The Doctor Skrevet May 25, 2018 Rapporter Share Skrevet May 25, 2018 Hej Har en lille installation med en Visual Controller Visual 2 HW 6.1 Har virket fint i 2 år. Er begyndt at få problemer med at der ikke sker noget når man trykker på kontakterne. Eller rettere der er forsinkelse på. For det meste virker det. Men andre gange går der 10-20 sekunder inden der sker noget. Enkelte gange et det kun 1 ud af 2 kontakter som reagerer ? Antenne sidder fint midt i huset og forbindelse til kontakter er OK. Nogle gode forslag ? Mvh Niki Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 26, 2018 Rapporter Share Besvaret May 26, 2018 Det er et kendt problem som sommetider opstår med visse firmware versioner. Hvilken firmware ligger der i controlleren idag? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret May 26, 2018 Rapporter Share Besvaret May 26, 2018 Hej Lars 1 Jeg blander mig lige. Har version 6.2 controller. Oplever problemet sjældent. Hvilken firmware er den mest stabile her? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret May 26, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 26, 2018 10 hours ago, Lars1 said: Det er et kendt problem som sommetider opstår med visse firmware versioner. Hvilken firmware ligger der i controlleren idag? Jeg kører 2.7.220. Så vidt jeg kan se den nyeste. Er der en løsning på problemet ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 27, 2018 Rapporter Share Besvaret May 27, 2018 Da du opgraderede til 2.7.220, opgraderede du så til 2.7.199 først? Det er et vigtigt skridt, da 2.7.199 opgrader radio modulet i HW 6 controllerne. Det gør 2.7.220 ikke. Hvis du ikke har temp. sensor, vil jeg anbefale at du nedgrader til 2.7.199. Den er mere stabil. Alternativt kan du opgrader til 2.8.4. Den virker officielt ikke på HW6.1 controller, men vi er flere som med success har opgraderet vores HW 6.1 controller med 2.8.4. Den er væsentlig mere stabil end 2.7.220, og den har opdaterede Java certifikater og krypterings algorithmer, hvilket hverken 2.7.199 eller 2.7.220 har. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret May 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 27, 2018 OK - Jeg prøver at ændre til 2.7.199. Kan jeg bare rulle den på, og så burde det kører videre med den eksisterende programmering ? 2.8.4 - Skal der gøres noget specielt for at få den på ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 27, 2018 Rapporter Share Besvaret May 27, 2018 Bare rul den på. Det samme gælder 2.8.4. Hvis du opgrader til 2.8.4, bør du også opgrader Visual til 2.8.6. En genstart af controlleren vil sikkert løse problemet her og nu, men det vil sikkert komme igen om nogle uger hvis du forbliver på 2.7.220. Du kan derfor ikke sige om 2.7.199 eller 2.8.4 løser problemet før der er gået noget tid. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 Kan man bruge wireless uden at have monteret antennen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 2 timer siden, Peter Holm Larsen skrev: Kan man bruge wireless uden at have monteret antennen? Nej, så er der ingen forbindelse. Bare smæk den på og læg den evt skjult hvis du bare har dimmere i nærheden af tavlen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 7 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Nej, så er der ingen forbindelse. Bare smæk den på og læg den evt skjult hvis du bare har dimmere i nærheden af tavlen. Hvar du erfaring med hvor langt ca. den kan trække mht tryk og trådløselampesteder? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 @Bjarne Sørensen. Jeg har også oplevet at miste forbindelsen på wireless. Det er som regel forbigående. Min controller er HW 6.2 og jeg mener at den kører firmware 2.8.4 Det skal jeg dog lige tjekke. Hvis den kører med seneste version. Vil det så give mening at lave en firmware reset via software i download sektionen og bagefter ligge 2.8.4 på igen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 1 time siden, Peter Holm Larsen skrev: Hvar du erfaring med hvor langt ca. den kan trække mht tryk og trådløselampesteder? Der har været en del gode debatter gennem tiden her på siden. Prøv at søg på det. Der er også et par løsninger med bla at bygge sin egen parabol af en papkasse med sølvpapir bla. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 36 minutter siden, Torben32 skrev: Vil det så give mening at lave en firmware reset via software i download sektionen og bagefter ligge 2.8.4 på igen? Du skal først sikre dog at du har opdateret firmwaren til 2.7.199 som Lars1 nævner. Ellers start der. Det kan ikke skade at køre de forskellige reset firmware processer, men det hjælper nok ikke noget. Hvis det er dimmere der ikke virker via tryk så har @Henning Pedersen lavet en guide der virker for ham hvor man ikke styrer med scenarier men styrer dimmeren direkte. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 Jeg tror henning's guide skyldes en fejl i Visual 3 med senarier i særlige konfigurationer. Det problem som The Doctor beskriver ligner dog mere det periodiske problem som sometider opstår med kommunikationen mellem controlleren og wirless enhederne. Jeg har selv oplevet det, men ikke efter jeg opgraderede til 2.8.4 for snart 1 år siden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret May 28, 2018 Rapporter Share Besvaret May 28, 2018 9 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Du skal først sikre dog at du har opdateret firmwaren til 2.7.199 som Lars1 nævner. Ellers start der. Det kan ikke skade at køre de forskellige reset firmware processer, men det hjælper nok ikke noget. Hvis det er dimmere der ikke virker via tryk så har @Henning Pedersen lavet en guide der virker for ham hvor man ikke styrer med scenarier men styrer dimmeren direkte. Det kunne muligvis være problemet for mig. Jeg opdaterede firmware for 1 til 2 år siden. Måske har jeg sprunget 2.7.199 og 2.7.220 over. Det er stikkontakter styret med SMS modem der ind imellem svigter. Når jeg betjener stikkontakt lokalt kan jeg som regel få kontakt via SMS igen. og bare for at være sikker. Er det denne jeg bruger til at læse 2.7.199 ind? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 29, 2018 Rapporter Share Besvaret May 29, 2018 10 timer siden, Torben32 skrev: Det kunne muligvis være problemet for mig. Jeg opdaterede firmware for 1 til 2 år siden. Måske har jeg sprunget 2.7.199 og 2.7.220 over. Det er stikkontakter styret med SMS modem der ind imellem svigter. Når jeg betjener stikkontakt lokalt kan jeg som regel få kontakt via SMS igen. og bare for at være sikker. Er det denne jeg bruger til at læse 2.7.199 ind? Ja, eller ver 1.3.3 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret May 29, 2018 Rapporter Share Besvaret May 29, 2018 49 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev: Ja, eller ver 1.3.3 Tak. Undskyld jeg stjal tråden. Regner med at rode med det i weekenden. Så må vi håbe at det bliver mere stabilt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret May 31, 2018 Rapporter Share Besvaret May 31, 2018 Update. Jeg havde 2.8.3 i min controller. Så jeg lagde et tomt projekt ind og startede med loade 2.7.199. Dernæst 2.7.220 og 2.8.3 Til sidst lagde jeg 2.8.4 ind og loadede mit projekt til sidst. Er spændt på om det løser problemet. @The Doctor Hvad endte du med at prøve? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 31, 2018 Rapporter Share Besvaret May 31, 2018 Det vil have været nok at downgrade til 2.7.199, og derfra gå direkte til 2.8.4. Det er kun 2.7.199, som skal lægges på før senere firmware versioner, og det skyldes at radio modul opgraderingen kun er med i den firmware. Hvorfor ved kun LK. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 31, 2018 Rapporter Share Besvaret May 31, 2018 Så du om radiomodulet blev opdateret? Der var en fejl i nogle controllere der gjorde at de ikke opdateres. Det kunne ikke løses, og LK havde engang et ombytterprogram for dette, men det er naturligvis udløbet Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret June 1, 2018 Rapporter Share Besvaret June 1, 2018 11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Så du om radiomodulet blev opdateret? Der var en fejl i nogle controllere der gjorde at de ikke opdateres. Det kunne ikke løses, og LK havde engang et ombytterprogram for dette, men det er naturligvis udløbet @Lars1 Så fik jeg lidt tid til at gå. Hvordan ser man om radiomondulet er opdateret? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret June 1, 2018 Rapporter Share Besvaret June 1, 2018 14 minutter siden, Torben32 skrev: @Lars1 Så fik jeg lidt tid til at gå. Hvordan ser man om radiomondulet er opdateret? Det kan du se på RF version i administrator før og efter update. Hvilken version er den på nu? Du man se det i administrator. https://www.ihc-user.dk/forum/forums/topic/5054-rf-version/?page=0#comment-34022 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret June 1, 2018 Rapporter Share Besvaret June 1, 2018 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret June 1, 2018 Rapporter Share Besvaret June 1, 2018 På 31/5/2018 at 21:34 , Bjarne Sørensen skrev: Så du om radiomodulet blev opdateret? Der var en fejl i nogle controllere der gjorde at de ikke opdateres. Det kunne ikke løses, og LK havde engang et ombytterprogram for dette, men det er naturligvis udløbet Det var nu ikke meget værd. Man fik en anden HW6.1 controller af ca. samme alder. Jeg takkede nej da arbejdet med at linke alle wireless enheder (flere bag skabe etc.) stod ikke rigtig mål med at man fik et opdateret radio modul. @Torben32. RF version vil have været 1.01.a hvis radio modulet ikke var opdateret. Fejl med radio moduler som ikke ville opdater var kun i HW 6.1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Torben32 Besvaret June 2, 2018 Rapporter Share Besvaret June 2, 2018 Tak for hjælp til alle. Jeg håber mine wireless er stabile nu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 The Doctor Besvaret November 17, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2018 Så er jeg tilbage. :-) Har kæmpet med at kunne firmware upgradere. Idag lykkedes det. Har prøvet lidt forskelligt. Ned på 2.7.199 - Her kan jeg få kontakt, men min bruger/password bliver afvist når jeg prøvet at logge på controlleren ? Op på 2.7.220 - Her kan jeg logge på. Og radiomodul er version 1.03q Stadig problemer med forsinkelse og nogle gange hvor de slet ikke virker :-( Jeg kan ikke opdatere til 2.8.4 - Programmet skriver den ikke er til version 6.1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
The Doctor
Hej
Har en lille installation med en Visual Controller Visual 2 HW 6.1
Har virket fint i 2 år.
Er begyndt at få problemer med at der ikke sker noget når man trykker på kontakterne.
Eller rettere der er forsinkelse på. For det meste virker det. Men andre gange går der 10-20 sekunder inden der sker noget.
Enkelte gange et det kun 1 ud af 2 kontakter som reagerer ?
Antenne sidder fint midt i huset og forbindelse til kontakter er OK.
Nogle gode forslag ?
Mvh Niki
Link til kommentar
Del på andre sites
38 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts