Mikkel Skovgaard Skrevet April 15, 2018 Rapporter Share Skrevet April 15, 2018 Så er der nyt ude, da den forrige SD kort installation desværre indeholdt en fejl der gør automatisk at opdatering ikke er virker er der to ting du som eksisterende bruger kan gøre: Du kan (enten via SSH eller direkte på Raspberry Pi) køre følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights - herefter burde brugerfladen i IHC Captain gerne kunne opdateres Du kan hente og installere det nye image som beskrevet her: http://jemi.dk/ihc/#install under SD Kort installation Har du en gammel version af IHC Captain, version nummer mindre end 1.0, så skal du hente et nyt image: http://jemi.dk/ihc/#install Har du ikke allerede IHC Captain så er du såååå langt bagude men igen må du hellere smutte ind på: http://jemi.dk/ihc/#install Der er følgende ændringer: • Support af den nye IHC controller V3 (beta) • Løst fejl ved sammenligning af regler ang. større/mindre værdier • Løst fejl ved Sonos afspilning af favoritter med danske tegn i navnet • Sonos: Tilføjet mulighed for at opløse al gruppering • Fejl ved "import" af handlinger fra tidligere • Monitoring og automatisk opdatering af project filer på IHC Controller • Forbedret overvågning/snak med IHC Controller • Tooltip visning af batteri og wireless status • Bedre håndtering af hvis der er netværksproblemer - bedre forklaringer og fallback løsninger = mere stabilitet • Udvidet visning af IHC controller information ved først opsætning/forbindelse • Status visning tilføjet til kontrolpanel - gør fejlsøgning nemmere for mig • Mange tekniske opdateringer så kontakt mig MEGET gerne hvis noget ikke virker! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret April 15, 2018 Rapporter Share Besvaret April 15, 2018 Captain finder godt nok ud af der er en opdatering. Men jeg får følgende fejl Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 15, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 15, 2018 Ja det er noget rod - jeg ser lige om jeg kan få det fixed Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 19, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 19, 2018 Så er den ude igen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret April 20, 2018 Rapporter Share Besvaret April 20, 2018 Super. Hentede image til 1.04. Virker umiddelbart fint på min v3 controller, kan i hvert fald styre IHc via Captain.. Bruger kun sonos modulet og det spiller også, også P4 Østjylland. Får dog samme fejl som tidligere når jeg forsøger at opdatere til 1.05 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 20, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2018 Ja den har en fejl men den henter opdateringen. Prøv at trykke på kontrolpanel efter opdatering. Så er den opdateret vil jeg mene. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret April 20, 2018 Rapporter Share Besvaret April 20, 2018 Ja, du har ret, den skriver 1.05 nu. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 23, 2018 Rapporter Share Besvaret April 23, 2018 På 15/4/2018 at 18:32 , Mikkel Skovgaard skrev: Du kan (enten via SSH eller direkte på Raspberry Pi) køre følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights - herefter burde brugerfladen i IHC Captain gerne kunne opdateres Hej Mikkel.. Jeg får en fejl når jeg forsøger dette. Jeg har indtastet ovenstående direkte i Putty. Gik derefter til brugerfladen (Web), og IHC Captain poppede op med, at der var en opdatering og om jeg ville opdatere nu. Dette trykkede jeg ja til, hvorefter jeg fik en fejl. Bruger version 1.01 her. EDIT - Det er denne fejl jeg får. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 23, 2018 Rapporter Share Besvaret April 23, 2018 På 15/4/2018 at 18:32 , Mikkel Skovgaard skrev: Du kan (enten via SSH eller direkte på Raspberry Pi) køre følgende kommando: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights - herefter burde brugerfladen i IHC Captain gerne kunne opdateres Øhh nu er jeg bestemt ikke at betragte som fuldstid Rpi/Linux nørd, snarer tværtimod. Men skal ovenstående ikke skrives på 2 linier i fx Putty (shell/consol) ?? Er det ikke det den der lodrette streg betyder? (såvidt jeg husker en return+linefeed). Altså således: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new sudo bash -s fixrights Jeg har ikke selv forsøgt det endnu, da jeg som sagt aner nada om det her linux "pjat" EDIT - Nu har jeg forsøgt - ændre ikke noget. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 24, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 Du skal ikke lave linieskift: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights Tjek lige versionen efter du har opdateret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rise Olsen Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 Hej Mikkel, Jeg har fået lidt udfordringer, efter forsøg på opgradering fra v1.01 til v1.06 Jeg loggede på web i/f og fik den beskrevne fejl. Så loggede jeg på via ssh og kørte wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights Herefter klikkede jeg på ja på web i/f og jeg kom til det normale billede. Efter lidt mere end 5 minutter, valgte jeg at genstarte PI'n via web i/f og den kan nu ikke starte op. Jeg har kørt ./showmonitor.sh og får følgende fejl på skærmen: IHC Service is starting. Please wait... PHP Warning: mkdir(): No such file or directory in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 253 PHP Notice: Undefined index: HTTP_HOST in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 327 PHP Notice: Undefined index: REQUEST_URI in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 329 Har du en idé om hvad jeg kan gøre eller skal jeg flashe nyt image? Forøvrigt, hvis man kører wget kommandoen uden -q får man en "404 Not Found" Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 8 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Du skal ikke lave linieskift: wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights Tjek lige versionen efter du har opdateret. Stadigvæk det samme, 1.01 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 24, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 4 minutter siden, Kandersen skrev: Stadigvæk det samme, 1.01 Prøv at køre : wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s update Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 24, 2018 Rapporter Share Besvaret April 24, 2018 2 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Prøv at køre : wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s update Samme problem og samme fejlmelding. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 25, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2018 10 timer siden, Rise Olsen skrev: Hej Mikkel, Jeg har fået lidt udfordringer, efter forsøg på opgradering fra v1.01 til v1.06 Jeg loggede på web i/f og fik den beskrevne fejl. Så loggede jeg på via ssh og kørte wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc?new | sudo bash -s fixrights Herefter klikkede jeg på ja på web i/f og jeg kom til det normale billede. Efter lidt mere end 5 minutter, valgte jeg at genstarte PI'n via web i/f og den kan nu ikke starte op. Jeg har kørt ./showmonitor.sh og får følgende fejl på skærmen: IHC Service is starting. Please wait... PHP Warning: mkdir(): No such file or directory in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 253 PHP Notice: Undefined index: HTTP_HOST in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 327 PHP Notice: Undefined index: REQUEST_URI in /opt/ihccaptain/includes/global.php on line 329 Har du en idé om hvad jeg kan gøre eller skal jeg flashe nyt image? Forøvrigt, hvis man kører wget kommandoen uden -q får man en "404 Not Found" Ahh @Rise Olsen undskyld, jeg er en klovn - prøv lige igen med de her to kommandoer - først den ene også den anden. wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s fixrights wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s update Gælder også dig @Kandersen Beklager endnu engang - det burde nu virke igen. Hvis ikke så skriv Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rise Olsen Besvaret April 25, 2018 Rapporter Share Besvaret April 25, 2018 8 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Ahh @Rise Olsen undskyld, jeg er en klovn - prøv lige igen med de her to kommandoer - først den ene også den anden. wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s fixrights wget -q -O - jemi.dk/ihc/install | sudo bash -s update Gælder også dig @Kandersen Beklager endnu engang - det burde nu virke igen. Hvis ikke så skriv Mikkel, du er min helt Det virker og jeg er på v1.06 og min config fra v1.01 virker. Tak. Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret April 25, 2018 Rapporter Share Besvaret April 25, 2018 14 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Gælder også dig @Kandersen Beklager endnu engang - det burde nu virke igen. Hvis ikke så skriv Yep, virker. så er jeg på version 1.06 Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts