Carsten L. Skrevet December 8, 2018 Rapporter Share Skrevet December 8, 2018 Hvordan kan jeg lave sådan at 1 knap sætter forskellige indstillinger på f.eks. 3 pære? Jeg kan ikke rigtigt finde en funktionsblok der giver flere udgange. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 8, 2018 Rapporter Share Besvaret December 8, 2018 Ja det kan man godt, det kan laves på mange måder men nok nemmest med scenarier. Her kan de enten vælge en der giver flere forskellige udgange på samme tid, eller sætte det enkelte link individuelt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten L. Besvaret December 8, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 8, 2018 9 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Ja det kan man godt, det kan laves på mange måder men nok nemmest med scenarier. Her kan de enten vælge en der giver flere forskellige udgange på samme tid, eller sætte det enkelte link individuelt. Hej Lars. Det er til afløsning af et scenarie. Jeg vil gerne at jeg kan sætte en Hue pære til 80%, en til 50% og en til 30% med et tryk via IHC Captain. Jeg kan ikke lige forstå hvordan jeg kan gøre det med et scenarie? Der er jo kun en udgang pr. scenarie. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 9, 2018 Rapporter Share Besvaret December 9, 2018 Jeg går udfra at du vil ønsker at alle 3 pære skal tænde samtidigt. Hvis dette er korrekt, sætter du det niveau pærene skal lyse på når du linker dem til scenariet. Man kan sagtens linke 3 pære til 1 scenarie Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 9, 2018 Rapporter Share Besvaret December 9, 2018 Hovsa havde ikke lige set det var gennem IHC captain. og der er jeg ikke sikker på Mikkels har understøttelse for scenarier. Så der er nok ikke anden mulighed end at lave 3 seperate (virtuelle) udgange der kan styre hver sin hue pærer. Hvis altså ikke man kan styre dem individuelt med samme signal.(ligesom link/scenarie) Har dog ikke hue eller IHC captain så må melde pas på det praktiske hvordan. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret December 9, 2018 Rapporter Share Besvaret December 9, 2018 17 timer siden, Carsten L. skrev: Hej Lars. Det er til afløsning af et scenarie. Jeg vil gerne at jeg kan sætte en Hue pære til 80%, en til 50% og en til 30% med et tryk via IHC Captain. Jeg kan ikke lige forstå hvordan jeg kan gøre det med et scenarie? Der er jo kun en udgang pr. scenarie. Jeg er ikke sikker på, at IHC Captain understøtter scenarie. Men ellers er det måden at gøre det. Du skal i Hue appén lave et scenaire med de 3 pære du vil indstille (lys niveau og evt farve). Og så skal du kalde dette scenarie fra IHC Captain ved dit IHC tryk. Umiddelbart kunne jeg ikke finde Scenarie i IHC Captain, men det bør være muligt ved en json eller direkte med http til Hue APIén, hvis ellers jeg husker APIén rigtig.. @Mikkel Skovgaard er manden Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 9, 2018 Rapporter Share Besvaret December 9, 2018 4 timer siden, Kandersen skrev: Jeg er ikke sikker på, at IHC Captain understøtter scenarie. Men ellers er det måden at gøre det. Du skal i Hue appén lave et scenaire med de 3 pære du vil indstille (lys niveau og evt farve). Og så skal du kalde dette scenarie fra IHC Captain ved dit IHC tryk. Umiddelbart kunne jeg ikke finde Scenarie i IHC Captain, men det bør være muligt ved en json eller direkte med http til Hue APIén, hvis ellers jeg husker APIén rigtig.. @Mikkel Skovgaard er manden Det kan laves - har set flere gør det - jeg ville nok lave det med Hue scenarier men et Hue scenarie kan IKKE kun ramme en pære - det er virker KUN på grupperne - det er en begrænsning i HUE api'et. Jeg er ikke helt med på hvad du præcist vil gøre så beskriv det gerne bedre @Carsten L. så skal jeg prøve at hjælpe Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret December 9, 2018 Rapporter Share Besvaret December 9, 2018 1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev: Det kan laves - har set flere gør det - jeg ville nok lave det med Hue scenarier men et Hue scenarie kan IKKE kun ramme en pære - det er virker KUN på grupperne - det er en begrænsning i HUE api'et. Jeg er ikke helt med på hvad du præcist vil gøre så beskriv det gerne bedre @Carsten L. så skal jeg prøve at hjælpe Jeg tror, at han vil have een scene, hvori han tænder 3 forskellige pærer med hver deres lysstyrke. Det er altså scene kontrol han mangler i IHC Captain. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 10, 2018 Rapporter Share Besvaret December 10, 2018 13 timer siden, Kandersen skrev: Jeg tror, at han vil have een scene, hvori han tænder 3 forskellige pærer med hver deres lysstyrke. Det er altså scene kontrol han mangler i IHC Captain. Det kan ikke laves med HUE delen men man kan lave 3 regler på trykket Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret December 10, 2018 Rapporter Share Besvaret December 10, 2018 33 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Det kan ikke laves med HUE delen men man kan lave 3 regler på trykket Hvorfor er det egentlig, at man ikke kan kalde en scene direkte? Jeg har set det flere andre steder (openHab) som heller ikke bruger scener. Men Google Home gør. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 10, 2018 Rapporter Share Besvaret December 10, 2018 3 minutter siden, Kandersen skrev: Hvorfor er det egentlig, at man ikke kan kalde en scene direkte? Jeg har set det flere andre steder (openHab) som heller ikke bruger scener. Men Google Home gør. IHC Scener eller HUE? HUE Scenarier/scener kan man fint kalde men kun på en gruppe. IHCs scenarier kan du også godt bruge men du skal jo stadig fortælle hvad du vil. Så det er lidt hvordan man vil gøre det. - Hvis de 3 pærer er i samme rum (group) i HUE så er det bare at lave en scenarie i HUE og kalde det - Hvis de 3 pærer er i hvert sit rum/group i HUE så kan man lave et tryk/output der har 3 regler på Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret December 10, 2018 Rapporter Share Besvaret December 10, 2018 Lige nu, Mikkel Skovgaard skrev: IHC Scener eller HUE? HUE Scenarier/scener kan man fint kalde men kun på en gruppe. IHCs scenarier kan du også godt bruge men du skal jo stadig fortælle hvad du vil. Så det er lidt hvordan man vil gøre det. - Hvis de 3 pærer er i samme rum (group) i HUE så er det bare at lave en scenarie i HUE og kalde det - Hvis de 3 pærer er i hvert sit rum/group i HUE så kan man lave et tryk/output der har 3 regler på Det er Hue scener jeg mener. Og ja, netop på en gruppe. Det er jo det manden gerne vil have mulighed for med de 3 pærer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret December 10, 2018 Rapporter Share Besvaret December 10, 2018 3 timer siden, Kandersen skrev: Det er Hue scener jeg mener. Og ja, netop på en gruppe. Det er jo det manden gerne vil have mulighed for med de 3 pærer Ja det burde være muligt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts