Jakob Larsen Skrevet September 14, 2018 Rapporter Share Skrevet September 14, 2018 (rettet) Hej alle sammen. Nu er jeg endelig startet op på min IHC tavle som skal side i vores nybygget hus. jeg vil løbende opdatere med flere billeder eftersom jeg få lavet tavlen færdig og få den monteret i huset. Redigeret September 22, 2018 af Jakob Larsen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret September 14, 2018 Rapporter Share Besvaret September 14, 2018 Det bliver godt, jeg er dog lidt betænkelig ved placeringen af wireless lampeudtag INDE i en metalkasse, det vil med garanti give udfordringer med dårligt signal. Flytter du antennen ind i skabet vil du få de samme problemer med alle dine wireless tryk og fjernbetjeninger. Jeg ville flytte alt wireless ud i teknikrummet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Larsen Besvaret September 14, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2018 Hej. tak for input. Jeg fortråder alle min tryk så tror ikke det bliver et problem, men kan godt se Hvad du mener Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 14, 2018 Rapporter Share Besvaret September 14, 2018 Dejligt at se en "håndværker" der planlægger at terminere alle sine kabler istedet for at koble dem direkte til i/o modulerne. Vil væde med der er tale om en "industrimand" der er vant til at servicere de samme kunder gennem et langt forhold, og ikke en "byggemand bob" der bare skal være færdig i en fart og videre til næste byggeri. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Larsen Besvaret September 15, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 15, 2018 Der rammer du hovedet på sømmet der Lars jeg er PLC programmør som laver maskiner til industrien. Tavlen og huset er også vel dokumenteret i Pc schematic Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benjamin E Besvaret September 15, 2018 Rapporter Share Besvaret September 15, 2018 Hej Jakob Ser lækkert ud, dejligt at tingene bliver planlagt, jeg er selv tømrer og forsøger altid at billed dokumentere til ks. Da jeg startede min renovering af 70`er villa vidste jeg nærmest intet om IHC andet end det var det mest fleksible og måske billigste styresystem til et almindeligt hus. Desværre var min Elektrikker ikke dygtig nok til at tænke alt igennem selvom han vidste hvad det skulle ende med, det har resulteret i udbygning af tavle til dobbelt størrelse undervejs og en kabelføring i teknikrum der ligner lort. Dejligt at en plc mand bruger IHC, der er så mange indlæg om IHC død, og at andre smart House systemer som knx, plc og alle mulige andre systemer er bedre. Af ren nysgerrighed. Hvad er egentlig grunden til at du bruger IHC, jeg tænker at du har god adgang til div plc/knx dimser og at du sikkert nemt kan programmere. du har jo valgt at samle alt i tavlen og fortråde alt. af erfaring ved jeg at det giver temmelig mange svagstrømskabler og stærkstrømskabler. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Larsen Besvaret September 16, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 16, 2018 Nå da, det var da noget rod. jeg har valgt IHC systemet fordi det opfylder det jeg skal bruge til mit smart House. Også ville jeg hellere ikke skræmme evt køber væk i fremtiden med noget system som kune jeg kan servicere. der bliver en del kabler ja, men synes det er tryghed for mig at have kabler ud til alle tryk og sensor. Også er kablet stadigvæk det bedste efter mit optik. Lars Jacobsen, EjvindHald og Kandersen 1 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 16, 2018 Rapporter Share Besvaret September 16, 2018 Den omvendte din skinne øverst der er monteret med afstandstykker, er den bare beregnet til at stripse kabler fast på som kommer ind i tavlen fra oven ? Hvad/hvilket skab monterer du tavlen i til sidst ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Larsen Besvaret September 16, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 16, 2018 ja den er til og stripse kabler fast som kommer ind i tavlen. den skal i en Rittal AE skab som er dobbelt låget:) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret September 21, 2018 Rapporter Share Besvaret September 21, 2018 Dejligt projekt som jeg glæder mig til at følge. Det ser godt ud og bliver lækkert med en intern kabling i de grå kanaler. Jeg ville måske bruge et par ruller parsnoet ledning så du ikke skulle rode med at afisolere de LINK-6/10 kabler, men det kræver så at der ikke er 230V ledninger i samme kanal, derfor kan dit valg være en fordel. Læg meget gerne masser af billeder op løbende af både tavle og installationen. Peter Vadsholt 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Larsen Besvaret September 21, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2018 Hej Bjarne, tak for ordene. har valgt netop og bruge parsnoet kabel da jeg ikke kan undgå og krydse 230 volt. jeg skal nok tage en masse billeder undervejs, og sikkert også en stille en masse spørgsmål god weekend Peter Vadsholt 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Svenne Besvaret July 7, 2019 Rapporter Share Besvaret July 7, 2019 Hey Jakob. Er du brevet færdig med tavlen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Larsen Besvaret November 13, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 13, 2019 Citat Hej Svenne. jeg er færdig med tavlen ja. hele mit grund program fungerende stort set med det samme :). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts