Hop til indhold
  • 0

Fugtsensor

Klaus Brodersen
 Share

Spørgsmål

Er der nogen der kender til nogle fugtsensorer som kan kobles til IHC?Jeg overvejer at lade blæseren i badeværelset blive styret af en fugtsensor, men kan ikke umiddelbart finde en der specifikt beskriver at den kan.Jeg fandt følgende som kan køre på 24V og kan outputte 1-10V. Vil en sådan kunne tilkobles IHC'en?http://www.hbcotes.com/danish/sa20.htmMvh. Klaus

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

khb skrevet:

Så jeg kan give sensoren 24v fra et IHC outputmodul, og derefter sætte sensorens output til et 1-10V inputmodul?Jeg kan ikke helt lure hvordan de forskellige spændinger hænger sammenPå forhånd tak/Klaus
se endnu mere herhttp://www.hbcotes.com/download/HBC_SA20.pdfjo mere fugt der er jo højere spænding sender føleren ud, som kommer ind i input´tet, som du så laver et program til.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Gæst IBISystem.dk

Ups, inden I kommer for langt.......Et 1-10V output modul fra LK er et SINK modul, der normalt anvendes til dæmpning af HF spoler med 1-10V interfaceEg, lampen giver fast 10V ud og LK´s 1-10V modul virker som en stor variabel modstand, der derved dæmper lyset, så 5 V er ca 50% lys ;) Der findes ikke noget 1-10V INPUT modul fra LK og da denne fine sensor afleverer et fint 1-10V output signal med 1V opløsning, så jeg må sige at I prøver at forbinde et 1-10V output signal med et 1-10V output modul og desværre giver out & out ikke et input:( Men hvad koster denne sensor, da det kunne måske betale sig for mig at udvikle et 1-10V input modul til IHC, da jeg flere gange er stødt på dette med 1-10V source moduler til f.eks AV styringerBare lige mit input:) Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC Konsulentwww.IHC123.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

IHC123DK skrevet:

Men hvad koster denne sensor, da det kunne måske betale sig for mig at udvikle et 1-10V input modul til IHC, da jeg flere gange er stødt på dette med 1-10V source moduler til f.eks AV styringer
Det ville nu være meget rart med et analogt input modul, så er det lidt sjovere at ha' temperaturfølere, fugtsensorer, skumringsrelæer osv. i/på sit hus.Der er ikke meget intelligens i at skulle ha' 3 skumringsrelæer siddende til at se 3 forskellige lysstyrker, og skulle ud med stigen for at skrue på dem hvis der skal ændres noget...Kom da i gang :PDog skal der jo lige laves en del programmæssigt for at det kan bruges til noget specielt. Den skal jo lige kunne omdanne de 3,9 V til 137 lux../Jakob Bruun
Link til kommentar
Del på andre sites