Bare for inspirationens skyld, så får du her hele min items alt IHC som jeg har linket: //Stort Bad Group g_Stortbad_TSTAT "Stort Bad Thermostat" [ "Thermostat" ] Number stort_bad_Temperature "Stort Bad Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_Stortbad_TSTAT,Temperatur,gTvaer,gSugeTemp) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:stortbad_temperatur_fb" } Number stort_bad_Tempsetpunkt "Stort Bad Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_Stortbad_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:stortbad_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat1_stort_bad "Stort Bad Telestat [%s]" <cu_switch> (g_Stortbad_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:stortbad_telestat" } DateTime telestat1_stort_badStamp "StortBad Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number stort_bad_fugt "Stort Bad Fugtighed [%.0f %%]" <Humidity> (g_Stortbad_TSTAT,Fugtighed,gHumidityBathRoom) [ "CurrentHumidity" ] { channel="ihc:controller:elko:stortbad_fugtighed" } Number stortBadSensorFejl "Stort Bad Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:stortbad_sensorfejl" } Number stortBadVentilMotion "Stort Bad Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:stortbad_ventilmotion" } DateTime stortBadVentilMotionStamp "Stort Bad Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime stortBadSensorFejlStamp "Stort Bad Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Switch stort_badDimmerLys "Halogenlys i StortBad [%s]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:stortbad_dimmer_fb", channel="ihc:controller:elko:stortbad_dimmer_state", autoupdate="false" } Switch stort_bad_NV "Nilan Brugerfunktion [%s]" <light> [ "Switchable" ] { channel="ihc:controller:elko:nilan_brugerfunktion", autoupdate="false" } //Sove vaerelse Group g_sove_TSTAT "Soveværelse Thermostat" [ "Thermostat" ] Number sove_Temperature "Soveværelse Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_sove_TSTAT,Temperatur,gTvaer) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:sove_temperatur_fb" } Number sove_Tempsetpunkt "Soveværelse Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_sove_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:sove_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat2_sove "Soveværelse Telestat [%s]" <cu_switch> (g_sove_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:sove_telestat" } DateTime telestat2_soveStamp "Sovevær Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number soveSensorFejl "Soveværelse Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:sove_sensorfejl" } Number soveVentilMotion "Soveværelse Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:sove_ventilmotion" } DateTime soveVentilMotionStamp "Soveværelse Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime soveSensorFejlStamp "Soveværelse Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer sove_halogenlys_niv "Spotlys i soveværelset [%.0f %%]" <cu_spot> (vLys) ["Lighting"] { channel="ihc:controller:elko:sove_dimmer", autoupdate="false" } Switch sove_lampeudtaglys "Lampeudtag i soveværelset [%s]" <light> (vLys) ["Lighting"] { channel="ihc:controller:elko:sove_80mm_fb", channel="ihc:controller:elko:sove_80mm_state", autoupdate="false" } //Stuen Group g_stue_TSTAT "Stue Thermostat" [ "Thermostat" ] Number stue_Temperature "Stue Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_stue_TSTAT,Temperatur,gTvaer) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:stuen_temperatur_fb" } Number stue_Tempsetpunkt "Stue Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_stue_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:stuen_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat3_stue "Stue Telestat [%s]" <cu_switch> (g_stue_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:stuen_telestat" } DateTime telestat3_stueStamp "Stue Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number stueSensorFejl "Stue Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:stuen_sensorfejl" } Number stueVentilMotion "Stue Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:stuen_ventilmotion" } DateTime stueVentilMotionStamp "Stue Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime stueSensorFejlStamp "Stue Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Switch stue_sov_OEV "Stue M1 [%s]" <light> (vLys) ["Lighting"] { channel="ihc:controller:elko:stuen_m1", channel="ihc:controller:elko:stuen_m1_state", autoupdate="false" } Switch stue_sov_OEH "Stue M2 [%s]" <light> (vLys) ["Lighting"] { channel="ihc:controller:elko:stuen_m2", channel="ihc:controller:elko:stuen_m2_state", autoupdate="false" } //Køkken Group g_koekken_TSTAT "Køkken Thermostat" [ "Thermostat" ] Number koekken_Temperature "Køkken Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_koekken_TSTAT,Temperatur,gTvaer,gSugeTemp) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:koekken_temperatur_fb" } Number koekken_Tempsetpunkt "Køkken Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_koekken_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:koekken_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat4a_koekken "Køkken Telestat [%s]" <cu_switch> (g_koekken_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:koekken_telestat" } DateTime telestat4a_koekkenStamp "Køkken A Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number koekkenSensorFejl "Køkken Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:koekken_sensorfejl" } Number koekkenVentilMotion "Køkken Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:koekken_ventilmotion" } DateTime koekkenVentilMotionStamp "Køkken Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime koekkenSensorFejlStamp "Køkken Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer koekken_vasklys_niv "Lyset ved køkkenvask [%.0f %%]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:koekkenvask_dimmer", autoupdate="false" } Dimmer koekken_underskablys_niv "Lyset under køkkenskabe [%.0f %%]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:koekkenunderskab_dimmer", autoupdate="false" } //spisestuen Group g_spisestue_TSTAT "Spiseplads Thermostat" [ "Thermostat" ] Number spisestue_Temperature "Spiseplads Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_spisestue_TSTAT,Temperatur,gTvaer) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:spise_temperatur_fb" } Number spisestue_Tempsetpunkt "Spiseplads Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_spisestue_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:spise_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat4b_koekken "Spiseplads Telestat [%s]" <cu_switch> (g_spisestue_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:spise_telestat" } DateTime telestat4b_koekkenStamp "Køkken B Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number spisestueSensorFejl "Spiseplads Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:spise_sensorfejl" } Number spisestueVentilMotion "Spiseplads Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:spise_ventilmotion" } DateTime spisestueVentilMotionStamp "Spiseplads Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime spisestueSensorFejlStamp "Spiseplads Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer spise_halo_styrke "Spotlys ved spiseplads [%s %%]" <cu_spot> (vLys) ["Lighting"] { channel="ihc:controller:elko:spisespot_dimmer", autoupdate="false" } Dimmer spise_bord_niv "Lyset over spisebord [%s %%]" <light> (vLys) ["Lighting"] { channel="ihc:controller:elko:spisebord_dimmer", autoupdate="false" } Switch spise_ter_NV "Vindue automatik slået fra [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> [ "Switchable" ] { channel="ihc:controller:elko:vindue_automatik_trigger", channel="ihc:controller:elko:vindue_automatik_state", autoupdate="false" } Switch auto_vindue "Automatisk vinduestyring slået fra" { channel="ihc:controller:elko:vindue_automatik_state" } //kontor Group g_kontor_TSTAT "Kontor Thermostat" [ "Thermostat" ] Number kontor_Temperature "Kontor Temperatur[%.1f °C]" <cu_heating> (g_kontor_TSTAT,Temperatur,gTvaer,gSugeTemp) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:kontor_temperatur_fb" } Number kontor_Tempsetpunkt "Kontor Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_kontor_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:kontor_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat5_kontor "Kontor Telestat [%s]" <cu_switch> (g_kontor_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:kontor_telestat" } DateTime telestat5_kontorStamp "Kontor Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number kontorSensorFejl "Kontor Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:kontor_sensorfejl" } Number kontorVentilMotion "Kontor Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:kontor_ventilmotion" } DateTime kontorVentilMotionStamp "Kontor Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime kontorSensorFejlStamp "Kontor Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Switch kontor "Loftlys i kontoret [%s]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:kontor_80mm", channel="ihc:controller:elko:kontor_80mm_state", autoupdate="false" } //Bryggers Group g_bryggers_TSTAT "Bryggers Thermostat" [ "Thermostat" ] Number bryggers_Temperature "Bryggers Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_bryggers_TSTAT,Temperatur,gTvaer,gSugeTemp) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:bryggers_temperatur_fb" } Number bryggers_Tempsetpunkt "Bryggers Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_bryggers_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:bryggers_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat9_bryggers "Bryggers Telestat [%s]" <cu_switch> (g_bryggers_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:bryggers_telestat9" } Switch telestat10_entre "Bryggers Telestat Entre [%s]" <cu_switch> (gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:bryggers_telestat10" } DateTime telestat9_bryggersStamp "Bryggers Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) DateTime telestat10_entreStamp "Entre Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number bryggersSensorFejl "Bryggers Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:bryggers_sensorfejl" } Number bryggersVentilMotion "Bryggers Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:bryggers_ventilmotion" } DateTime bryggersVentilMotionStamp "Bryggers Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime bryggersSensorFejlStamp "Bryggers Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Switch bryggers_DimmerLys "Bryggers Halogenlys [%s]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:bryggers_dimmer_fb", channel="ihc:controller:elko:bryggers_dimmer_state", autoupdate="false" } Switch bryggers_Skablys "Bryggers Skablys [%s]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:bryggers_skabslys_fb", channel="ihc:controller:elko:bryggers_skabslys_state", autoupdate="false" } //Lille bad Group g_lille_bad_TSTAT "Lille Bad Thermostat" [ "Thermostat" ] Number lille_bad_Temperature "Lille Bad Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_lille_bad_TSTAT,Temperatur,gTvaer,gSugeTemp) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:lillebad_temperatur_fb" } Number lille_bad_Tempsetpunkt "Lille Bad Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_lille_bad_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:lillebad_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Number lille_bad_fugt "Lille Bad Fugtighed [%.0f %%]" <Humidity> (g_lille_bad_TSTAT,Fugtighed,gHumidityBathRoom) [ "CurrentHumidity" ] { channel="ihc:controller:elko:lillebad_fugtighed" } Switch telestat11_lil_bad "Lille Bad Telestat [%s]" <cu_switch> (g_lille_bad_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:lillebad_telestat" } DateTime telestat11_lil_badStamp "Lille Bad Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number lilleBadSensorFejl "Lille Bad Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:lillebad_sensorfejl" } Number lilleBadVentilMotion "Lille Bad Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:lillebad_ventilmotion" } DateTime lilleBadVentilMotionStamp "Lille Bad Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime lilleBadSensorFejlStamp "Lille Bad Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Switch lille_bad_OEV "Lille Bad Lys [%s]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:lillebad_dimmer_fb", channel="ihc:controller:elko:lillebad_dimmer_state", autoupdate="false" } //Casper vaerelse Group g_casper_TSTAT "Caspers Thermostat" [ "Thermostat" ] Number casper_Temperature "Caspers vær Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_casper_TSTAT,Temperatur,gTvaer) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:casper_temperatur_fb" } Number casper_Tempsetpunkt "Caspers vær Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_casper_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:casper_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat12_gaest "Caspers vær Telestat [%s]" <cu_switch> (g_casper_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:casper_telestat" } DateTime telestat12_gaestStamp "Caspers vær Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number casperSensorFejl "Caspers vær Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:casper_sensorfejl" } Number casperVentilMotion "Caspers vær Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:casper_ventilmotion" } DateTime casperVentilMotionStamp "Caspers vær Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime casperSensorFejlStamp "Caspers vær Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer casper_halo_styrke "Loftlys i Caspers værelse [%s %%]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:casper_dimmer", autoupdate="false" } //Amanda vaerelse Group g_amanda_TSTAT "Amandas Thermostat" [ "Thermostat" ] Number amanda_Temperature "Amandas vær Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_amanda_TSTAT,Temperatur,gTvaer) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:amanda_temperatur_fb" } Number amanda_Tempsetpunkt "Amandas vær Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_amanda_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:amanda_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat8_amanda "Amandas vær Telestat [%s]" <cu_switch> (g_amanda_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:amanda_telestat" } DateTime telestat8_amandaStamp "Amanda vær Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number amandaSensorFejl "Amandas vær Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:amanda_sensorfejl" } Number amandaVentilMotion "Amandas vær Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:amanda_ventilmotion" } DateTime amandaVentilMotionStamp "Amandas vær Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime amandaSensorFejlStamp "Amandas vær Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer amanda_halo_styrke "Spotlys i Amandas [%s %%]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:amanda_dimmer", autoupdate="false" } Switch amanda_OEV "Lampeudtag i Amandas værelse [%s]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:amanda_80mm_fb", channel="ihc:controller:elko:amanda_80mm_state", autoupdate="false" } //Marc vaerelse Group g_marc_TSTAT "Marc Thermostat" [ "Thermostat" ] Number marc_Temperature "Marcs vær Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_marc_TSTAT,Temperatur,gTvaer) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:marc_temperatur_fb" } Number marc_Tempsetpunkt "Marcs vær Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_marc_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:marc_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat7_marc "Marcs vær Telestat [%s]" <cu_switch> (g_marc_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:marc_telestat" } DateTime telestat7_marcStamp "Marcs vær Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number marcSensorFejl "Marcs vær Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:marc_sensorfejl" } Number marcVentilMotion "Marcs vær Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:marc_ventilmotion" } DateTime marcVentilMotionStamp "Marcs vær Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime marcSensorFejlStamp "Marcs vær Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer marc_halo_styrke "Spotlys i Marcs værelse [%s %%]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:marc_dimmer", autoupdate="false" } Switch marc_OEV "Lampeudtag i Marcs værelse [%s]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:marc_80mm_fb", channel="ihc:controller:elko:marc_80mm_state", autoupdate="false" } //Aktivits rum Group g_aktivitet_TSTAT "Aktivitet Thermostat" [ "Thermostat" ] Number aktivitet_Temperature "Aktivitetsrum Temperatur [%.1f °C]" <cu_heating> (g_aktivitet_TSTAT,Temperatur,gTvaer,gSugeTemp) [ "CurrentTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_temperatur_fb" } Number aktivitet_Tempsetpunkt "Aktivitetsrum Temperature setpunkt [%.1f °C]" <temperature> (g_aktivitet_TSTAT) [ "TargetTemperature" ] { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_temperaturSet_fb", autoupdate="false" } Switch telestat6_aktivitet "Aktivitetsrum Telestat [%s]" <cu_switch> (g_aktivitet_TSTAT,gTelestat) { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_telestat" } DateTime telestat6_aktivitetStamp "Aktivitet Telestat ON [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gTelestatStamp) Number aktivitetSensorFejl "Aktivitetsrum Sensor fejl [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <error> (gSensorfejl) { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_sensorfejl" } Number aktivitetVentilMotion "Aktivitetsrum Ventil motionering [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> (gVentilMotion) { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_ventilmotion" } DateTime aktivitetVentilMotionStamp "Aktivitetsrum Ventil motionering [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <time> (gMotionStamp) DateTime aktivitetSensorFejlStamp "Aktivitetsrum Sensor fejl [%1$tH:%1$tM:%1$tS %1$td.%1$tm.%1$tY]" <error> (gSensorfejlStamp) Dimmer aktivitet_halo_styrke "Spotlys i aktivitetrum [%s %%]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_dimmer", autoupdate="false" } Switch aktivitetLysKonstant "Konstantlys i aktivitetrum [%s]" <light> [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_dimmer_konst", channel="ihc:controller:elko:aktivitet_konst_state", autoupdate="false" } Switch aktivitet_80mm "Lampeudtag i aktivitetsrum [%s]" <light> (vLys) { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_80mm_fb", channel="ihc:controller:elko:aktivitet_80mm_state", autoupdate="false" } Switch aktivitetBeboet "Beboet tilstand [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_beboet", channel="ihc:controller:elko:aktivitet_beboet_state", autoupdate="false" } Switch aktivitetUBeboet "Ubeboet tilstand [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_ubeboet", channel="ihc:controller:elko:aktivitet_ubeboet_state", autoupdate="false" } Number aktivitetFrostLys "Frostsikring tilstand [MAP(nilan_on_off.map):%s]" <cu_switch> { channel="ihc:controller:elko:aktivitet_frost_state" } // Garage Switch garage_ydoer "Garage lys konstant [%s]" <light> [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:garagelys_konst", channel="ihc:controller:elko:garagelys_konst_state", autoupdate="false" } Switch garage_lys "Garage Loftlys [%s]" <light> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:garagelys" } Switch garage_bryggers_NV "Garageporten [%s]" <light> [ "Switchable" ] { channel="ihc:controller:elko:garageport", channel="ihc:controller:elko:garageport_state", autoupdate="false" } //Udvendig lys Switch skumringsensor1 "Udvendig lys Skumringsensor ved indgang" <light> { channel="ihc:controller:elko:skumringsensor" } Dimmer lys_indgang "Udvendiglys Indgangsparti lysstyrke [%s %%]" <light> (vLys) { channel="ihc:controller:elko:indgangsparti_dimmer" } Switch lys_indgangspotKonstant "Udvendiglys Indgangsparti på konstant [%s]" <light> { channel="ihc:controller:elko:indgangsparti_konst", channel="ihc:controller:elko:indgangsparti_konst_state", autoupdate="false" } Dimmer lys_haven_styrke "Lyset i haven [%s %%]" <cu_spot> (vLys) [ "Lighting" ] { channel="ihc:controller:elko:have_dimmer", autoupdate="false" } // IHC Alarm status Switch alarm_sabotagekreds "IHC Sabotagekreds [%s]" <light> (alarm) { channel="ihc:controller:elko:alarm_sabotagekreds" } Switch alarm_status "IHC Alarm status (Grøn=klar. Rød=ikke klar.) [%s]" <switch> (alarm) { channel="ihc:controller:elko:alarm_status" } Switch alarm_totalalarm "IHC Total Alarm tilkoblet [%s]" <switch> (alarm) { channel="ihc:controller:elko:alarm_total" } // Div items String test_stringKl15 "Signal styrke dimmer soveværelse [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640816240287-signalStrength" } String test_stringKl19 "Signal styrke dimmer Køkkenvask [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640816240122-signalStrength" } String test_stringKl17 "Signal styrke dimmer Køkken underskabe [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640a07237810-signalStrength" } String test_stringKl23 "Signal styrke dimmmer Spisebord [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640816240124-signalStrength" } String test_stringKl22 "Signal styrke dimmer LED spiseplads [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640a07237823-signalStrength" } String test_stringKl21 "Signal styrke dimmer Aktivitetsrum [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640a07237892-signalStrength" } String test_stringKl05 "Signal styrke dimmer Uni250 indgangsparti [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640a07237960-signalStrength" } String test_string2tast1 "Signal styrke 2-tast tryk Kontor [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640e15123673-signalStrength" } String test_string2tast2 "Signal styrke 2-tast tryk Lille Bad [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640e15123789-signalStrength" } String test_string2tast3 "Signal styrke 2-tast tryk Casper [%s]" <qualityofservice> { channel="ihc:controller:elko:640e15123809-signalStrength" } Number test_temperatur "Test temperatur fra zwave temp [%.1f °C] " <cu_heating> (Temperatur) { channel="netatmo:NAModule1:75e7162d:0200002741f4:Temperature", channel="ihc:controller:elko:zwave_temp" [profile="follow"] } Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Nu vil jeg gøre præcis som du beder mig om. Sitemap fil sitemap default label="hjem" { Switch item=Stue_Lys } items.fil Switch Stue_Lys "Spots i stuen [%s]" <light> ["Ligthing"] {channel ="ihc:controller:elko:37f1c4d0:output331648091"} Things fil ihc:controller:elko [ ip="192.168.0.3:443", username="admin", password="password", timeout=8000, loadProjectFile=true, createChannelsAutomatically=true ] Det ser sådan ud. men jeg kan ikke styre spottene..Og der er ingen fejl i loggen. Det kunne jeg før med det "forkerte " setup Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Hvad siger din openhab log fil? Prøv at tænd dine spotlys fra IHC tryk og se hvad der sker i sitemap (og hold øje med logfilen). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 2019-08-14 22:48:41.419 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'Stue_Lys' received command ON 2019-08-14 22:48:41.428 [nt.ItemStatePredictedEvent] - Stue_Lys predicted to become OFF 2019-08-14 22:48:42.411 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'Stue_Lys' received command OFF 2019-08-14 22:48:42.416 [nt.ItemStatePredictedEvent] - Stue_Lys predicted to become OFF 2019-08-14 22:48:43.133 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'Stue_Lys' received command ON 2019-08-14 22:48:43.138 [nt.ItemStatePredictedEvent] - Stue_Lys predicted to become OFF Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 når jeg tænder og slukke på mobil app siger den 2019-08-14 22:55:09.334 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 changed from ON to OFF 2019-08-14 22:55:13.823 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 changed from OFF to ON Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 bozidar Besvaret August 14, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 før da den virkede sagde loggen ==> /var/log/openhab2/events.log <== 2019-08-14 22:24:19.047 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'ihc_controller_37f1c4d0_output331648091' received command OFF 2019-08-14 22:24:19.055 [nt.ItemStatePredictedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 predicted to become OFF 2019-08-14 22:24:19.078 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 changed from ON to OFF 2019-08-14 22:24:21.762 [ome.event.ItemCommandEvent] - Item 'ihc_controller_37f1c4d0_output331648091' received command ON 2019-08-14 22:24:21.770 [nt.ItemStatePredictedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 predicted to become ON 2019-08-14 22:24:21.792 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 changed from OFF to ON 2019-08-14 22:25:26.378 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_temperature32288532 changed from 27.20 to 27.30 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 Din channel er linket til et output på din ihc controller.. Det burde vise når du tænder og slukker lyset på IHC trykket. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 14, 2019 Rapporter Share Besvaret August 14, 2019 5 minutter siden, bozidar skrev: 2019-08-14 22:55:09.334 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 changed from ON to OFF 2019-08-14 22:55:13.823 [vent.ItemStateChangedEvent] - ihc_controller_37f1c4d0_output331648091 changed from OFF to ON Øhh.. itemstatechange er item der skifter, men den viser kanalen. Det er da helt tosset. Det her er fx når jeg tænder og slukker lyset på mit hjemme kontor: 2019-08-14 23:02:59.701 [vent.ItemStateChangedEvent] - kontor changed from ON to OFF 2019-08-14 23:03:01.944 [vent.ItemStateChangedEvent] - kontor changed from OFF to ON Bemærk, kontor er item navnet.. Ikke kanalen.. Gider du lige poste hele din .things fil her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
bozidar
Hej
Jeg er nu blevet nysgerrig på at lege lidt med Openhab2 og lærer det lidt at kende.
Jeg er gået direkte i krig med items filer osv da jeg godt kan ske at det er den smarteste vej frem i længden .
Det er dog en rimelig stor mundfuld ,da jeg har en del der skal køres ind over .
Men mit spørgsmål er : Måden at det har kørt på indtil videre er at IHC klarer tændt/sluk af lys ,men dæmp er håndteret af Philips HUE.
Jeg synes dog ikke jeg kan se mine Hue grupper i Openhab.
Men min udfordring går på ,hvordan jeg grupperer dem og dæmper dem synkront.
Nogle der har nogle gode ideer ?
Link til kommentar
Del på andre sites
Top Posters For This Question
2
31
29
Popular Days
Aug 14
32
Aug 15
16