Mikkel Skovgaard Skrevet December 18, 2018 Rapporter Share Skrevet December 18, 2018 Version 1.18 Forhåbentligt løst problem med at IHC Captain stopper efter et stykke tid, ser ud til at være relateret til HUE styringen Forbedret håndtering af IHC Controller der skifter status Løst problem med forkerte "Link" navne i ressource visning Forbedret log visning i kontrolpanel Forhindre at status kald imod backend løber løbsk Lavet om i måden websocket styres på http://jemi.dk/ihc/#changelog Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret December 20, 2018 Rapporter Share Besvaret December 20, 2018 Fik opdateret i går. Umiddelbart ingen problemer. Men jeg genstartede også Rpién. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret December 29, 2018 Rapporter Share Besvaret December 29, 2018 Kan man ikke længere logge ind via SSH eller telnet til RP når man kører IHC Captain? Jeg ville for sjov lege med at køre nogle relæudgange på den samme RP som Google Assistent/IFTTT skulle trække -agtigt... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 29, 2018 Rapporter Share Besvaret December 29, 2018 Virker uden problemer her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 29, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2018 45 minutter siden, pshdo2 skrev: Kan man ikke længere logge ind via SSH eller telnet til RP når man kører IHC Captain? Jeg ville for sjov lege med at køre nogle relæudgange på den samme RP som Google Assistent/IFTTT skulle trække -agtigt... Jo du skal bare tillade SSH - det er ikke længere tilladt som standard af god grund: https://www.raspberrypi.org/documentation/remote-access/ssh/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret December 30, 2018 Rapporter Share Besvaret December 30, 2018 11 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Jo du skal bare tillade SSH - det er ikke længere tilladt som standard af god grund: https://www.raspberrypi.org/documentation/remote-access/ssh/ Ah, så jeg skal sætte skærm på RP´en for at komme derind? Jeg ved godt at det hele er lidt langt væk, men det er også et år siden jeg sidst havde power på en RP eller en anden linux box... :-D Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 30, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2018 1 minut siden, pshdo2 skrev: Ah, så jeg skal sætte skærm på RP´en for at komme derind? Jeg ved godt at det hele er lidt langt væk, men det er også et år siden jeg sidst havde power på en RP eller en anden linux box... :-D Du kan læse det link jeg skrev :p 3. Enable SSH on a headless Raspberry Pi (add file to SD card on another machine) For headless setup, SSH can be enabled by placing a file named ssh, without any extension, onto the boot partition of the SD card from another computer. When the Pi boots, it looks for the ssh file. If it is found, SSH is enabled and the file is deleted. The content of the file does not matter; it could contain text, or nothing at all. If you have loaded Raspbian onto a blank SD card, you will have two partitions. The first one, which is the smaller one, is the boot partition. Place the file into this one. pshdo2 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
pshdo2 Besvaret December 30, 2018 Rapporter Share Besvaret December 30, 2018 1 minut siden, Mikkel Skovgaard skrev: Du kan læse det link jeg skrev :p 3. Enable SSH on a headless Raspberry Pi (add file to SD card on another machine) For headless setup, SSH can be enabled by placing a file named ssh, without any extension, onto the boot partition of the SD card from another computer. When the Pi boots, it looks for the ssh file. If it is found, SSH is enabled and the file is deleted. The content of the file does not matter; it could contain text, or nothing at all. If you have loaded Raspbian onto a blank SD card, you will have two partitions. The first one, which is the smaller one, is the boot partition. Place the file into this one. Ha ha, ja der var jeg så lidt hurtig med konklusionen... Jeg så det der "bios"-agtige skærmbillede (som jeg da har set før), og tænkte, hvordan er det nu man kommer ind til det, og ja helt rigtigt, så læste jeg ikke rigtigt videre efter det... :-D - men tusind tak for info, det vil jeg prøve... Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts