jan petersen1354922231 Skrevet December 16, 2008 Rapporter Share Skrevet December 16, 2008 Hej er der nogle der har et eksempel på hvordan men har lavet et el diagram til selve IHC tavle installationen så man har noget at bygge ud fra og kan huske det i fremtiden ;-)mvhnybegynderen:blush: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 jeg har smidt et par filer til dig.. [file name=IHC_Alarm_princip.pdf size=128234]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_Alarm_princip.pdf[/file]IHC_Alarm_princip.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 endnu en [file name=IHC_principdiagram.pdf size=164196]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_principdiagram.pdf[/file]IHC_principdiagram.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 jan petersen1354922231 Besvaret December 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 Hej Mange tak er der et sted man kan hente tegninger af de forskellige moduler ect. så jeg kan lave min egen tegning ? måske et lille hjælpe program, normalt tegner jeg i AutoCad men de er en noget anden stil elektronik tegninget til skibe.har du nogle eksempler på IHC Net ?mvh Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 lk har et program der hedder tavlekat, der kan du lave tegninger og andet godt.den ligger under hjælpe programmer.jeg har ikke noget på IHC-Net.kun på netBasic.. [file name=IHC_net_basic.pdf size=629872]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_net_basic.pdf[/file]IHC_net_basic.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret December 17, 2008 Rapporter Share Besvaret December 17, 2008 lidt på IHC-Net..ikke så frygtelig god.. [file name=IHC_NET___set_up_boks.pdf size=281334]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/IHC_NET___set_up_boks.pdf[/file]IHC_NET___set_up_boks.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret December 18, 2008 Rapporter Share Besvaret December 18, 2008 Jamen det der ville være fedt var jo om LK ville frigive deres tegninger i Visio eller Autocad Format. De der .PDF filer kan ikke jo ikke bruges til noget som helst andet en at se hvordan man, skematisk, skal koble produkterne sammen. De kan jo ikke bruges til at dokumentere en installation, hvilket ville være dejligt.Jeg har selv tegnet et par af produkterne i Visio, men det havde været rart om LK havde lagt deres produkter ud som Stencils til Visio Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret December 18, 2008 Rapporter Share Besvaret December 18, 2008 Med IHC net er det ikke relevant at lave tegningerIdeen er:Udtag i stuenLedning fra stuen til patchpaneletDen får et nummerNu er det så fleksibelt at "patche" rundt i patchpanlet mellem antenne/net/tele/isdn/media modulerne.Så en tegning her er ikke så relevant, da det er dynamisk, og numrene kan ses i udtagene Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Jeg laver tegninger i PCschematic, en tegning over alle grupper og ihc-moduler, samt hver eneste ledning med farve og kabelnumre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 jan petersen1354922231 Besvaret December 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 HejTak for jeres svar, og ja det kunne være rart hvis der var moduler og blokke i AutoCad eller Visio.angående ledningsfarver er der et system som man bør følge ? feks fra tryk til inputmodul osv.jeg skal lave er ret stort system da huset er på 275 m2 jeg har omkring 170 input fra tryk og så kommer alarm og brand. jeg kan se at man bør lave det som 2 små systemer med hversin controller der så er sat sammen kan i give nogle tips omkring det ?mvh jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 jan petersen1354922231 Besvaret December 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 PS hvisd i har nogle eksempler i selv har lavet ville jeg gerne se dem ! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Due Jørgensen Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Jeg har for nylig lavet en installation med 3 controllere. En til kælderplan, en til stueplan og den sidste controller til at styre alarmdelen.Mellem de 3 controllere overfører jeg kun nødvendige signaler. Slukalt, velkomstlys og sådan et par andre signaler. Dette virker rigtig godt, for hver controler deres egen lille del af installationen.Jeg skal se om jeg kan finde nogle diagrammer fra denne installation.//Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 jan petersen1354922231 Besvaret December 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Hej Henrikja det ville være en stor hjælpgod weekend Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Due Jørgensen Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Kigger på det en af dagene. Skal lige finde dem på serveren :-)Tak i lige måde//Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret December 25, 2008 Rapporter Share Besvaret December 25, 2008 Har du et eksempel?Jeg var selv inde og kikke på det, men kunne ikke finde nogen IHC produkter i Scneider databasen (som var fra 2007) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret December 25, 2008 Rapporter Share Besvaret December 25, 2008 Jakob Bruun skrev:Jeg laver tegninger i PCschematic, en tegning over alle grupper og ihc-moduler, samt hver eneste ledning med farve og kabelnumre.Fik ikke Citatet med, men det var dette jeg referede til Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 25, 2008 Rapporter Share Besvaret December 25, 2008 Ja det har jeg.. Men har juleferie, og er først tilbage på arbejdet d. 5 januar, så der går lige noget tid før jeg kan komme med et eksempel Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 jan petersen1354922231 Besvaret December 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 25, 2008 God jul til IHC folket og tak jeg glæder mig til at se hvordan i gørMVHJan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
jan petersen1354922231
Hej er der nogle der har et eksempel på hvordan men har lavet et el diagram til selve IHC tavle installationen så man har noget at bygge ud fra og kan huske det i fremtiden ;-)mvhnybegynderen:blush:
Link til kommentar
Del på andre sites
17 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts