Lasse Fugmann Kristensen Skrevet April 23, 2018 Rapporter Share Skrevet April 23, 2018 Hej, Jeg har forgæves forsøgt at opsætte en fast IP adresse på min RPI med IHC Captain, men uden held. Jeg har prøvet at tilføje en fast ip i /etc/dhcpcd.conf, men jeg kan ikke få det til at virke. Er der lavet noget, så dette skal gøres på en anden måde i IHC Captain installationen? VH Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 Hej Lasse, Har ingen erfaringer med hvordan det løses via Raspi'ens konfiguration. Selv løser jeg det via "statisk DHCP", men hvis ikke din router understøtter det, er det selvfølgelig ikke et muligt alternativ. Hilsner Ole. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 17 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev: Hej, Jeg har forgæves forsøgt at opsætte en fast IP adresse på min RPI med IHC Captain, men uden held. Jeg har prøvet at tilføje en fast ip i /etc/dhcpcd.conf, men jeg kan ikke få det til at virke. Er der lavet noget, så dette skal gøres på en anden måde i IHC Captain installationen? VH Lasse Hej Lasse. Jeg har sat det op i Linux OS'et. Men det er på en RPi 2B. Det er vist ændret lidt, kig her: https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=191140 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 Og her måske: https://www.modmypi.com/blog/how-to-give-your-raspberry-pi-a-static-ip-address-update Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 https://raspberrypi.stackexchange.com/questions/37920/how-do-i-set-up-networking-wifi-static-ip-address Er nok den rigtige måde at gøre det på Tror ikke du kan bruge ihccaptain_network filen på sdkortet - måske kan du er ikke 100% sikker pga. de nye ting i det sidste image Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 24, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 Bjarne - har prøvet din metode. Den virkede ikke. Hmmm.. Mikkel - prøver mig lige frem :-) Vh Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 4 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev: Bjarne - har prøvet din metode. Den virkede ikke. Hmmm.. Mikkel - prøver mig lige frem :-) Vh Lasse Det nemmeste er nok stadig hvis din router kan lave en static ip assign på dhcp Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 24, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 16 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Det nemmeste er nok stadig hvis din router kan lave en static ip assign på dhcp Det kan den sagtens - men udfordringen er også spændende, så leger lige lidt med det :-) Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
norrev Besvaret December 30, 2019 Rapporter Share Besvaret December 30, 2019 Hej Lasse Fandt du en løsning på static ip på RPI. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret December 30, 2019 Rapporter Share Besvaret December 30, 2019 22 minutter siden, norrev skrev: Hej Lasse Fandt du en løsning på static ip på RPI. Afhængig af hvilke Linux version der ligger på din RPI, er der forskellig måde at sætte static IP. Sidst jeg skulle sætte static IP på en af mine RPI's tog det en enkelt google søgning for at finde en god villedninger på Rasberry's doc site. Jeg har dog pt. ikke adgang til PC'en med bookmarket, og har pt. heller ikke adgang til mine RPI's. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts