Lars1 Skrevet July 18, 2018 Rapporter Share Skrevet July 18, 2018 Det bliver spændende at se hvad LK vælger at gøre med denne udmelding. https://www.java.com/en/download/release_notice.jsp Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret July 20, 2018 Rapporter Share Besvaret July 20, 2018 Ikke en pind vel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret July 23, 2018 Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 På 18/7/2018 at 02:04 , Lars1 skrev: Det bliver spændende at se hvad LK vælger at gøre med denne udmelding. https://www.java.com/en/download/release_notice.jsp Har prøvet at læse Road-map mv igennem - som jeg læser det vil IHC forsat kunne køre videre på Java, uden problemer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 23, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 1 time siden, Peter Holm Larsen skrev: Har prøvet at læse Road-map mv igennem - som jeg læser det vil IHC forsat kunne køre videre på Java, uden problemer. I hvertfald et par år, ja, men fra næste år vil LK ikke kunne udvikle ny funktionalitet eller rettet fejl i den eksisterende Java kode uden at skulle betale licenser. Hvornår slutbruger skal til at betale licens er pt. ikke afgjort. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret July 23, 2018 Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 1 time siden, Lars1 skrev: I hvertfald et par år, ja, men fra næste år vil LK ikke kunne udvikle ny funktionalitet eller rettet fejl i den eksisterende Java kode uden at skulle betale licenser. Hvornår slutbruger skal til at betale licens er pt. ikke afgjort. Jo, men tænker du ikke LK vil betale licens for at kunne udvikle nye funktionaliteter i JAVA. Er vel kun rimeligt at betale licens når man bruger software andre har udviklet. Jeg arbejder jo heller ikke gratis på mit arbejde - men kun gratis i foreningsregi. Vel rimeligt at JAVA programmørerne også skal have løn. Kan jo være JAVA bliver endnu bedre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 23, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 23, 2018 Jeg indrømme at jeg nok hælder mere til at det bliver dødsstødet for LK IHC. Der kommer jo ingen nyheder i forvejen, så hvorfor smidde penge ud på noget som du ikke kommer til at bruge? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikkel Skovgaard Besvaret July 24, 2018 Rapporter Share Besvaret July 24, 2018 Tror ikke at LK/Siemens selv udvikler softwaren direkte i IHC Controlleren mere - jeg kan tage fejl - også er det jo bare det 3rd part udviklingshus der laver det der skal betale licens. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret July 24, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 24, 2018 8 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Tror ikke at LK/Siemens selv udvikler softwaren direkte i IHC Controlleren mere - jeg kan tage fejl - også er det jo bare det 3rd part udviklingshus der laver det der skal betale licens. At Siemens ikke udvikler softwaren har du helt ret i , men jeg tror faktisk at Schneider har deres egen software afdeling, og mig bekendt har de ikke andre produkter som bruger Java idag. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Lars1
Det bliver spændende at se hvad LK vælger at gøre med denne udmelding. https://www.java.com/en/download/release_notice.jsp
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts