Ulle Skrevet June 11, 2018 Rapporter Share Skrevet June 11, 2018 Hej. Har en Raspberry 3 IHC Captain installeret på. Den kører op mod en IHC Visual hw 6.1. Der er kontakt, jeg kan styre og sender til URL uden problemer. Har sat mail op, og det virker hver gang på test knappen, men kun en og første gang af sig selv. Dvs der sendes en mail når fx udgang går on første gang, men efterfølgende sendes der ikke mail, kun hvis jeg genstarter service, så sender den en når udgang går on og kun denne ene og første. Har prøvet med alle trigger muligheder. Nogen der kan hjælpe? Ulrich. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 12, 2018 Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Må jeg se screenshot af din regel? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 12, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Vedhæftet er et billede af regel. Har prøvet flere forskellige regel'er, men den sender kun en gang efter jeg har ændret og genstartet service. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret June 12, 2018 Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Nu spøger jeg måske dumt, men du er sikker på at din input rent faktisk skifter tilbage til Off. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 12, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Der er ikke dumme spørgsmål Ja det er jeg. Har testet på et tryk fast fortrådet, der sendes der kun en første gang, genstarte service og så kan der sendes igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 12, 2018 Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Nu kender jeg ikke Mikkels regel fortolkning i detaljer, men null betyder normalt "ukendt" og altså hverken 1 eller 0, (ON eller OFF). Det er typisk når ting starter op de er i denne tilstand. Når du så aktiverer trykket ja så bliver det ON og altså forskellig fra null => og dermed får du trigget. Men status bliver ved med at være forskellig fra null når du slipper trykket, for så er det jo OFF. Og næste gang du igen aktivere tryk og det bliver ON, ja så er der stadig ikke sket en status ændring ifht den oprindelse "forskellig fra null" Ovenstående forklaring er rent gæt, men det holder rent logisk/programmerings mæssigt. Så måske det vil virke hvis du istedet for null skriver OFF. Så burde du få aktiveret/trigget hver gang den går ON. Alternativ måske det mere simple valg "lig med" i stedet for "forskellig fra" og så vælge ON som parameter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 12, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Har prøvet alle kombinationer, virker kun en og første gang. Er der nogen der har det kørende? Hvis ja, så kunne jeg godt tænke mig et billede af reglen. Samtidigt vil jeg høre om der er nogen der er frisk på en test ved at lave en mail regel på et væg fortrådet tryk, og se om der kan sendes fx 4 mail ved at trykke 4 langsomme tryk efter hinanden, eller to mail hvis regel er sat til når der trykkes 'sand'. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret June 12, 2018 Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Nu har jeg ikke lige noget mail setup, men Pushover, og når jeg laver følgende direkte på de fysiske tryk, får jeg en push, hvor gang jeg trykker på knappen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 12, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 12, 2018 Det virker også med `Gem til URL` hver gan jeg trykker, men mail virker kun første gang efter genstart af konsol. Næsten sikker på der er en fejl i Captain. Tak for testen. Er der en med mail set up? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret June 13, 2018 Rapporter Share Besvaret June 13, 2018 Og det er ikke din mailudbyder der tror at det er spam når der kommer flere ens mails efter hinanden? Det problem har jeg selv haft hvor jeg ikke fik dem på min Mac men kun på min iPhone.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 13, 2018 Kunne godt være, men der er ikke noget i spam folder, og når jeg kører test men input i pop up box sender den og det kan jeg gøre 20 gange lige efter hinanden uden problemer. At der er forskel på Mac og iPhone er ikke udbyder, for de når frem. Det er klientopsætningen på enheden. Facts er, at det ikke virker før service er genstartet, og tvivler på nogen har det til at køre, og Mikkel, har du testet om det virker som det skal? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 13, 2018 På 12/6/2018 at 09:57 , Mikkel Skovgaard skrev: Må jeg se screenshot af din regel? Mikkel, har du set tråden? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret June 14, 2018 Rapporter Share Besvaret June 14, 2018 Hvis jeg får tid i weekenden, så skal jeg prøve at sætte det op hos mig. Har egen mailserver, så jeg ved præcis hvad der sker. Ulle 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 14, 2018 Rapporter Share Besvaret June 14, 2018 Hov sorry - ja du bør sætte den til at være = sand som @Martin Abildgaard skriver. Hvis det virker med andre ting som f.eks. skriv til disk etc. så er det helt sikkert din mail udbyder der afviser den. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 14, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 14, 2018 Det er sat til 'sand' og den sender kun en og første gang. Har prøvet ALLE kombinationer.... Har du selv testet @Mikkel Skovgaard ? Det er ikke udbyder! Ved genstart af service kan jeg sende igen selv efter 16 sekunder, men kun når service har været startet, ellers kan den kun første gang. Har løst problemet på en dirty måde: Har enabled SSH med tom fil i boot, sat en sudo reboot ind i crontab -e til at genstarte Raspberry pi et par gange om dagen omkring før der skal sendes mail, og så kan den sende - det samme som at starte service i Captain - tror der er en fejl i Captain... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 14, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 14, 2018 8 timer siden, Kandersen skrev: Hvis jeg får tid i weekenden, så skal jeg prøve at sætte det op hos mig. Har egen mailserver, så jeg ved præcis hvad der sker. Det lyder godt, glæder mig til resultatet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret June 14, 2018 Rapporter Share Besvaret June 14, 2018 Nå havde ikke tålmodighed til at vente til weekenden. Det her er jo simpelt at afprøve @Mikkel Skovgaard Ulle har desværre ret. Jeg kan heller ikke få IHC Captain til at sende en mail mere end første gang. Genstarter jeg IHC Captain, så virker det igen. Og det er IKKE mailserveren. Der kommer slet ikke noget som helst igennem til mailserveren, når man forsøger igen efter første gang. Jeg har min egen mailserver, så jeg kan følge med i alt indgående trafik. Der sker nada efter første mail. Jeg testede det med at fast fortrådet tryk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 15, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 15, 2018 Tak for hjælpen med test @Kandersen . @Mikkel Skovgaard hvis du på et tidspunkt får tid, ville det være skønt denne lille fejl kunne findes og rettes. Den sender kun en mail første gang, og så skal Captain genstartes så kan der igen sendes en mail. Faktisk et fantastisk program, kan kun anbefale at der sendes et donat til Mikkel, jeg selv vil bidrage når jeg får det til at virke og sat op. http://jemi.dk/ihc/#donation Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 18, 2018 Rapporter Share Besvaret June 18, 2018 Jeg ser på det asap Ulle 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 18, 2018 Rapporter Share Besvaret June 18, 2018 Dobbelt post Ulle 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 19, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 19, 2018 På 16/6/2018 at 00:10 , Ulle skrev: Tak for hjælpen med test @Kandersen . @Mikkel Skovgaard hvis du på et tidspunkt får tid, ville det være skønt denne lille fejl kunne findes og rettes. Den sender kun en mail første gang, og så skal Captain genstartes så kan der igen sendes en mail. Faktisk et fantastisk program, kan kun anbefale at der sendes et donat til Mikkel, jeg selv vil bidrage når jeg får det til at virke og sat op. http://jemi.dk/ihc/#donation Helt fantastisk @Mikkel Skovgaard, sikken service. Du siger bare til når jeg skal teste. Har ikke fundet andre fejl, det er meget stabilt det du har udviklet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 20, 2018 Rapporter Share Besvaret June 20, 2018 Jeg gør mit bedste Ulle og Kandersen 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulle Besvaret June 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 26, 2018 Hej @Mikkel Skovgaard Har du haft tid til at se i syntaxen hvorfor der kune sendes mail en og første gang, og kan kun sende igen når der har været genstartet service? Venter spændt så jeg kan få det hele sat op og virke som jeg ønsker. Hilsen Ulrich. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret June 27, 2018 Rapporter Share Besvaret June 27, 2018 Jeg har været lagt ned på job - SKIDE GDPR :p Jeg håber at få lidt luft i aften. Ulle 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret June 27, 2018 Rapporter Share Besvaret June 27, 2018 49 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Jeg har været lagt ned på job - SKIDE GDPR :p Jeg håber at få lidt luft i aften. Arbejdet tager alt for meget af vores sparsomme fritid Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts