Lasse Fugmann Kristensen Skrevet April 5, 2018 Rapporter Share Skrevet April 5, 2018 Hej, Jeg har forsøgt at sætte IHC Captain op med mine PLAY:1 afspillere, men støder på et problem. Fremgang: 1. Har indsat FB i Visual og ført indgange til denne - Jeg har verificeret at FB virker (der kommer output ved aktivering af tryk) 2. Har lavet regler i IHC captain for "output" på FB - Ved test reagerer Sonos fint. Men når jeg trykker på tasterne fysisk sker der ikke noget. Jeg tænker at det er signalet fra Controlleren der ikke kommer over til Captain. Hvordan bliver jeg klogere på dette? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 6, 2018 Rapporter Share Besvaret April 6, 2018 Det virker som om du måske har forbundet output forker - hvilken funktionsblok bruger du etc. - evt. et screenshot af IHC Captain etc. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret April 6, 2018 Rapporter Share Besvaret April 6, 2018 Det var det samme jeg oplevede. Prøv at lave reglen direkte på din IHC indgang for at se at alt andet er ok. Jeg har ikke lige nået at kigge på Mikkels blok endnu, da den også drillede mig. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 6, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 6, 2018 Mikkel - Jeg har ikke forbundet output i Visual til noget - hvis det er dem du mener? Jeg har sat trykkene ind som inputs, og herefter lavet regler på output'ene i IHC captain. Jeg laver lige screendumps, når jeg er i nærheden af min installation igen :-) Bjarne - Det prøver jeg lige af. Umiddelbart reagerer FB'en fint - output pulsen er blot så kort, at man ikke kan nå at se den, men den kan "måles" via loggen. /Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret April 6, 2018 Rapporter Share Besvaret April 6, 2018 11 minutter siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev: Bjarne - Det prøver jeg lige af. Umiddelbart reagerer FB'en fint - output pulsen er blot så kort, at man ikke kan nå at se den, men den kan "måles" via loggen. /Lasse Smid lige en forsinkelsesblok efter Mikkels i første omgang og se om det ikke er det der skal til. Så kan man efterfølgende redigere hans blok, det kunne tyde på det bare er det der er vores udfordring. Normalt bruger lk også 250ms som hold på udgangen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 6, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 6, 2018 Hej igen, Hermed screenshots fra: - Visual m. programmering af FB - IHC captain m. udgange - IHC Captain m. regel IHC Captain resultat ved test (som fint starter Sonos afspiller) Any clues? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret April 6, 2018 Rapporter Share Besvaret April 6, 2018 Lige efter bogen. Jeg legede lidt med at lægge dem på FB'ens input og det virkede også. Men der er nok noget i den nye Captain der ikke når at trigge med de tider i Mikkels fb. Jeg skal se om jeg når at se på det i morgen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 9, 2018 Rapporter Share Besvaret April 9, 2018 Har du prøvet i service view om tingene virker via det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 9, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2018 2 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Har du prøvet i service view om tingene virker via det? Jeps, Jeg kan se at din FB giver en puls (ON/OFF), som er meget kort. Den kan ikke ses visuelt, men kun ses som en ændring ved logning. Altså virker FB'en og dermed vel også data til IHC Captain? Min bekymring er pt. om denne puls opfanges af min IHC captain. Umiddelbart kan jeg ikke se at signalerne overføres til IHC captain. Findes der en tilsvarende log i IHC captain? (Jeg har prøvet via overvågning via SSH, men der opfanger jeg ikke noget signal. skal jeg kunne det?) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 9, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2018 Tjekkede lige simuleringsloggen på visual - Den ser fin ud. Leger lige videre når jeg igen er på mit LAN: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 11, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2018 Hej igen. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det hele lidt bedre? Jeg har 4 spørgsmål, som alle relaterer sig til tegningens numre: 1. Når jeg trykker på et fysisk tryk, vil "status" (pkt1) så ændre sig i IHC Captain GUI'en? 2. Når jeg trykker på det grafiske tryk i GUI'en, bør min installation, så ikke reagere? 3. Bør jeg ikke kunne aktivere en udgang ved at trykke direkte på denne i GUI'en? 4. Hvad betyder disse pile? Og skal de blot pulsere hele tiden? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 11, 2018 Rapporter Share Besvaret April 11, 2018 3 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev: Hej igen. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det hele lidt bedre? Jeg har 4 spørgsmål, som alle relaterer sig til tegningens numre: 1. Når jeg trykker på et fysisk tryk, vil "status" (pkt1) så ændre sig i IHC Captain GUI'en? 2. Når jeg trykker på det grafiske tryk i GUI'en, bør min installation, så ikke reagere? 3. Bør jeg ikke kunne aktivere en udgang ved at trykke direkte på denne i GUI'en? 4. Hvad betyder disse pile? Og skal de blot pulsere hele tiden? 1. Ja - den overvåger det realtime - men du vil nok ikke nå at kunne se den skifter på et tryk da den sender tænd/sluk hurtigt - hold knappen inde så kan du bedre se det. 2. Jo - men har du en visual 3 controller - den nye? 3. Jo 4. Viser clienten(brugerfladen) snakker med backenden(det der snakker med IHC controlleren) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 22, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2018 Hej igen, Har en Visual 3 Controller ja, så efter opdatering af IHC Captain til en version der understøttet V3, kører det hele bare som smurt. Fantastisk med et stykke godt bygget, nemt at bruge software. Tak! /Lasse Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 22, 2018 Rapporter Share Besvaret April 22, 2018 4 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev: Hej igen, Har en Visual 3 Controller ja, så efter opdatering af IHC Captain til en version der understøttet V3, kører det hele bare som smurt. Fantastisk med et stykke godt bygget, nemt at bruge software. Tak! /Lasse Mange tak Der er meget nyt på vej - jeg har fået lidt mere luft i programmet privat så der er mere tid til "hyggen" med det her. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts