Hej. Jeg er begyndt at integrere OpenHab med IHC og andre installationer i huset. Jeg har fået kontakt til controller via PaperUI, og har oprettet en items fil, hvor jeg så linker kanalerne fra Paper UI til de items jeg har lavet (for at jeg kan se dem i Basic UI på min app på telefonen).
Jeg kan tænde og slukke lys (relæ) fra openhab, og får tilbagemeldinger på switch kontakter i openhab hvis jeg trykker de fysiske tryk.
Jeg kan styre mine wireless dimmere fra openhab via slider, men der får jeg ikke nogen tilbagemelding på slideren, hvis jeg regulere/tænder/slukker på de fysiske tryk. Jeg kunne forestille mig, at det er fordi jeg ikke har lavet det helt korrekt.
Dimmerne har jeg oprettet som channels i PaperUI, som Rollershutter, fordi det var det eneste jeg kunne få til at virke. Jeg ved ikke om dette er rigtigt?
Jeg kunne egentligt bedst tænke mig, at få kontakt til det hele via .items filer uden at skulle linke igennem PaperUI, men jeg kan simpelthen ikke lure hvordan jeg gør dette. Hvis jeg taster recourse id ind i min items fil, sker der nul og nada. (Sikkert fordi det ikke er sat ordentligt op) Måske både config. og .items. Det er her jeg virkelig godt kunne bruge lidt hjælp for at komme videre. Eventuelt få nogle eksempler på, hvordan man laver .items for både switch, dimmer, temperatur (gerne med mulighed for at ændre værdier til controller, for at kunne regulerer rumvarme)
Min items fil ser sådan her ud nu, hvor jeg har forsøgt at lægge et par recourse id ind, men disse har pt ingen funktion, da jeg kun kan styre, hvis jeg opretter link til de channels PaperUI selv henter fra controller, hvilket jeg egentligt helst ville undgå.
Group Home "D. G. Monrads Vej 11" <house>
Group Kitchen "Køkken" <kitchen> (Home)
Group LivingRoom "Stue" <sofa> (Home)
Group Bedroom "Soveværelse" <bedroom> (Home)
Group KidsRoom "Benyamins Værelse" <bedroom> (Home)
Group Office "Kontor" <office> (Home)
Group Corridor "Gang" <corridor> (Home)
Group Bathroom "Badeværelse" <bath> (Home)
Group Toilet "WC" <toilet> (Home)
Group LaundryRoom "Bryggers" <washingmachine> (Home)
Group Garage "Garage" <garage> (Home)
Group Outside "Udvendig" <garden> (Home)
Group Neato "Neato" <neato> (Home)
Hjælp, eksempler og grundig forklaring modtages med kyshånd - da jeg virkelig brænder for at komme videre med dette projekt. Jeg er bare kørt lidt fast.
Spørgsmål
Michael Tøttrup
Hej. Jeg er begyndt at integrere OpenHab med IHC og andre installationer i huset. Jeg har fået kontakt til controller via PaperUI, og har oprettet en items fil, hvor jeg så linker kanalerne fra Paper UI til de items jeg har lavet (for at jeg kan se dem i Basic UI på min app på telefonen).
Jeg kan tænde og slukke lys (relæ) fra openhab, og får tilbagemeldinger på switch kontakter i openhab hvis jeg trykker de fysiske tryk.
Jeg kan styre mine wireless dimmere fra openhab via slider, men der får jeg ikke nogen tilbagemelding på slideren, hvis jeg regulere/tænder/slukker på de fysiske tryk. Jeg kunne forestille mig, at det er fordi jeg ikke har lavet det helt korrekt.
Dimmerne har jeg oprettet som channels i PaperUI, som Rollershutter, fordi det var det eneste jeg kunne få til at virke. Jeg ved ikke om dette er rigtigt?
Jeg kunne egentligt bedst tænke mig, at få kontakt til det hele via .items filer uden at skulle linke igennem PaperUI, men jeg kan simpelthen ikke lure hvordan jeg gør dette. Hvis jeg taster recourse id ind i min items fil, sker der nul og nada. (Sikkert fordi det ikke er sat ordentligt op) Måske både config. og .items. Det er her jeg virkelig godt kunne bruge lidt hjælp for at komme videre. Eventuelt få nogle eksempler på, hvordan man laver .items for både switch, dimmer, temperatur (gerne med mulighed for at ændre værdier til controller, for at kunne regulerer rumvarme)
Min items fil ser sådan her ud nu, hvor jeg har forsøgt at lægge et par recourse id ind, men disse har pt ingen funktion, da jeg kun kan styre, hvis jeg opretter link til de channels PaperUI selv henter fra controller, hvilket jeg egentligt helst ville undgå.
Group Home "D. G. Monrads Vej 11" <house>
Group Kitchen "Køkken" <kitchen> (Home)
Group LivingRoom "Stue" <sofa> (Home)
Group Bedroom "Soveværelse" <bedroom> (Home)
Group KidsRoom "Benyamins Værelse" <bedroom> (Home)
Group Office "Kontor" <office> (Home)
Group Corridor "Gang" <corridor> (Home)
Group Bathroom "Badeværelse" <bath> (Home)
Group Toilet "WC" <toilet> (Home)
Group LaundryRoom "Bryggers" <washingmachine> (Home)
Group Garage "Garage" <garage> (Home)
Group Outside "Udvendig" <garden> (Home)
Group Neato "Neato" <neato> (Home)
Switch Kitchen_Pendel "Køkkenbord" <light> (Kitchen, gLight) {channel=""}
Switch Kitchen_Sokkel "Køkkensokkel" <light> (Kitchen, gLight) {channel=""}
Dimmer Kitchen_Spots "Spots Køkken" <light> (Kitchen, gBlind) {channel="29459037"}
Switch LivingRoom_Spisebord "Spisebord" <light> (LivingRoom, gLight) {channel=""}
Switch LivingRoom_TV "Lys TV" <light> (LivingRoom, gLight) {channel=""}
Dimmer LivingRoom_Spots "Spots Stue" <light> (LivingRoom, gBlind) {channel="29455709"}
Switch Bedroom_SengH "Sengelampe Venstre" <light> (Bedroom, gLight) {channel=""}
Switch Bedroom_SengV "Sengelampe Højre" <light> (Bedroom, gLight) {channel=""}
Dimmer Bedroom_Spots "Spots Soveværelse" <light> (Bedroom, gBlind) {channel="17977437"}
Dimmer KidsRoom_Spots "Spots Benyamin" <light> (KidsRoom, gBlind) {channel="19827293"}
Switch Office_Spots "Spots Kontor" <light> (Office, gLight) {channel=""}
Dimmer Corridor_Spots "Spots Gang" <light> (Corridor, gBlind) {channel="17974109"}
Switch Bathroom_Spejl "Spejllys" <light> (Bathroom, gLight) {channel=""}
Switch Bathroom_Brus "Brusekabine" <light> (Bathroom, gLight) {channel=""}
Dimmer Bathroom_Spots "Spots Bad" <light> (Bathroom, gBlind) {channel="17980765"}
Dimmer Toilet_Spots "Spots WC" <light> (Toilet, gBlind) {channel="25042781"}
Switch LaundryRoom_Spots "Spots Bryggers" <light> (LaundryRoom, gLight) {channel=""}
Switch Garage_Spots "Spots Garage" <light> (Garage, gLight) {channel=""}
Switch Garage_Arbbord "Arbejdsbord" <light> (Garage, gLight) {channel=""}
Switch Garage_Kompressor "Kompressor" <light> (Garage, gLight) {channel=""}
Dimmer Outside_SpotsHus1 "Spots Hus 1" <light> (Outside, gBlind) {channel="11581789"}
Dimmer Outside_SpotsHus2 "Spots Hus 2" <light> (Outside, gBlind) {channel="11585117"}
Dimmer Outside_SpotsGarage "Spots Garage" <light> (Outside, gBlind) {channel="11588445"}
Dimmer Outside_SpotsSkur "Spots Skur" <light> (Outside, gBlind) {channel="27711837"}
Hjælp, eksempler og grundig forklaring modtages med kyshånd - da jeg virkelig brænder for at komme videre med dette projekt. Jeg er bare kørt lidt fast.
Mvh.
Michael
Link til kommentar
Del på andre sites
23 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts