mmc Skrevet August 25, 2018 Rapporter Share Skrevet August 25, 2018 Jeg leder efter en god stabil/hårdfør regn/vind sensor til at slutte (direkte) til IHC, som så kan reagere ved automatiske at lukke vores vinduer (de er ikke velux). Er der nogle som har anbefalinger til en god sensor ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 26, 2018 Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 Til lukning af vinduer ved regn og vind har jeg brugt denne. https://www.windowmaster.dk/produkter/naturlig-hybrid-ventilation/sensorer/vind--regnsensor Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret August 25, 2018 Rapporter Share Besvaret August 25, 2018 Bruger denne til at lukke mine vinduer med, den virker og har virket ude nu i 5 år: https://www.conradelektronik.dk/p/regnalarm-1-stk-regme-24-v-b-b-thermo-technik-187608 Der er også denne, billigere men til 12v: https://www.conradelektronik.dk/p/regnsensor-byggemodul-kemo-m152-12-vdc-190351 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mmc Besvaret August 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 Super med "Regnalarm 1 stk REGME 24 V B+B Thermo-Technik" som ser ud til at den kan sluttes direkte til da den er 24V ! Mange tak :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mmc Besvaret August 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 P.S: Har du også en vind-sensor på ? (Kan være en god ide også at lukke vinduer automatisk, hvis det blæser meget - så derfor leder jeg også efter sådan en) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret August 26, 2018 Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 Velbekomme. Den kan tilsluttes direkte på en indgang som et tryk er tilsluttet. Har desværre ikke vind sensor på, hvis du kommer om ved noget så skriv her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 26, 2018 Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 Regn og vindsensor: http://www.kochshop.dk/Vindsensor Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mmc Besvaret August 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 1 hour ago, Lars Jacobsen said: Regn og vindsensor: http://www.kochshop.dk/Vindsensor Tak, har set butikken. De svarede dog ikke fra butikken da jeg skrev med et spørgsmål, så det virker ikke som et godt sted at handle. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mmc Besvaret August 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 5 minutes ago, Henning Pedersen said: Til lukning af vinduer ved regn og vind har jeg brugt denne. https://www.windowmaster.dk/produkter/naturlig-hybrid-ventilation/sensorer/vind--regnsensor Interessant - har du kunnet sluttet den direkte til IHC indgang ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 26, 2018 Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 Ja - følg linket, nederst er der 3 faner, vælg downloads og dernæst vejledning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peder Besvaret August 26, 2018 Rapporter Share Besvaret August 26, 2018 Jeg har en ekstra Vind-/Regnsensor WLA 330 hvis det har nogen interesse til salg ( har faktisk 2 stk.) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mmc Besvaret August 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 27, 2018 8 hours ago, Peder said: Jeg har en ekstra Vind-/Regnsensor WLA 330 hvis det har nogen interesse til salg ( har faktisk 2 stk.) Tak for info. Har lige sendt dig en privat besked om emnet til din bruger her på sitet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 27, 2018 Rapporter Share Besvaret August 27, 2018 Har jeg ret i, at den der regn/vind sensor, der sætter man vind niveauet fast for, hvornår den skal trigge kontakten? Selvom det er brugbart til at åbne/lukke vinduerne/andet ved en bestemt vind hastighed, så havde det være bedre (læs - sjovere) om man kunne få vind målingerne direkte ind i controlleren, så man fx kunne bruge det i flere henseende, med forskellige hastigheder, inkl en vindretning. På den måde kan man kombinere det med flere faktorer, fx temperatur. Jo lavere temperatur, jo mere vind, desto mere skal der lukkes i for vinduerne, og omvendt.. Men det kaldes vist for en vejrstation Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 27, 2018 Rapporter Share Besvaret August 27, 2018 2 minutter siden, Kandersen skrev: Har jeg ret i, at den der regn/vind sensor, der sætter man vind niveauet fast for, hvornår den skal trigge kontakten? Ja 3 minutter siden, Kandersen skrev: Selvom det er brugbart til at åbne/lukke vinduerne/andet ved en bestemt vind hastighed, så havde det være bedre (læs - sjovere) om man kunne få vind målingerne direkte ind i controlleren, så man fx kunne bruge det i flere henseende, med forskellige hastigheder, inkl en vindretning. På den måde kan man kombinere det med flere faktorer, fx temperatur. Jo lavere temperatur, jo mere vind, desto mere skal der lukkes i for vinduerne, og omvendt.. Det kan sagtens laves, det kræver "bare" to sensorer der afgiver 1-10v og to omformere fra zigza og wipti - du har din vindhastighed og retning inde i programmet, de bliver godt nok udlæst som temperaturer, men det er jo kun et spørgsmål om program. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 27, 2018 Rapporter Share Besvaret August 27, 2018 54 minutter siden, Henning Pedersen skrev: Det kan sagtens laves, det kræver "bare" to sensorer der afgiver 1-10v og to omformere fra zigza og wipti - du har din vindhastighed og retning inde i programmet, de bliver godt nok udlæst som temperaturer, men det er jo kun et spørgsmål om program. Hmm jeg kan ikke lige se det for mig.. hvis vindmåleren ikke kan sende signalet ud, hvordan skulle konvertere og omformere så kunne klare det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret August 27, 2018 Rapporter Share Besvaret August 27, 2018 Hvis du læser hvad jeg skrev, så står der 1 time siden, Kandersen skrev: det kræver "bare" to sensorer der afgiver 1-10v Det er altså 2 "nye" sensorer, én til hastigheden og én til vindretningen, som hver afgiver et 1-10v signal - altså ikke fra samme produktet som omtalt tidligere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 27, 2018 Rapporter Share Besvaret August 27, 2018 6 timer siden, Henning Pedersen skrev: Det er altså 2 "nye" sensorer, én til hastigheden og én til vindretningen, som hver afgiver et 1-10v signal - altså ikke fra samme produktet som omtalt tidligere. Ahh okay så er jeg med Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
mmc
Jeg leder efter en god stabil/hårdfør regn/vind sensor til at slutte (direkte) til IHC, som så kan reagere ved automatiske at lukke vores vinduer (de er ikke velux).
Er der nogle som har anbefalinger til en god sensor ?
Link til kommentar
Del på andre sites
16 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts