Hop til indhold
  • 0

Fejl i wireless lampeudlæg m/dæmp ver 2

TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har ikke før haft fejl i mine produkter mend nu oplevere jeg, at én af mine wireless lampeudtag m/dæmp (8*5,4w led i loft) pludselig ikke vil slukke. Blokken går fint i 0% lysniveau, men led´ene slukker ikke. Tager jeg fasen ja så slukker de selvfølgelig men setuppet tænder igen ved tilslutning af fasen.

Vil I mene dæmperen er defekt? - jeg har ikke lige prøve at skifte den da jeg ikke har en løs liggende ;-)

Mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Kan du juster lysstyrken op/ned efter at have taget strømmen til lampeudtaget i 10 sek. og genstartet IHC controlleren? Prøv også at tage strømmen (incl. evt. batteri backup) til controllerne i 10 sek.

Det sker at IHC controlleren og de wireless enheder mister forbindelse. Den kan ofte genskabes ved ovenstående process. Alternativet er at unlinke lampe udtaget og relinke det.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
8 timer siden, TheDexterTeam skrev:

Hej,

Jeg har ikke før haft fejl i mine produkter mend nu oplevere jeg, at én af mine wireless lampeudtag m/dæmp (8*5,4w led i loft) pludselig ikke vil slukke. Blokken går fint i 0% lysniveau, men led´ene slukker ikke. Tager jeg fasen ja så slukker de selvfølgelig men setuppet tænder igen ved tilslutning af fasen.

Vil I mene dæmperen er defekt? - jeg har ikke lige prøve at skifte den da jeg ikke har en løs liggende ;-)

Mvh Torben

Nej det er bare det sædvanlige problem med LK´s wireless dæmpere. 
Tag strømmen fra controlleren og tislut den igen. Så skal du bare se det virker helt fint igen, indtil næste gang.. Vi er mange som døjer med dette problem ind imellem.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Nej det er bare det sædvanlige problem med LK´s wireless dæmpere. 
Tag strømmen fra controlleren og tislut den igen. Så skal du bare se det virker helt fint igen, indtil næste gang.. Vi er mange som døjer med dette problem ind imellem.

Og backuppen skal også ikke (som Lars skrev)?

Nu har som som skrevet oplevet det før - hvor tit sker det for I andre så egentlig? :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Controllerne skal være helt strømløs i 10 sek. Somme tider er det nok bare at genstarte den via adminview.

Det er meget forskelligt hvor ofte problemet opstår. Jeg havde det ca. 1 gang om måneden i 6 mdr. for 4-5 år siden, og har ikke set det siden. Nogle firmware versioner er være end andre. 2.7.199 synes at være rimelig stabil, men den supporter bl.a. ikke temp. sensor etc. 2.8.4 er også god, og den kan også installeres på en HW 6.1 controller, selvom LK påstår det modsatte. Der er masser af tråde her på boardet som forklar hvordan man gør.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har selv fået samme problem i dag i en helt ny simpel installation med wireless tryk og wireless lampeudtag. Efter en måneds brug er det så begyndt at skabe sig og det kan så løses, som denne tråd beskriver, ved at tage strømmen helt i en 10-20 sekunder og så tænde igen.

Virkeligt træls. Havde aldrig valgt den løsning i forbindelse med renovering, hvis jeg havde vidst at det her med at gå og tage strømmen i ny og næ, skal flettes ind i sine månedsrutiner - suk-_-

Link til kommentar
Del på andre sites