Peder Skrevet March 30, 2018 Rapporter Share Skrevet March 30, 2018 Hej Forum Jeg har siddet med opbygning af en FB til vinduer og er gået helt kold. Kan det virkelig passe, at der ikke er en skabelon af en FB til styring ??? Her er, hvad jeg have tænk mig. Temp sensor skal styre udgang åben på tid ved 21 grader (15 sek) og igen ved 24 grader på tid(15 sek) 2 step Udgang Lukke skal igen køre i 2 step, for så at lukke helt ved 18 grader. Jeg bruger en føler fra Zigza ind på en indgang. Jeg vil godt kunne uploade filen, så I kunne se, hvor langt jeg er nået (men kan ikke) håber ikke jeg forstyrer jer mit i X factor. MVH Peder Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 30, 2018 Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 Nej der finden ikke nogle skabeloner eller faste standarder. Du fik ikke vedhæftet FB´n, men skal lige forså helt hvad det er du vil: Overstiger temperatur setpunkt 1 (21 gr) . aktiveres udgang åben/op i 15 sek. Overstiger temperatur setpunkt 2 (24 gr.) aktiveres udgang åben/op igen i 15 sek. Falder temperaturen under setpunkt 3 ( 21/24 gr ?) aktiveres udgang luk/i i 15 sek. Falder temperaturen under setpunkt 4 ( 18 gr ) aktiveres udgang luk/i i 15 sek. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peder Besvaret March 30, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 Ja, det er det jeg have forestillidet mig , men er da åben for bedre / andre idéer, men kan ikke uploade det jeg har lavet end til videre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 31, 2018 Rapporter Share Besvaret March 31, 2018 OK prøv følgende: 2-trins Vinduestyring Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peder Besvaret March 31, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 31, 2018 Hej Lars jeg tror ikke rigtig jeg ved hvad format du upload i ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lasse Fugmann Kristensen Besvaret April 1, 2018 Rapporter Share Besvaret April 1, 2018 Det er uploadet som .Vis, altså som et projekt. Du skal gemme .vis-filen på din computer, og herefter åbne det med Visual. Herefter kan du så gemme FB'en, hvis den er lige det du havde ønsket dig :-) VH Lasse Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peder Besvaret April 1, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2018 Hold da kæft en skovl jeg er, jeg ved da godt, hvordan man skal læse / upload det. (Den skrev det bare i HTLM dok og så blev jeg forvirret). Nå, men når det bliver lidt bedre i vejret vil jeg teste hvordan det køre, og så kan jeg berette min erfaring, hvis der er nogen som har interesse: Jeg bruger en Styrebox fra Velux KLF 200, en føler fra ZIGZA , output modul og den fine FB fra Lars Jacobsen. Tak Lars for arbejdet MVH Peder Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Peder
Hej Forum
Jeg har siddet med opbygning af en FB til vinduer og er gået helt kold. Kan det virkelig passe, at der ikke er en skabelon af en FB til styring ???
Her er, hvad jeg have tænk mig.
Temp sensor skal styre udgang åben på tid ved 21 grader (15 sek) og igen ved 24 grader på tid(15 sek) 2 step
Udgang Lukke skal igen køre i 2 step, for så at lukke helt ved 18 grader. Jeg bruger en føler fra Zigza ind på en indgang.
Jeg vil godt kunne uploade filen, så I kunne se, hvor langt jeg er nået (men kan ikke)
håber ikke jeg forstyrer jer mit i X factor.
MVH Peder
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts