candstand Skrevet March 6, 2018 Rapporter Share Skrevet March 6, 2018 Er der nogen der har udnyttet visual 3's gangemulighed til at lave en P eller PI regulator, til mere præcis gulvvarmeregulering. ? Hvis det allerede er lavet, vil jeg nemlig ikke gå igang med at lave det. Mvh. Knud Fredslund Toft Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 AKL66 Besvaret March 7, 2018 Rapporter Share Besvaret March 7, 2018 Giver det overhovedet mening at lave en P- eller PI-regulator til at regulere gulvvarme??? Med den megalange dødtid, der er på vandbåren gulvvarme får man, i min verden, intet overhovedet ud af det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret March 7, 2018 Rapporter Share Besvaret March 7, 2018 Nu findes der jo andet end tung gulvvarme Det kan jo også laves med varmeplader og regulere hurtigt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 candstand Besvaret March 10, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 10, 2018 Jeg mener nu det giver meget mening at tilføre tilpas varme hele tiden i stedet for at gulvet nogen gange er koldt og andre gange er varmt. Hvis man bruger danfoss regulator eller KNX er der også med "rigtig" regulator. Jeg kunne også bruge det til at regulere fremløbstemperaturen efter udetemperatur. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 11, 2018 Rapporter Share Besvaret March 11, 2018 Der er lavet FB til udekompenserings der regulere fremløbstemperaturen efter udetemperaturen via en ventil. I LK's standard varme FB er der også mulighed for "pulsvarme" der holder gulvet konstant varmt selv ved høje rumtemperaturer over setpunkt. Og som stadig tager højde for en evt max overfladetemperatur på fine trægulve. Så der er nok ingen grund til at skulle via en PID regulering. Heller ikke med let gulvvarme. Selvfølgelig giver det en mere præcis regulering, men du vil i praksis ikke kunne mærke forskel på om den regulere indenfor en "præsision" på 0,5 0,2 eller 0,1 grad. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
candstand
Er der nogen der har udnyttet visual 3's gangemulighed til at lave en P eller PI regulator, til mere præcis gulvvarmeregulering. ?
Hvis det allerede er lavet, vil jeg nemlig ikke gå igang med at lave det.
Mvh. Knud Fredslund Toft
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts