Vi er netop ved at falde på plads vi vores "nye" 70'er villa, så planen er at jeg vil forsøge at fifle lidt med lidt automation/smart funktioner.
Jeg har tidligere arbejdet som elektriker og har en smule erfaring med IHC. I mine øjne er det dog et forældet og ret begrænset system, men kan man koble det sammen med OpenHAB er mulighederne i mine øjne pludselig uanede.
Hvad har jeg af ønsker:
Nu og her, i opstarts fasen: (Min ide til udstyr: IHC controller model ???, IHC wireless tryk, Raspberry Pi 3, Z wave dongle, fibaro dimmer, en hulens masse aftener til at komme igang med OpenHAB)
IHC wireless 6 tryk i køkken til at styre Airplay udstyr (Volume op/ned, play/pause, favorit radio kanal)
IHC wireless tryk ved terasse dør, til styring af udv belysning i udhæng terasse (Nuværende placering af tryk er helt i hegnet. (udfordring for mig: gennemskue hvordan jeg får IHC controllerens signal via OpenHAB/Zwave at styre Fibaro dimmer)
På sigt: (Læs: når der er gjort sig erfaringer med systemet)
Varmestyring af Danfoss Z wave radiator termostater (sænkning af temperaturer når huset er tomt, har læst om en funktion der pinger telefoner på netværket som jeg gerne vil lege med)
Lys styring i diverse rum (kan ikke helt gennemskue om det skal bare skal være IHC wireless til IHC wireless dimmer, eller Ihc wireless tryk til fibaro dimmer - erfaring modtages)
Logning af gasforbrug via North Q Z wave gasmeter
Diverse homekit integration bare for sjov skyld
Planen i hovedtræk at alle tryk bliver IHC wireless, og min forståelse er så at der skal en IHC controller med da komunikationen fra IHC wireless endnu ikke er lykkedes "hacket", jeg har dog brug for at vide hvor "gammel" en IHC controller jeg kan købe, da den som udgangs punk kun skal agere mellemled. Jeg skal ikke gøre brug at visual funktioner.
Spørgsmål
Johan_Rasmussen
Hej i sommervarmen,
Vi er netop ved at falde på plads vi vores "nye" 70'er villa, så planen er at jeg vil forsøge at fifle lidt med lidt automation/smart funktioner.
Jeg har tidligere arbejdet som elektriker og har en smule erfaring med IHC. I mine øjne er det dog et forældet og ret begrænset system, men kan man koble det sammen med OpenHAB er mulighederne i mine øjne pludselig uanede.
Hvad har jeg af ønsker:
Nu og her, i opstarts fasen: (Min ide til udstyr: IHC controller model ???, IHC wireless tryk, Raspberry Pi 3, Z wave dongle, fibaro dimmer, en hulens masse aftener til at komme igang med OpenHAB)
På sigt: (Læs: når der er gjort sig erfaringer med systemet)
Planen i hovedtræk at alle tryk bliver IHC wireless, og min forståelse er så at der skal en IHC controller med da komunikationen fra IHC wireless endnu ikke er lykkedes "hacket", jeg har dog brug for at vide hvor "gammel" en IHC controller jeg kan købe, da den som udgangs punk kun skal agere mellemled. Jeg skal ikke gøre brug at visual funktioner.
På forhånd tak
Johan
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts