Jørgen Møllegaard Skrevet January 6, 2019 Rapporter Share Skrevet January 6, 2019 Som der allerede et skrevet i en anden tråd er der- på LK’s hjemmeside en ny FW til HW 7.1kontrollere...FW 03.03.18. Der er også rapporteret om problemer, så pas på...hvis nogen får den lagt på med succes, så sig frem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret January 6, 2019 Rapporter Share Besvaret January 6, 2019 Og så blev der stille... (Sorry - Det er egentlig sørgelig hvis det er rigtigt.. Synes bare spørgsmålet indbød til et lidt "sort" humoristisk svar). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jørgen Møllegaard Besvaret January 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 20 timer siden, Jørgen Møllegaard skrev: Som der allerede et skrevet i en anden tråd er der- på LK’s hjemmeside en ny FW til HW 7.1kontrollere...FW 03.03.18. Der er også rapporteret om problemer, så pas på...hvis nogen får den lagt på med succes, så sig frem. Spørgsmål til jer netværks nørder: Hvad er den sikreste måde at opgradere på: Via USB eller Ethernet. Firmware loaderen giver begge muligheder. Har aldrig prøvet med Ethernet - kun USB. Derfor spørger jeg. Og så har Ethernet opgraderingen port 1893. Hvad betyder det ? Måske er det sikreste at lade være pt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 7, 2019 Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 14 minutter siden, Jørgen Møllegaard skrev: Spørgsmål til jer netværks nørder: Hvad er den sikreste måde at opgradere på: Via USB eller Ethernet. Firmware loaderen giver begge muligheder. Har aldrig prøvet med Ethernet - kun USB. Derfor spørger jeg. Og så har Ethernet opgraderingen port 1893. Hvad betyder det ? Måske er det sikreste at lade være pt. Det virker fint via ethernet - reelt set kopier den bare firmwaren over på SD kortet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jørgen Møllegaard Besvaret January 7, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 2 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Det virker fint via ethernet - reelt set kopier den bare firmwaren over på SD kortet Ok-hvorfor port 1893-det er default eller hvad? Jeg er helt blank her...også her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 7, 2019 Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 41 minutter siden, Jørgen Møllegaard skrev: Ok-hvorfor port 1893-det er default eller hvad? Jeg er helt blank her...også her. Jeg har ikke scannet porten eller overvåget trafikken (endnu) men jeg tror bare de laver en FTP eller anden fil transport til den også skrives der til SD kortet. Den skriver til: /mnt/mmcblk0p1/upgrade/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 7, 2019 Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 7 timer siden, Jørgen Møllegaard skrev: Spørgsmål til jer netværks nørder: Hvad er den sikreste måde at opgradere på: Via USB eller Ethernet. Firmware loaderen giver begge muligheder. Har aldrig prøvet med Ethernet - kun USB. Derfor spørger jeg. Og så har Ethernet opgraderingen port 1893. Hvad betyder det ? Måske er det sikreste at lade være pt. Som Mikkel skriver, så er USB og Ethernet bare et transport medie for at få kopieret firmwaren over på SD kortet. Du kan også tage SD kortet ud, sætte det i din PC og kopier firmwaren over den vej. Hvilken af de 3 metoder som er bedst afhænger af personlige preferencer og stabiliteten på din USB port, lokal net og SD kort adaptor. Reelt er de normalt lige gode, så afgørende faktor er dine personlige preferencer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret January 7, 2019 Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 Har lige opdateret via ethernet, uden problemer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret January 7, 2019 Rapporter Share Besvaret January 7, 2019 1 time siden, Lars1 skrev: Du kan også tage SD kortet ud, sætte det i din PC og kopier firmwaren over den vej. Er det en metode du har afprøvet? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 8, 2019 Rapporter Share Besvaret January 8, 2019 8 timer siden, Allan Nissen skrev: Er det en metode du har afprøvet? Jeg har ikke nogen HW7 controller, så nej, men metoden er beskrevet i den medfølgende villedning såvidt jeg husker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret January 8, 2019 Rapporter Share Besvaret January 8, 2019 3 timer siden, Lars1 skrev: Jeg har ikke nogen HW7 controller, så nej, men metoden er beskrevet i den medfølgende villedning såvidt jeg husker. Det er den nemlig ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 8, 2019 Rapporter Share Besvaret January 8, 2019 6 timer siden, Allan Nissen skrev: Det er den nemlig ikke. Den skal ligges i update mappen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret January 8, 2019 Rapporter Share Besvaret January 8, 2019 11 timer siden, Allan Nissen skrev: Det er den nemlig ikke. Det er jeg ret sikker på den er, men jeg har ikke tid til at pløje alle 200+ sider igennem igen i den nærmeste fremtid så jeg kan ikke dokumenter det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts