ole søndergaard Skrevet October 23, 2018 Rapporter Share Skrevet October 23, 2018 Hej jeg bruger en alarm pir både til alarm og lysstyring, er den en FB som ændre signalet fra ON til OFF ole Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BrianPedersen Besvaret October 23, 2018 Rapporter Share Besvaret October 23, 2018 5 timer siden, ole søndergaard skrev: Hej jeg bruger en alarm pir både til alarm og lysstyring, er den en FB som ændre signalet fra ON til OFF ole 1.1.04 Følg / Invertering Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 24, 2018 Rapporter Share Besvaret October 24, 2018 Han behøver ikke 1.1.04. Det kan indstilles i PIR blokken, om den skal være med alarm eller lys pir. Jeg bruger også nogle af mine alarm pirs til lys. (ingen grund til at sætte flere pir´s op, når dem der sidder der kan det samme). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 FWH Besvaret October 25, 2018 Rapporter Share Besvaret October 25, 2018 Hej Kandersen, Den PIR FB du bruger, hvad hedder den helt præcist, for kan ikke gøre det på min FB \FWH Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 25, 2018 Rapporter Share Besvaret October 25, 2018 1 time siden, Flemming Wilton Hansen skrev: Hej Kandersen, Den PIR FB du bruger, hvad hedder den helt præcist, for kan ikke gøre det på min FB \FWH Yep kigger lige på det i aften. Er ret sikker på at jeg ikke bruger følg/inverter blokken. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 FWH Besvaret October 25, 2018 Rapporter Share Besvaret October 25, 2018 Jeg har altid brugt min alarmpir, som lyspir også, den reagere bare langsommere, er det , det man kan ændre i blokken ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 25, 2018 Rapporter Share Besvaret October 25, 2018 21 minutter siden, Flemming Wilton Hansen skrev: Jeg har altid brugt min alarmpir, som lyspir også, den reagere bare langsommere, er det , det man kan ændre i blokken ? Nix.. Så vidt jeg husker forløbet, så udskiftede jeg en UNi400 dimmer med en wireless UNI250 (1 modul) dimmer til lyset (4x35watt halogen spot) i en mellemgang vi har, fordi jeg skulle have mulighed for at styre lysstyrken ordentligt og at lyset skulle tænde på alarm pir´n, når skumringsrelæet er on. Så jeg skiftede Fb til wireless dimmer, og indsætte derefter pir blokken, hvor jeg tilføjede den alarm pir i rummet, som også bruges til alarmen, samt skumringsrelæet. Og det eneste jeg husker jeg gjorde, det var at sætte pir typen til alarm i stedet for lys pir. Jeg mener at når man gør det, så går blokken ud fra, at når det er en alarm pir, så er den ON i stedet for OFF, når der ikke er bevægelse. Men jeg kigger lige på det i aften. Det er ved at være lidt længe siden jeg rodede med det, (næsten et år siden). Jeg kan bare ikke mindes jeg brugte en følg/inverter blok i det her tilfælde, Jeg kan dog tage fejl fordi jeg lavede en hel del ændringer i hele installationen i sammen omfang, og skulle bla bruge følg/inverter blokken i andre tilfælde Når du siger den reagere langsommere, hvad mener du så med "den" ? Alarm pir reagere hurtigere end lys pir. Det er derfor de er rigtig godt egnet til lys styring og alarm. Hvorimod lys pir til alarm, det er en rigtig skidt ide. Ikke dermed sagt at jeg har forsøgt dette. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 FWH Besvaret October 25, 2018 Rapporter Share Besvaret October 25, 2018 7 timer siden, Kandersen skrev: Nix.. Så vidt jeg husker forløbet, så udskiftede jeg en UNi400 dimmer med en wireless UNI250 (1 modul) dimmer til lyset (4x35watt halogen spot) i en mellemgang vi har, fordi jeg skulle have mulighed for at styre lysstyrken ordentligt og at lyset skulle tænde på alarm pir´n, når skumringsrelæet er on. Så jeg skiftede Fb til wireless dimmer, og indsætte derefter pir blokken, hvor jeg tilføjede den alarm pir i rummet, som også bruges til alarmen, samt skumringsrelæet. Og det eneste jeg husker jeg gjorde, det var at sætte pir typen til alarm i stedet for lys pir. Jeg mener at når man gør det, så går blokken ud fra, at når det er en alarm pir, så er den ON i stedet for OFF, når der ikke er bevægelse. Men jeg kigger lige på det i aften. Det er ved at være lidt længe siden jeg rodede med det, (næsten et år siden). Jeg kan bare ikke mindes jeg brugte en følg/inverter blok i det her tilfælde, Jeg kan dog tage fejl fordi jeg lavede en hel del ændringer i hele installationen i sammen omfang, og skulle bla bruge følg/inverter blokken i andre tilfælde Når du siger den reagere langsommere, hvad mener du så med "den" ? Alarm pir reagere hurtigere end lys pir. Det er derfor de er rigtig godt egnet til lys styring og alarm. Hvorimod lys pir til alarm, det er en rigtig skidt ide. Ikke dermed sagt at jeg har forsøgt dette. Hej igen Tak for dit grundige svar. jeg lader min installation være som den er :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 25, 2018 Rapporter Share Besvaret October 25, 2018 1 time siden, Flemming Wilton Hansen skrev: Hej igen Tak for dit grundige svar. jeg lader min installation være som den er :-) Nu har jeg lige tjekket. Og ganske som jeg huskede, så bruger jeg ikke følg/inverter blokken. Sådan her ser det ud hos mig. Så vidt jeg husker, så er det en "opskrift" taget direkte fra Visual håndbogen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
ole søndergaard
Hej
jeg bruger en alarm pir både til alarm og lysstyring, er den en FB som ændre signalet fra ON til OFF
ole
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts