Tom Withen Skrevet March 12, 2018 Rapporter Share Skrevet March 12, 2018 Hej! Jeg har installeret IHC captain på min Pi 3, fået permanent adgang gennem min router så jeg kan tilgå fra min mobil også når jeg ikke er hjemme. Jeg bruger den mest til at sætte huset i "ude" tilstand , lave sluk-alt, starte hjemme simulering eller f.eks tænde for en udendørs stikkontakt når jeg går ude i haven. Vil også bruge den til at overvåge teknisk alarm fra min pumpebrønd og jordvarme anlæg. Teknisk virker det super fint og enkelt at sætte op. Tak til Mikkel for godt arbejde (har sendt en lille donation;-) For brugervenlighedens skyld kunne jeg dog godt tænke mig en lidt mere overskuelig fjernbetjening. Med det nuværende skal jeg "scrolle" rund mellem lokationer for at finde den input enhed der nu har konfigureret den funktion jeg leder efter (f.eks: "Tryk 6 tast 3 dioder" i entre"). Når jeg har fundet enheden skal jeg huske at det er knappen "nederst til højre" der har funktionen sluk-alt, hvis det er det jeg vil (se billede). Det jeg har brug for er et mere simpelt oversigtsbillede hvor der kun er de funktioner og indikatorer som jeg oftest vil bruge remote. F.eks: Sluk alt - on/off Sluk kælder - on/off Udendørs stik - on/off Osv samt nogle indikatorer. Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg nemmest opnår dette? En simpel løsning kunne være at oprette en ny lokation i IHC Visual, som altid ligger øverst og derunder oprette funktioner jeg har brug for. Men jeg skal stadigvæk huske hvilke funktioner der ligger under hver tryk.. (se andet billede) Kan man omdøbe tryk på en eller anden måde? På forhånd tak for gode ideer! Mvh Tom Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret March 13, 2018 Rapporter Share Besvaret March 13, 2018 I min interne version er der mulighed for at lave egne dashboard/visning og omdøbe alting jensen88 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kandersen Besvaret March 13, 2018 Rapporter Share Besvaret March 13, 2018 Så hit med din interne version Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tom Withen Besvaret March 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 13, 2018 Ja lad endelig vide når du er klar til at release den version eller hvis du har brug for en test person :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts