Christian Bille Skrevet July 23, 2018 Rapporter Share Skrevet July 23, 2018 Hej Jeg er igang med en motorstyring, som kan åbne og lukke via et tryk. Skal have lavet funktionen på den måde at, kun en vej virker adgangen. Hvad er den letteste måde at lave dette på? Har prøvet at lege lidt med blok 4.1.08aBetinget, men kan ikke få det til at virke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 23, 2018 Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 Jeg vil bruge eksterne relæer med NO/C kontaktsæt. IHC controlleren er ikke stabil nok til at styre det i programmet. LK anbefaler f.eks at man bruger eksterne relæer til 3 faset belastninger, og det selvom de har et par output moduler, som har galvanisk adskildte udgange, som er godkendt til 3 faset load. Men de stoler ikke selv på at 3 udgange vil trække samtidig, hvilket ofte er kravet i 3 faset loads. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret July 23, 2018 Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 Der er ikke nævnt det er en 3-faset motor. Det kunne jo bare være en 24v DC til noget vindue eller gardin styring. Eller en motorventil. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 23, 2018 Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 Det er jeg godt klar over, men gensidig spæring til en motor som kan køre 2 veje, kræver mere præcision af udgangene end LK selv tror kan lade sig gøre. Det er den samme præcision som kræves ved gensidig spæring, som ved 3 faset loads. 3 faset loads er derfor bare for at understrege at LK ikke selv tror på det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret July 23, 2018 Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 Selv om jeg laver software spærring af udgangene, anbefaler jeg altid at installatøren laver gensidigt spærring i de fysiske relæer. Til gardiner med op/ned skal du bruge 2 relæer med et NO og et NC kontaktsæt. Forsyningen til relæ 1 føres igennem NC kontaktsættet på relæ 2 ovv. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mmc Besvaret September 12, 2018 Rapporter Share Besvaret September 12, 2018 On 7/23/2018 at 9:17 PM, Henning Pedersen said: Selv om jeg laver software spærring af udgangene, anbefaler jeg altid at installatøren laver gensidigt spærring i de fysiske relæer. Til gardiner med op/ned skal du bruge 2 relæer med et NO og et NC kontaktsæt. Forsyningen til relæ 1 føres igennem NC kontaktsættet på relæ 2 ovv. Kan du uddybe hvilke relæer du bruger og hvordan du styrer dem ? Jeg skal selv have motorstyring til et sonesse 40 WT (https://service.somfy.com/downloads/buildings/sonesse-40-wt-wiring-diagram.pdf) som bruge 230V på en connection for at køre den ene vej og 230V på en anden connection for at køre den anden vej. Derudover er der fælles nul..... Jeg har kun eksisterende strømkabel at gøre godt med, så resten skal være wireless. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Christian Bille
Hej
Jeg er igang med en motorstyring, som kan åbne og lukke via et tryk.
Skal have lavet funktionen på den måde at, kun en vej virker adgangen.
Hvad er den letteste måde at lave dette på?
Har prøvet at lege lidt med blok 4.1.08aBetinget, men kan ikke få det til at virke.
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts