Morten Skov Jensen Skrevet December 26, 2018 Rapporter Share Skrevet December 26, 2018 Hej. Jeg har en temp/fugt måler jeg gerne skulle have til at styrer en ventilator via en freq. omformer. Jeg har planlagt at bruge et output modul 1-10V. men der findes ikke rigtig noget der lige kan bruges ved første øjekast. Er der nogen det har prøvet noget lignende. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
1 Lars Jacobsen Besvaret December 28, 2018 Rapporter Share Besvaret December 28, 2018 Nu ved jeg ikke hvilken fugtmåler der er tale om, men er det en IHC temp/fugtmåler burde det ikke være problem at omsætte det til et 1-10v niveau. Så hvis du kan definere hvad signal/niveau der skal komme ud når der x ind, så skal vi nok hjælpe med en FB. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 27, 2018 Rapporter Share Besvaret December 27, 2018 Næ, men der findes da et IHC 1-10V otputmodul så.... Kan det ikke bruges eller hvad signal skal din frekvensomformer der styrer ventilatoren have ? Hvad skal det bruges til ? Det virke lidt "overkill" hvis det bare er til noget badeværelses styring. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten Skov Jensen Besvaret December 28, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2018 Ja overkill har du nok ret i, men nu har jeg stumperne og syntes bare det kunne være sjovt at prøve. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget hvor jeg kan bruge fugt niveauet, fra fugt måleren, til at give et output på mit 1-10. sådan at jeg giver et min fugt niveau på 1v og max fugt på 10v. min omformer kan tage både 1-10v og 4-20mA samt potmeter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten Skov Jensen Besvaret October 20, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Hej Lars. Er nu næsten færdig med min ombygning. Færdig bliver jeg nok aldrig. Jeg kunne godt tænke mig en FB, der kan give ved, 30%fugt = 1 volt ud på mit 1-10V udgangsmodul & ved 90% fugt, give 10 volt. det vil sige at mit spand på 1-10v er fra 30% - 90% fugt. Tror du det kan fikses. mvh Morten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Jo mon ikke. Men sider ikke lige ved en PC med Visual og kan “pille i noget”. Måske en af de andre brugere her på sitet er flink og finder på noget. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 20, 2019 Rapporter Share Besvaret October 20, 2019 Hej Morten Det lyder som en interessant problemstilling som jeg godt vil bruge tid på - hvis det er OK med dig Lars? Hvis du skriver dine kontakt oplysninger i en privat besked så lad os få en snak om dine ønsker og krav. PS. Jeg har eget firma som hjælper de danske el-installatører med deres IHC projekter, men jeg har ikke støt på ønsket om frekvensomformer før. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 21, 2019 Rapporter Share Besvaret October 21, 2019 OK med mig Henning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Morten Skov Jensen
Hej.
Jeg har en temp/fugt måler jeg gerne skulle have til at styrer en ventilator via en freq. omformer. Jeg har planlagt at bruge et output modul 1-10V. men der findes ikke rigtig noget der lige kan bruges ved første øjekast.
Er der nogen det har prøvet noget lignende.
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts