Hop til indhold

IHC Net Basic Internet Kabler

Recommended Posts

Er lige flyttet ind i et 4 år gammelt L&R hus som har et IHC Net Baisic anlæg.

Jeg kan ikke få internet (Yousee) til at virke på nogle netværksstik. KabelTV og Wi-Fi køre dog fint.

Jeg har forsøgt at tilslutte med almindelige netværkskabler fra min router og til porten på IHC Net Basic boksen (f.eks. port 5 til kontoret), og igen med almindelige netværkskabler fra væggen og til min PC. Er det rigtigt forstået at for at få dette til at virke så skal jeg købe nogle specielle netværkskabler til dette? Ala. https://www.wattoo.dk/lk-ihc-net-basic-tilslutningskabel-for-data-rj45-til-rj45-2-meter-1083004420 . Både mellem router og IHC Net Basic boksen og mellem internet stikket i væggen og min PC?

Systemet er konfigureret så (sort kabel fra yousee går ind i IHC Net Basic boks øverst til venstre, ved siden af går et kabel fra IHC Net Baisc og til min yousee router. I bunden har jeg forbundet 4 kabler op fra min router og til de 4 stik hvor jeg ønsker internet (som sagt med helt standard netværkskabler).

På forhånd tak :-)

Mvh

Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. Der er ingen garanti for at du vil få det til at virke med de specielle IHC NET BASIC patch kabler, men sandsynligheden er større. Problemet er at IHC NET BASIC kun understøtter 100Mbit, og nogle billige moderne netværks enheder understøtter kun 1 Gbit.

Fra router til IHC NET BASIC boksen bør der ikke være noget problem med et alm. pathc kable. Problemet er kun fra væg stikket og ud, hvor 2 par er brugt til antenne og tlf. hvilket du ikke ønsker at få ind i din PC. Det kan du kun undgå ved at bruge de specielle IHC NET BASIC patch kabler eller en splitter og et alm. patch kabel fra splitteren og til din PC.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok