Ulrich Sørensen Skrevet November 13, 2018 Rapporter Share Skrevet November 13, 2018 Hej, Hvordan finder jeg hvilket input på min controller et tryk er koblet på (det er en Visual v. 3). I de gode gamle dage på IHC Term mener jeg der var en oversigt hvor man kunne se input/output. Mvh. Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 13, 2018 Rapporter Share Besvaret November 13, 2018 Prøv at kigge i rapporterne under dokumentation i Visual eller IHC controllerens web forside, eller egenskaber på trykket i programmet eller i serviceview. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulrich Sørensen Besvaret November 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 13, 2018 Hej Lars, Ja jeg kan se de input der er konfigureret i Service View. Problemet er at elektrikkeren ikke har konfigureret det hele endnu og derfor er der heller ikke noget i dokumentationen. Tænkte bare at der måtte være en funktion hvor man kan "reverse engineer" en installation indtil elektrikeren for dokumenteret resten. Mvh. Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 13, 2018 Rapporter Share Besvaret November 13, 2018 Arkitekturen i LK IHC er +30 år gammel. Der er ikke noget plug and play funktionalitet. Ligesom i TermIHC kan du kun se de komponenter, som er programmeret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret November 13, 2018 Rapporter Share Besvaret November 13, 2018 3 timer siden, Ulrich Sørensen skrev: Hej, Hvordan finder jeg hvilket input på min controller et tryk er koblet på (det er en Visual v. 3). I de gode gamle dage på IHC Term mener jeg der var en oversigt hvor man kunne se input/output. Mvh. Ulrich Det gør du i Visual. Vælg trykket h'jreklik og vælg egenskaber. Så skulle du gerne se et billede ale dette: Bemærk den røde firkant.. Datalinie 4.05 betyder, at dette tryk (øverste venstre) sidder på input modul 4, klemme 05. Indput modul 4 betyder, at det sidder på indput 4, på controlleren. Datalinie 4.06 = input modul 4, klemme 06. osv.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulrich Sørensen Besvaret November 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 13, 2018 17 minutes ago, Kandersen said: Det gør du i Visual. Vælg trykket h'jreklik og vælg egenskaber. Så skulle du gerne se et billede ale dette: Bemærk den røde firkant.. Datalinie 4.05 betyder, at dette tryk (øverste venstre) sidder på input modul 4, klemme 05. Indput modul 4 betyder, at det sidder på indput 4, på controlleren. Datalinie 4.06 = input modul 4, klemme 06. osv.... Ja der kan man se inputs som allerede er konfigureret. Jeg har nogle tryk som ikke er konfigureret. Som Lars skriver så er det nok kun muligt at se tryk/indgange som er konfigureret desværre. Mvh. Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret November 13, 2018 Rapporter Share Besvaret November 13, 2018 2 minutter siden, Ulrich Sørensen skrev: a der kan man se inputs som allerede er konfigureret. Jeg har nogle tryk som ikke er konfigureret. Som Lars skriver så er det nok kun muligt at se tryk/indgange som er konfigureret desværre. Ahh okay den fangede jeg ikke lige.. Sorry! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret November 14, 2018 Rapporter Share Besvaret November 14, 2018 14 timer siden, Ulrich Sørensen skrev: Hej Lars, Ja jeg kan se de input der er konfigureret i Service View. Problemet er at elektrikkeren ikke har konfigureret det hele endnu og derfor er der heller ikke noget i dokumentationen. Tænkte bare at der måtte være en funktion hvor man kan "reverse engineer" en installation indtil elektrikeren for dokumenteret resten. Mvh. Ulrich Der findes et program du kan ligge i din controller, hvor alle ind og outputs er oprettet. Bemærk, det overskriver dog dit eksisterende program. Kan findes under downloads. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 14, 2018 Rapporter Share Besvaret November 14, 2018 Ja programmet som martin refererer til kan midlertidigt ligges i controlleren hvorefter man kan trykke løs på tryk og se hvilke indgange de er tilsluttet. Ligeledes kan man aktivere udgange en efter en for at se hvilke udtag der tænder og på den måde få dem identificeret. Når man så har fået det registreret, indlægges det gamle program så igen. Husk derfor en backup af det kørende program INDEN du loader det midlertidige test program. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulrich Sørensen Besvaret November 14, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2018 Jeg takker for hjælpen. Mvh. Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ulrich Sørensen
Hej,
Hvordan finder jeg hvilket input på min controller et tryk er koblet på (det er en Visual v. 3). I de gode gamle dage på IHC Term mener jeg der var en oversigt hvor man kunne se input/output.
Mvh. Ulrich
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts